Gå til innhold

Widescreen 32"


Anbefalte innlegg

Vil bare nevne at Philips jukser med disse "flate" billedrørene sine. (De også).

Glasset er bare støpt tykkere ut mot kantene.

Det medfører faktisk at bildet blir best på midten, og mister litt fokus jo tykkere glasset blir.

Når det gjelder awards og slikt, så tar jeg alt slikt med en klype salt.

Har jobbet i bransjen, og vet at den er gjennomsyrnet av "korrupsjon".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lagergutt på elkjøp?

 

For dere som ikke vet hva Pixel Plus er: Dette er en videreutvikling av Philips’ anerkjente 100Hz teknologi. Pixel plus forener Digital Natural Motion med høyere bildeoppløsning. Antall punkter horisontalt blir doblet fra 1024 til 2048, mens antall linjer øker med 33% fra 625 til 833. Resultatet er et knivskarpt bilde for alle typer motiver, både stillestående og bevegelige.

 

 

Jeg bruker selv en av Philips toppmodeller, og er meget fornøyd med billedkvaliteten.

 

Eiza Awards: EISA is the largest editorial multimedia organisation in Europe, with a membership of 50 Audio, Mobile Electronics, Video and Photo magazines drawn from 20 European countries.

 

Ringer du rundt til folk som har litt peil, vil du høre at dette er en meget annerkjent pris. Dessverre vant ikke Philips i år, men de er alltid i toppsjiktet. Snakk med folk som har peiling, så ser du at Philips er meget godt omtalt av alle.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke som er så fint med widescreen jeg. De fleste tv-programmer er jo ikke laget for widescreen engang, så folk virker jo lubbne hele gjengen. Hadde jeg kunne velge mellom 32" widescreen og 32" vanlig så hadde jeg valgt en vanlig skjerm.

ja, men jeg skal bruke den til DVD/divX og ikke TV programmer, det har jeg en annen tv til (21") :p

Lenke til kommentar
Dessuten virker en 32" valig tv større enn widescreen. Hva skal du med widescreen da ? Virker bare dumt å se ting i bredere format egentlig synes jeg.

Hvorfor har ingen widescreen pc`skjerm da ?

Widescreen er bedre å se på fordi øynene våres ser bedre i bredden enn i høyden eller noe sånt. 32" vanlig er ikke større hvis man skal se på en DVD i widescreen format.

 

Vi har vel ikke widescreen PC-skjermer fordi vi ikke ser på så mye film og sitter såpass nærme at det ikke er nødvendig :shrug:

Lenke til kommentar

oivind_dahle, kan du velge ut noen bra Widescreen TVer på elkjøp/lefdal/expert til meg i:

 

6000-8000kr klassen

8000-10000kr klassen

10000-15000kr klassen

 

og kom gjerne med en liten konklusjon på hva jeg burde velge i forhold til pris, for vil jeg merke store forskjeller på en Philips til 7000 og en til 13000 hvis jeg bare skal bruke den til DVD? vil helst ikke bruke for mye penger på TV.

Lenke til kommentar
vet om en rekke widescreen monitorer jeg.

 

16:9 kontra 4:3 er en diskusjon jeg ikke vil ta med deg, men ALLE filmkjennere i dag bruker widescreen. Når du kjøper deg DVD om en to-tre år vil du sikkert se at DVD-filmene i dag stort sett er widescreen.

Du vet om mange widescreen data-skjermer ja, men hvor mange har slike da ?

Har vel noe med pris, skal ikke kverulere mere jeg.. :) Men jeg kjøpte meg en 32" SONY widescreen for 1 mnd siden, og jeg er meget missfornøyd med den. Prøver å selge den nå og har tenkt å kjøpe meg en 38" vanlig tv av en kamerat som jeg synes er mye tøffere og bedre å se på.

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar

xP4nD -

 

Skal gi deg et råd etter hva jeg tror.

 

Jeg regner med at du ikke har flust med penger for øyeblikket. Jeg kjøpte meg toppmodellen til Philips i fjor, men jeg er i fast jobb og har god inntekt. Denne skjermen vil jeg bare ha i en to år til, da blir den eventuellt solgt eller brukt som soveroms tv.

 

Det er en rivende utvikling på skjermmarkedet, og jeg tenker da på Plasma og LCD (oled ser vi nok ikke i denne størreslen før en 7-8 år). Det er også en stor utvikling innen prosjektorer. Og prisene faller med rekordfart.

