Gå til innhold

På tide å foreta noen endringer...


Anbefalte innlegg

Vi mennesker er slik jeg ser det skrudd sammen for å søke hverandre, vi er sosiale vesen som liker oss i flokk, så hvorfor og hvordan jeg har isolert meg mer og mer er spørsmål jeg må finne svar på og gjøre noe med. Har tenkt ganske mye på akkurat dette i det siste og må innrømme overfor meg selv at det har gått nedover med meg de siste årene og slik kan det ikke fortsette.

 

Status pr i dag er at jeg føler meg veldig ensom, ikke fordi jeg mangler evner for å kommunisere med andre og å være sosial, de evnene har jeg, jeg er ensom fordi jeg er i en selvdestruktiv periode som fungerer som en negativ spiral som gjør min hverdag vanskeligere og vanskeligere.

 

Dessverre er jeg en av dem som styrer mine følelser ved å spise, jo vanskeligere ting er dess mer spiser jeg, resultatet av det er jo vektoppgang og at den negative trenden bare blir enda vanskeligere å bryte ut av og snu. Men nå kan det ikke gå lenger, jeg må stoppe og snu den utviklingen som har vært negativ lenge nå.

 

Jeg har blitt alt for stor, for lat også. Det er blitt så ille at det ikke er koselig å gå ut døren hjemme mer, jeg vil helst slippe det og er derfor mest mulig hjemme. Og hva gjør jeg her, jo spiser og sitter i sofaen foran TV og tidvis med PC'en i fanget. Jeg er irritert over meg selv for å ikke ha tatt affære tidligere.

 

Er mistillfreds med meg selv, synes jeg er alt for stor og alt for lat, er mye jeg ikke liker med meg selv nå. Slik kan jeg ikke ha det... Sågar mine beste venner unngår jeg så godt jeg kan nå, for å ikke måtte svare på spørsmål om hvordan jeg har det m.m., for da må jeg jo lyve og komme med standard-svaret; "Jo da, det står bra til med meg..." Det gjør jo ikke det nå...

 

Kjenner at jeg ikke er meg selv, altså den jeg har vært i alle år frem til dette startet, jeg er rett og slett ulykkelig og mistillfreds og blir jo bare mer og mer selv-isolerende. Jeg må derfor bryte ut av dette og gjøre ting som får meg til å bli mer fornøyd med meg selv og som gjør det enklere for meg å møte andre med hevet hode, jeg har gode ressurser så dette skal jeg klare...

 

Fra og med i dag så starter veien ut av denne situasjonen jeg er i nå, skal endre livsstil og gjøre tiltak som bringer meg ut av denne negative trenden og over til noe positivt. Akkurat derfor har jeg opprettet bruker her og skal her minne meg selv på hvilken retning jeg er på vei, altså mot noe nytt og bedre.

 

Oppdateringer følger...

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...