Gå til innhold

USA mer åpne om hemmeligholdet av IT-sårbarheter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

- Men da er det greit altså. NSA kan unnlate a varsle leverandører om sårbarheter, siden Kina, Russland, Iran og Nord Korea heller ikke gjør det...

Endret av Spoki0
Skrevet

Forståelsen av hva som gir optimal sikkerhet har økt over tid. NSA var tidlig ute med å spre kompetanse om sikkerhet og jeg synes å huske at det er også miljøer internt i NSA som har tatt til ordet for sterk spredning av sterk kryptering. Men det er andre miljøer spes. i CIA og sikkert andre avdelinger i NSA som synes det er best at sikkerhet ikke eksisterer for å gjøre etterforskning lettere. Jeg tror at trenden mot å prioritere at Internett og dermed verdensøkonomien er velfungerende vil bare fortsette, og overgå ønsket om å fengsle en og annen med upopulært tankegods på Internett.

Gjest Slettet+987123849734
Skrevet

Forståelsen av hva som gir optimal sikkerhet har økt over tid. NSA var tidlig ute med å spre kompetanse om sikkerhet og jeg synes å huske at det er også miljøer internt i NSA som har tatt til ordet for sterk spredning av sterk kryptering. Men det er andre miljøer spes. i CIA og sikkert andre avdelinger i NSA som synes det er best at sikkerhet ikke eksisterer for å gjøre etterforskning lettere. Jeg tror at trenden mot å prioritere at Internett og dermed verdensøkonomien er velfungerende vil bare fortsette, og overgå ønsket om å fengsle en og annen med upopulært tankegods på Internett.

Alle vil nok at verdensøkonomien fortsetter, men det er nok også et ønske blant mange å kontrollere og høste fruktene av den.

Skrevet

Sårbarheter E-tjenester blir litt ekstra tyssst om er, i tillegg til nevnte, den type som ikke er helt enkel å spore tilbake. Det er jo bedre å beskytte sitt eget system mot svakheter.

Å fortelle andre om svakheter blir for høflig. Da har man jo ikke dèn åpningen til å lage puk lenger.

Jeg gidder heller ikke henge plakat på kjellerdøra om at låsen fungerer ikke, så det er vidåpent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...