Gå til innhold

Har funnet syv alvorlige hull i mye brukt DNS-programvare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ruteren min fra nextgentel har vert gjennomhulla siden dagen jeg fikk den,

og verre er, man får ikke tilgang til ruterns admin\root kontoer eller engang

ssh shell inn til ruteren for å inspisere eller lappe hull... ruteren som man er

TVINGT til å LEIE fra nextgentel så di skal tjene litt mer penger.. RRR.

Alvorlige hull , som tilhører alvorlig uansvarlige eiere.

Lenke til kommentar

ruteren som man er

TVINGT til å LEIE fra nextgentel så di skal tjene litt mer penger..

 

Er man også tvunget til å bruke den? Og kan man eventuelt slå av ruter-biten og ha en sikrere ruter innenfor? Selv om man da ikke kan tiltro hvert ledd, så kan man i alle fall tette igjen lokalnettverket mot tilfeldige trusler.

Lenke til kommentar

 

ruteren som man er

TVINGT til å LEIE fra nextgentel så di skal tjene litt mer penger..

 

Er man også tvunget til å bruke den? Og kan man eventuelt slå av ruter-biten og ha en sikrere ruter innenfor? Selv om man da ikke kan tiltro hvert ledd, så kan man i alle fall tette igjen lokalnettverket mot tilfeldige trusler.

Nei, man må ikke bruke deres ruter. Jeg var selv kunde hos Nextgentel i mange år (inntil i sommer), og det første jeg gjorde var å bytte ut ruteren med min egen ADSL ruter. Fikk mye bedre signal/støyforhold og bedre hastighet. pålogging og passord til DSLAM i sentralen fikk jeg av Nextgentel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

ruteren som man er

TVINGT til å LEIE fra nextgentel så di skal tjene litt mer penger..

 

Er man også tvunget til å bruke den? Og kan man eventuelt slå av ruter-biten og ha en sikrere ruter innenfor? Selv om man da ikke kan tiltro hvert ledd, så kan man i alle fall tette igjen lokalnettverket mot tilfeldige trusler.

Nei, man må ikke bruke deres ruter. Jeg var selv kunde hos Nextgentel i mange år (inntil i sommer), og det første jeg gjorde var å bytte ut ruteren med min egen ADSL ruter. Fikk mye bedre signal/støyforhold og bedre hastighet. pålogging og passord til DSLAM i sentralen fikk jeg av Nextgentel.

Vorsichtig, das ist Derrick du hast mit zu tun. Men altså, bytt ut ruterne dere får utlevert asap. De er folkevogn, en porsche er noen hundrelapper unna. Sikkerhet derimot, må du jobbe med i et minutt eller to før det blir ok. Ohne es, viele teufeln kønnen scheisse gemacht.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

ruteren som man er

TVINGT til å LEIE fra nextgentel så di skal tjene litt mer penger..

Er man også tvunget til å bruke den? Og kan man eventuelt slå av ruter-biten og ha en sikrere ruter innenfor? Selv om man da ikke kan tiltro hvert ledd, så kan man i alle fall tette igjen lokalnettverket mot tilfeldige trusler.

Nei, man må ikke bruke deres ruter. Jeg var selv kunde hos Nextgentel i mange år (inntil i sommer), og det første jeg gjorde var å bytte ut ruteren med min egen ADSL ruter. Fikk mye bedre signal/støyforhold og bedre hastighet. pålogging og passord til DSLAM i sentralen fikk jeg av Nextgentel.

 

fikk du bedre hastighet ? .. ser jo du skriver det å sånn men =) gjerne si noe om hvor mye mer ? ca ?

kunne jo vert verd å finne ny ruter da. og, du sier du byttet ruter, du måtte ikke ha den gammle ngt

ruteren i bridga modus, til den nye ? også mer interesangt i tilfelle, stoler ikke på ngts box i bridga modus engang:)

Lenke til kommentar

 

 

 

ruteren som man er

TVINGT til å LEIE fra nextgentel så di skal tjene litt mer penger..

Er man også tvunget til å bruke den? Og kan man eventuelt slå av ruter-biten og ha en sikrere ruter innenfor? Selv om man da ikke kan tiltro hvert ledd, så kan man i alle fall tette igjen lokalnettverket mot tilfeldige trusler.
Nei, man må ikke bruke deres ruter. Jeg var selv kunde hos Nextgentel i mange år (inntil i sommer), og det første jeg gjorde var å bytte ut ruteren med min egen ADSL ruter. Fikk mye bedre signal/støyforhold og bedre hastighet. pålogging og passord til DSLAM i sentralen fikk jeg av Nextgentel.

Vorsichtig, das ist Derrick du hast mit zu tun. Men altså, bytt ut ruterne dere får utlevert asap. De er folkevogn, en porsche er noen hundrelapper unna. Sikkerhet derimot, må du jobbe med i et minutt eller to før det blir ok. Ohne es, viele teufeln kønnen scheisse gemacht.

 

Anerkennung. Danke. Ich hoffe. ikke så flink i tysk , aldri hatt en time, kun sett tv =)

liker folkevogn ide'en ,, ikke imponert over kapitalistisk aktige porcher når jeg ikke har

vei til å kjøre på likevel =) iallefall ikke særlig mange kb'tene mer., tror jeg..

men å få en ny box som ikke ngt har hatt fingrene i , det hjelper sehr gut på natte søvnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...