Gå til innhold

Ny 65 eller 75 TV under 30 laks


Anbefalte innlegg

Har ikke merket noen bugs med Android på min Sony tv, 100% stabilt. Problemet er at det tar et sekund for å komme inn i menyen. Det verste er at layouten inneholder masse jeg ikke vil ha der, anbefalinger av program osv. har klart å rense vekk en del uønsket men klarer ikke å skreddersy 100%.

 

Nå er det kraftigere prossessor i A1 slik at den er raskere. Jeg fikk speedet opp min en del ved å fjerne all motion og slikt på android.

 

Direkte knapp til for eksempel Netflix er raskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har siklet litt på LG 75SJ955V, så jeg har et lite håp om at den skal komme på tilbud til den sorte fredagen. Alternativt lillebror LG 75UJ675VAEN, hvor prisen åpenbart kan bli enda litt hyggeligere for lommeboka.

 

Må forresten samtidig få ut litt aggresjon over LGs hjemmesider. Er det virkelig mulig å lage en så bedriten oppstilling av produktporteføljen? Det beste tror jeg nesten er at filteret for skjermstørrelse går i hakk som 42-42, 55-55 og 65-65. Du kan altså ikke få se fra 50-60, og vil du ha noe annet enn akkurat intervallene, f.eks. 43" eller 49", så er det ikke mulig å få frem. Filter stopper for sikkerhets skyld på 65, så vil du ha større skjerm enn det så får du klare deg uten filter.

Lenke til kommentar

Kjøpte en LG OLED55B7V sist uke, er latterlig bra bilde. Kunne ikke vært mer fornøyd, faktisk ganske overrasket over hvor bra det faktisk var, hadde egentlig regna med at OLED var litt hypa opp men må si meg svært fornøyd.

 

TV'en tar også imot signaler fra dekoderen min uten å sette den til å gjøre det, så det er fint. Fjernkontrollen dems er også fantastisk, ikke IR basert så du slipper å peke på TV'en, veldig responsiv og fin å bruke med moderne smart TV'er. CEC fungerer som dte skal gjennom til andre enheter jeg har koblet til TV'en utmerket uten noe som helst problem.

Ser på diverse utenlanske forums at mange har fått permanent burn-in  ved at logoer på tv kanaler har brent seg inn,gjelder sikkert gaming også uten at jeg har sett så mange eksempler på det.Samme personer sier også at dette ikke er en garantisak selv om de har vært forsiktige.Flickering har også vært nevnt som et problem på LG og enkelte Sony tv`er.
B7V har et fantastisk bilde men hørt at 65` eller større setter ekstremt krav til kilde kvalitet så kun parabol vil være brukbart på denne tvn....feks Rikstv gir fryktelig dårlig bilde (nevnt flere andre steder her på diskusjon.no)
Lenke til kommentar

 

Kjøpte en LG OLED55B7V sist uke, er latterlig bra bilde. Kunne ikke vært mer fornøyd, faktisk ganske overrasket over hvor bra det faktisk var, hadde egentlig regna med at OLED var litt hypa opp men må si meg svært fornøyd.

 

TV'en tar også imot signaler fra dekoderen min uten å sette den til å gjøre det, så det er fint. Fjernkontrollen dems er også fantastisk, ikke IR basert så du slipper å peke på TV'en, veldig responsiv og fin å bruke med moderne smart TV'er. CEC fungerer som dte skal gjennom til andre enheter jeg har koblet til TV'en utmerket uten noe som helst problem.

Ser på diverse utenlanske forums at mange har fått permanent burn-in  ved at logoer på tv kanaler har brent seg inn,gjelder sikkert gaming også uten at jeg har sett så mange eksempler på det.Samme personer sier også at dette ikke er en garantisak selv om de har vært forsiktige.Flickering har også vært nevnt som et problem på LG og enkelte Sony tv`er.