 

Kjøper du en skjerm til 10 000 + i dag vil du kanskje angre på det om et - to år (hvis du da ikke har råd til det).

 

Hadde jeg kun brukt min TV til dvd filmer hadde jeg oppsøkt diverse forhandlere og sett litt på prosjektorer. Du får faktisk helt akseptalbare prosjektorer under 10 000 i dag.

 

Du bør kanskje ta en diskusjon på www.avforum.no og lese litt der. Mange har ulike meninger, men det er du som må ta avgjørelsen.

 

Philips og Panasonic er de to ledende innen TV (CRT) i dag. Jeg hadde konsentrert meg kun om de to merkene.

 

Er du virkelig intressert kan du også lese fagblader som lyd & bilde.

Lenke til kommentar
lagergutt på elkjøp?

Nei, faktisk ikke. (Hva slags barnslig kommentar var det egentlig?)

Jobbet som selger i en annen kjedebutikk i 4 år.

Der jobbet jeg og på butikkens eget TV-verksted.

Har utdanning som TV-reparatør, og har litt mere teknisk kjennskap til slikt utstyr enn den vanlige mann i gata.

 

Når det gjelder disse teknikkene som skal forbedre 100Hz, så merker jeg spesielt på Philips sine TV'er at bevegelser blir ganske kunstige.

Gå på en butikk der de har vanlige TV'er stilt opp sammen med disse vindunde-TV'ene.

Jeg legger i alle fall merke til det.

Bildet er jo klart, det er ikke det jeg mukker på, men jeg irriterer meg over disse bevegelsene som ikke stemmer overens med det som skjer på de andre skjermene.

Det blir liksom glidende selv om bevegelsene skal være alt annet enn det.

 

Jaja, det kan hende jeg er pirkete. Men det er nå så.

Ville i alle fall ikke kjøpt jukse-flatskjerm.

 

Og helt til sist.

De som sier "Jeg skjønner ikke vitsen med Widescreen" har tydeligvis ikke fått demonstrert eller sett hva widescreen er laget for.

Verden går fremover, og hvis man tar en titt inne på diverse produsenters sider på nettet, ser man at det er nesten ikke 4:3 modeller igjen.

Alle satser tungt på Widescreen.

NRK1 og NRK2 har begynt å produsere dokumentarer og TV-serier i 16:9, og det er jo et kjempefremskritt.

Ellers i Europa er de laaaaaangt foran oss (som i alt annet, untatt bredbånd muligens).

Endret av snole
Lenke til kommentar

Jeg har både widescreen 17" lcd skjerm og 32" 100hz widescreen tv

 

Widescreen er selvsagt fremtidsrettet

 

Valig 4-3 format fases gradvis ut nå akkurat som crt skjermer innen dataskjermer

 

Så å si alle filmer er i widescreen, flere og flere tvsendinger er også i dette formatet

 

Så å bruke mange penger på en 4-3 tv er jo direkte tåpelig, man investerer trossalt for fremtiden, ikke for fortiden...

 

Pixel Plus er genialt spør du meg, veldig bra....

 

Men JVC med D.I.S.T. har også fått mye skryt og vunnet tester i fagbladet "Lyd og Bilde"

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takker for alle svar, jeg kjøpte denne før jul. Jeg merket ganske fort at bildet var litt skjeft så jeg skal bruke returretten min om noen dager. Så da tenkte jeg kanskje kjøpe denne siden den er på tilbud til 5999 på coop obs, men er det noen som vet om denne TVen er bra?

Endret av xP4nD
Lenke til kommentar
Takker for alle svar, jeg kjøpte denne før jul. Jeg merket ganske fort at bildet var litt skjeft så jeg skal bruke returretten min om noen dager. Så da tenkte jeg kanskje kjøpe denne siden den er på tilbud til 5999 på coop obs, men er det noen som vet om denne TVen er bra?
Hvis du mener at hele bilde er litt skjevt, så skyldes det ofte jordmagnetisme. I menyen Innstallasjon -> Stilling -> Bilderotasjon skal du kunne kompensere for dette.

 

Har tidligere hatt anledning til å sammenlikne de to TV-ene du linker til. Hvis jeg skulle valgt ville jeg tatt Philips.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...