Gå til innhold

Flere smartkortlesere på en eller flere maskiner


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg prøver å finne en løsning på hvordan jeg kan ha flere smartkort lesere koblet til en maskin samtidig.

Sånn som jeg har satt det opp nå bruker jeg USB huber, hvor jeg har f.eks 14 porter.
Jeg kobler en smartkortleser inn i hver port. Hver av leserne har sine respektive kort.

Men så fort jeg går over et visst antall slutter windows å registrere flere USB enheter.
Dette er pga en lås Microsoft har satt i Windows, for hvor mange antall USB enheter man skal få lov å bruke på en maskin.

Er det noen som har noen tips her? Jeg har flere hundre kortlesere som skal være oppe å gå. Helst fordelt på 5-6 maskiner, ikke 40:) 

Setter pris på innspill! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av ren nysgjerrighet så må jeg spørre hvorfor du må ha så mange kortlesere oppe og gå samtidig? :)

Det er en form for autentisering. Jeg jobber med dataoverføring fra PLC'er via mobilnett. Det er sensitiv informasjon, så derfor er det lovbestemt at den skal kun autentiseres i form av SmartKort :)

Lenke til kommentar

Gjelder den begrensninga på antall USB-devicer alle windows versjoner, inkludert windows server?

USB-standarden støttar max 127 devices pr usb-bus, og det forutset vel fort at ein må ha gode usb-hubar med eigen straumforsyning.

Kanskje det finns 3-parts programvare som håndterar det litt betre en windows..

Lenke til kommentar

Det finnes også USB over TCP/IP-løsninger, det kan muligens være noe å sjekke ut for trådstarter. Slike brukes gjerne for å få USB-dongler til å fungere på virtuelle maskiner.

Det gjør det, men spørs om dette vil hjelpe dersom operativsystemet (Windows) har en begrensning på hvor mange usb-enheter det vil snakke med samtidig. :-)

Lenke til kommentar

Det finnes også USB over TCP/IP-løsninger, det kan muligens være noe å sjekke ut for trådstarter. Slike brukes gjerne for å få USB-dongler til å fungere på virtuelle maskiner.

Har testa dette, fungerer ikke i mitt tilfelle. De kommer ikke inn som enheter i enhetsbehandling (da de registreres og kjøres fra en programvare som følger, hvor de dukker opp som virtual devices). men alikevel er antall tillatt det samme. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...