Gå til innhold

Oslo ikveld - tre knivstikkinger på tre timer


Anbefalte innlegg

Her i byen (småby) er innvandrere ganske godt integrert, går fint an å ta en prat og de er like hyggelige og lette å få kontakt med som nordmenn, hvis ikke lettere. De er ikke like "låst" til sin lille gruppe som de stedene der det er fler innvandrere, men det skal ikke mange fler til før det går dritt vil jeg tro. Et beger renner over når det blir fullt.

 

Poenget er vel at andelen innvandrere må være så liten at det er umulig å unngå kontakt med nordmenn. Kontakt med oss og vår kultur er den eneste måten å integrere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Integrering er ikke noe mål i seg selv. ;)

 

Enda en tom kommentar fra deg. Du bør klare å utdype uten at man må spørre om det...

Du skrev

 

Poenget er vel at andelen innvandrere må være så liten at det er umulig å unngå kontakt med nordmenn. Kontakt med oss og vår kultur er den eneste måten å integrere.

Hvilket forutsetter at integrering er noe positivt ... noe som ikke er klart i det hele tatt, tvert imot tvunget integrering er negativt.

Lenke til kommentar

Hvem snakket om tvang? Hvorfor er integrering negativt?

Tvang er negativt, integrering er nøytralt og kanskje irrelevant. Desverre ser jeg altfor ofte ordene "må" og "skal" når det snakkes om integrering, derav "tvang".

 

Vet du hva ordet betyr?

Tja jeg har en viss anelse, men jeg venter i spenning på å bli "opplyst" av deg. ;) Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

Hvem snakket om tvang? Hvorfor er integrering negativt?

Tvang er negativt, integrering er nøytralt og kanskje irrelevant.

 

Vet du hva ordet betyr?

Tja jeg har en viss anelse, men jeg venter i spenning på å bli "opplyst" av deg. ;)

 

Jeg skrev at det må være så få at man er nødt til å ha kontakt med nordmenn og vår kultur. Vi vet at mikrosamfunn oppstår pga. at for mange av en kultur kommer på en gang. Hvis man skal blande kulturer så må man helle så sakte at røra ikke skiller seg. At du velger å tolke det til at det er tvang er egentlig latterlig.

 

Hvis jeg skal tenke helt idiotisk så kan vi jo kalle en begrensing av inntak for tvang....

Lenke til kommentar

Jo, de var bare mindre. Les litt historie så ser du at når det var stammer med fellesstyre så hadde de grenser.  Men revir er kanskje ikke en ting?

 

Edit; Eller mener du vi skal så langt tilbake som neandertalere? Vel, jeg må skuffe deg og fortelle at de hadde revir også som pr. definisjon er en grense (man beskytter).

 

Edit; ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Endret av Soseks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg foreslo å lese historie

Trolig fordi du ikke forventet å bli bedt om å avklare hvor i historien du fant skrøneriet.

 

Jeg kunne selvfølgelig vist til historie, men jeg kom på at det ikke burde være nødvendig siden mennesker er et dyreslag og revir er en ting vi også har inngrodd i oss fra før vi utviklet oss til å bli det vi er i dag. At mennesker flokker seg sammen naturlig og lager et territorie, altså et revir, er en ting som vil skje selv om vi fjerner alt av stater og myndigheter.

 

Så trolling er det ikke, men jeg ombestemte meg angående historielesing siden det enkle ofte er det beste :)

 

PS; Det var et tynt grunnlag for å mene at jeg troller.

Lenke til kommentar

 

Jeg kunne selvfølgelig vist til historie, men jeg kom på at det ikke burde være nødvendig siden mennesker er et dyreslag og revir er en ting vi også har inngrodd i oss fra før vi utviklet oss til å bli det vi er i dag. At mennesker flokker seg sammen naturlig og lager et territorie, altså et revir, er en ting som vil skje selv om vi fjerner alt av stater og myndigheter.

 

Så trolling er det ikke, men jeg ombestemte meg angående historielesing siden det enkle ofte er det beste :)

 

PS; Det var et tynt grunnlag for å mene at jeg troller.

Tja, du kunne ... i teorien ... kanskje, men du hadde ikke trengt det om alle dyreslag hadde revirer ettersom mennesker er ett dyresleg.

 

Desverre har ikke alle dyreslag revirer, .... dermed er holder ikke påstanden om at mennesker har revirer fordi noen dyreslag har revirer og mennesket er et dyreslag ....

 

Da gjenstår det bare å grave frem historieboka di ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...