Gå til innhold

Lydløst tastatur uten Fn-tast (helst kompakt/trådløst også)


Anbefalte innlegg

Har en stund nå brukt et Apple magic keyboard og synest det er svært behagelig å bruke til gaming, samt at det lager lite lyd (liten leilighet + mekanisk tastatur + kone og barn som legger seg tidelig = dårlig kombo).

 

Apple tastaturet er nå ødelagt, og jeg er på utkikk etter et nytt tilsvarende tastatur. Det eneste jeg misliker med det er at det er 4 knapper til venstre for space, noe som krasjer med muskelminnet i fingrene mine.

 

1. Soft/lydløs touch

2. 3 knapper til venstre for space (altså ingen Fn-tast)

2. Kompakt

3. Trådløst

 

1 og 2 er et must, 3 og 4 hadde vært ideelt, men vet ikke om dette finnes.

 

Setter stor pris på tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt hele høst på samme spørsmål. Uansett hvor jeg lette etter svar var tipsene noe à la "just buy o-rings for your mech keyboard", "The matias quiet is silent" eller "your way of typing is the problem, not the keyboard".

 

Det finnes stille tastatur, feks Logitech Illuminated, men det er ofte lagt inn en sperre på hvor mange taster / hvilke taster som kan trykkes samtidig. Tydeligvis en konspirasjon for å selge dedikerte gamingtastatur med 200-500% påslag. Dette er ikke noe problem når en sitter på Facebook, men gjør mange spill ulidelig siden en ikke kan gå fremover + sprint + hopp osv. Det nærmeste jeg kom mitt ønske var Apple Magic, men det viste seg å være vrient.. Versjonene av tastaturet etter 2012 hadde ikke lenger roll-over.

 

Det nest nærmeste jeg kom var Razer Deathstalker. Fant det aldri på lager i noen av mine næreste el-butikker, så tørte ikke ta sjansen på å bestille det usett. Liten lydtest fra 5m55s her.

 

Jeg så meg lei etter å ha klikket meg rundt "hele" internett uten å finne det perfekte, stille gamingtastatur jeg kunne få testet ut IRL. Endte på Steelseries 6gv2 som plutselig var til kupp-pris hos Lefdal. Tastaturet benytter seg av mekaniske MX Black som er lineære taster, dvs. at det ikke er et hørbart "klikk" som ved MX Blue eller Brown. 6gv2 er allerede mindre bråkete enn mitt tidligere membran-tastatur fra Cooler Master, men har noen o-ringer på vei i posten for å dempe lyden ytterligere.
Selv om mekanisk nok er utelukket: Denne videoen viser ganske godt forskjellene mellom de ulike MX-tastene. MX Red og Black er ganske lik og demonsteres med/uten o-ringer innen 1m15s i videoen. Black er dog tyngre å presse ned.

Endret av skycharizards
Lenke til kommentar

Hmm.. takk for svar! Logitech Illuminated dukker opp i en del tråder ja. Både K810, K750 og K360 ser ut som noen alternativ (scissor switch + trådløs), men spørsmålet er hvilke grad av rollover de har, som du påpeker. Jeg hadde ikke noen problemer med rollover på Apple Magic tastaturet, men dette var nok en 2012-ish modell. Det viktigste er at w/a/s/d + ctrl/shift + space fungerer, eller skal jeg klare meg med 2 taster samtidig. Ut i fra det jeg leser, så har Apple Magic 6-key rollover, men jeg må vel faktisk ha et tastatur foran meg for å teste ut nøyaktig hvikle kombinasjoner som virker.

 

Har Vengence K70 (MX Red), men det bråker noe fryktelig. Kommer alltid til å ha dette, men trenger et scissor switch altenativ som jeg kan dra frem når det går mot sene kvelden. Trur jeg skal gamble på et av Logitech alternativene, og se hvordan det funker.

Endret av andnet
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...