Gå til innhold

Nettbrett til 90-åring?


ATWindsor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-455415

Det er mange i den eldre garde som er drevne nettbrukere også.. Bestemora mi var god på PC for over 15 år siden når hun var over 80 år hun.. Det store problemet med dem er at mange av dem tror at det er så utrolig vanskelig og vil ikke engang prøve seg på det. Men blir også stående fast av helt enkle "restart-situasjoner" sånn som mange over 40 gjør. Det er jo ofte ikke verre enn det og det løser alt. Det som er utfordringen er å få dem til å prøve i det hele tatt fordi endel er sånn "off og akk og off og akk, åh data åh data, nei, det er jeg for gammel for, det er bare tull". 

Lenke til kommentar

Hadde selv en bestefar som brukte iPad. Gikk greit det, kan justere størrelsen på skriften mye.

 

Testet litt overordnet på en Ipad nå, dykket ikke så veldig dypt, men de settingsene virker ganske dårlige? Gjelder bare på noe av skriften, ikonene er like store, majoriteten av skrift fortsetter i samme størrelse?

 

AtW

Lenke til kommentar

Generelt -> Tilgjengelighet 

 

Ja, var der jeg stilte det inn, men skriftstørrelsen du setter der gjelder jo nesten ingenting? Noen overskrifter her og der, bookmarks osv? Men skriften under ikoner er like liten, skriften i safari er like liten, majoriteten av skriften i systemet er like liten? Er det jeg som har misforstått noe?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Selv om Android ikke er det jeg først og fremst ville foreslått til noen som ikke kan teknologi, kan et brett med Android 7.0 eller over være noe her. Der har du tilgang til skalering rett i innstillinger, noe som før krevde rooting og tukling. Bruker den funksjonen selv på mobilen, dog i andre retningen: bruker mobilen i nettbrettmodus, så mer vises. Det påvirker alt i systemet unntatt det som kjører på egen grafikkmotor (spill).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...