B7V har et fantastisk bilde men hørt at 65` eller større setter ekstremt krav til kilde kvalitet så kun parabol vil være brukbart på denne tvn....feks Rikstv gir fryktelig dårlig bilde (nevnt flere andre steder her på diskusjon.no)

 

Ficker hørte jeg om før jeg kjøpte og var litt bekymret for det, men har ikke merket eller sett noe. Hadde nok returnert om jeg opplevde noe slik.

 

Tok selvsagt Burn-in problemene til OLED i betraktning når jeg kjøpte, men har primært kjøpt TV'en for å se på filmer og TV serier i høy kvalitet, oftes med Amazon Prime uten logo som kilde eller Blu-ray.

 

Men har også sett noe på TV i 4-5 timer med samme kanal uten at jeg i det heletatt så antydning til burn-in i området, heldigvis er jo logoene ofte gjennomsiktig og forsvinner i reklamepausene.

 

Har også brukt den litt med Miracast for å vise video fra PC'en hvor adresse baren til nettleseren ofte er på samme plass, men har vært veldig bevist med å ta nettsider i fullscreen av nøyaktig denne grunnen og har ikke sett noe av det heller.

 

Norske TV-kanaler har sjelden høyere kvalitet på parabol enn ved kabel og IPTV, da de strømmer samme encoding på alle 3 kanalene.

Lenke til kommentar

 

 

Kjøpte en LG OLED55B7V sist uke, er latterlig bra bilde. Kunne ikke vært mer fornøyd, faktisk ganske overrasket over hvor bra det faktisk var, hadde egentlig regna med at OLED var litt hypa opp men må si meg svært fornøyd.

 

TV'en tar også imot signaler fra dekoderen min uten å sette den til å gjøre det, så det er fint. Fjernkontrollen dems er også fantastisk, ikke IR basert så du slipper å peke på TV'en, veldig responsiv og fin å bruke med moderne smart TV'er. CEC fungerer som dte skal gjennom til andre enheter jeg har koblet til TV'en utmerket uten noe som helst problem.

Ser på diverse utenlanske forums at mange har fått permanent burn-in  ved at logoer på tv kanaler har brent seg inn,gjelder sikkert gaming også uten at jeg har sett så mange eksempler på det.Samme personer sier også at dette ikke er en garantisak selv om de har vært forsiktige.Flickering har også vært nevnt som et problem på LG og enkelte Sony tv`er.

B7V har et fantastisk bilde men hørt at 65` eller større setter ekstremt krav til kilde kvalitet så kun parabol vil være brukbart på denne tvn....feks Rikstv gir fryktelig dårlig bilde (nevnt flere andre steder her på diskusjon.no)

 

Ficker hørte jeg om før jeg kjøpte og var litt bekymret for det, men har ikke merket eller sett noe. Hadde nok returnert om jeg opplevde noe slik.

 

Tok selvsagt Burn-in problemene til OLED i betraktning når jeg kjøpte, men har primært kjøpt TV'en for å se på filmer og TV serier i høy kvalitet, oftes med Amazon Prime uten logo som kilde eller Blu-ray.

 

Men har også sett noe på TV i 4-5 timer med samme kanal uten at jeg i det heletatt så antydning til burn-in i området, heldigvis er jo logoene ofte gjennomsiktig og forsvinner i reklamepausene.

 

Har også brukt den litt med Miracast for å vise video fra PC'en hvor adresse baren til nettleseren ofte er på samme plass, men har vært veldig bevist med å ta nettsider i fullscreen av nøyaktig denne grunnen og har ikke sett noe av det heller.

 

Norske TV-kanaler har sjelden høyere kvalitet på parabol enn ved kabel og IPTV, da de strømmer samme encoding på alle 3 kanalene.

 

Takker for info.

At det er stor forskjell på tv kvalitet mellom leverandørene har jeg dessverre selv erfart.

Måtte nylig gå fra GET til Altibox og det var en gedigen skuffelse på bilde.....men Altibox har meget bra internett,det skal de ha.

Rikstv er rangert som dårligst mens CD parabol som best hvis man kun tenker bilde kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...