Gå til innhold

TEST: GTX 1080 Ti Gaming X VS GTX 1080 Ti Lightning Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

igjen ser jeg at de beste GPU ikke klarer å få opp minimum FPS i rise of the tomb raider, alt er satt til max i dx11 og med vxao(Ambient Occlusion)og med dx 12 er det HBAO+,som gjør skygger dårligere. må det bli neste :nvidia VOLTA? eller er det bare spillet som ikke er opptimalisert bra nok? jeg kjører nå med evga gtx 1080 classified til 2k skjerm med noe OC 4%gpu 10%minne og det hjelper ikke!

Lenke til kommentar

Ser jo nesten ikke ut som overklokking lengere, før var det jo minst 15%+ å hente ut, nå virker det som kortene kommer ut nærmere max...

 

Det er fordi kortene har GPU Boost 3.0 som overklokker kortene selv. GPU Boost pusher kortet så langt det kan innenfor gitte rammer (først og fremst temperatur).

Det er minimal forskjell på de ulike 1080ti kortene pga dette. Hvis du kjører på luft og vil ha mest FPS så er det først og fremst kjøleegenskapene til kortet du burde se på. Disse kortene med 3*8-pin strømkontakter og bøttevis med faser til kjernen og minne utgjør minimal forskjell slik du ser i denne testen. Et founders edition 1080ti på vann vil sannsynligvis gjøre det like bra/bedre enn dette lightning kortet.

Endret av Vaktmestern
Lenke til kommentar

 

 

 

- Det er veldig tydelig at dem burde ha tatt med "FULL-HD"("1920*1080") også i denne testen.

Litt mer arbeid blir det jo, men vel vedt det in the end.

 

Side note...

En slik test som dette burde dem definitivt ha utført på "Fury(x)" vs "Vega (64)".

Men det gidder dem vel ikke siden Vega tilsynelatende yter dårligere en 1k-serien til Nvidia.

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg ble spesielt overbevist av overklokkingen. Det ca de samme frekvensene jeg får på mitt Gigabyte Aorus 1080Ti Extreme (I ett dårlig ventilert kabinett), som har vært lenge på markedet, og er 1000,- billigere for øyeblikket enn dette kortet.

 

Og det har kun 2stk 8pins kontakter for strøm, ikke 3 som her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...