Gå til innhold

Hva mener du om rohingya-folket?


  

40 stemmer

  1. 1. Sympatiserer du med rohingya-folket?

    • Ja
      18
    • Nei
      22


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan noen la være å sympatisere med dette folket?

 

Rashida (10): – Jeg sover dårlig. Jeg drømmer om soldatene som kom til landsbyen vår.

 

Først mistet rohingya-jenta Rashida Begum (10) foreldrene sine. Så brente soldatene ned landsbyen hennes. Nå har hun ansvaret for to småsøsken i det som snart blir verdens største flyktningleir.

 

post-131018-0-28456800-1509196008_thumb.png

 

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/jVmJe/Rashida-10--Jeg-sover-darlig-Jeg-drommer-om-soldatene-som-kom-til-landsbyen-var

Lenke til kommentar

Dette er ikke en diskusjon om den norske stat.

Jeg påpeker at slike frivillige ordninger lett kan gå over til ikke frivillige ordninger, noe man har sett eksempler på fra andre steder.

 

Hva mener du rohingya-folket burde svare?

Jeg tror ikke på kollektive løsninger eller svar, det er opp til vær enkelt å ta stilling til slikt.

 

Det er selvsagt forkastelig hvordan Bangladesh går frem her.

Lenke til kommentar

Det kan kanskje bli tvang, men foreløpig er det ingen ting som tyder på det.

 

Selv mener jeg de burde si nei. Det er selvsagt grusomt at barn fødes inn i et slikt liv i disse flyktningleirene med mangel på mat, vann, medisiner og generelt et liv, men jeg anser dette som et første skritt på å forsøke å la folket dø ut. Og det er jeg ikke for. Jeg støtter suverenitet og et verdig liv for alle!

Lenke til kommentar

Det kan kanskje bli tvang, men foreløpig er det ingen ting som tyder på det.

Der blir allered brukt tvang for å få tak i pengene som skal betale for dette.

 

Hvorvidt det vil bli brukt tvang for å gjennomføre steriliseringene er selvsagt fortsatt ett åpent spørsmål, men erfaringene fra andre lands tilbud om sterilisering av minoritetet, deriblandt Norge, er bekymringsfull.

https://en.wikipedia.org/wiki/Compulsory_sterilization

 

Selv mener jeg de burde si nei. Det er selvsagt grusomt at barn fødes inn i et slikt liv i disse flyktningleirene med mangel på mat, vann, medisiner og generelt et liv, men jeg anser dette som et første skritt på å forsøke å la folket dø ut. Og det er jeg ikke for. Jeg støtter suverenitet og et verdig liv for alle!

Du støtter individuell suverenitet? Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

DETTE er tilstandene rohingya-folket lever under hvis de blir i Myanmar:

 

Anwar (10) bærer stein dagen lang for noen få kroner

 

Hvert år flykter tusenvis av muslimer fra umenneskelige forhold i Myanmar

 

Anwar Sardad drømmer om å gå på skolen. I stedet bærer han stein fra morgen til kveld så familien kan ha råd til mat. - Jeg må lide og leve livet mitt på denne måten fordi jeg er muslim.

 

Flere hundre tusen rohingya-barn i Myanmar lever under svært tøffe kår.

 

En stor andel av rohingya-barn er feilernærte, den ekstreme fattigdommen de lever i påvirker både den fysiske og mentale utviklingen.

 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/myanmar/anwar-10-baerer-stein-dagen-lang-for-noen-faa-kroner/a/10144449/

Lenke til kommentar

 

Det kan kanskje bli tvang, men foreløpig er det ingen ting som tyder på det.

Der blir allered brukt tvang for å få tak i pengene som skal betale for dette.

 

Hvorvidt det vil bli brukt tvang for å gjennomføre steriliseringene er selvsagt fortsatt ett åpent spørsmål, men erfaringene fra andre lands tilbud om sterilisering av minoritetet, deriblandt Norge, er bekymringsfull.

 

Selv mener jeg de burde si nei. Det er selvsagt grusomt at barn fødes inn i et slikt liv i disse flyktningleirene med mangel på mat, vann, medisiner og generelt et liv, men jeg anser dette som et første skritt på å forsøke å la folket dø ut. Og det er jeg ikke for. Jeg støtter suverenitet og et verdig liv for alle!

Du støtter individuell suverenitet?

 

 

Hvis du kan dokumentere hva slags tvang som blir brukt for å skaffe pengene skal jeg selvsagt se på det og kommentere det.

 

Jeg støtter ALL suverenitet uansett om det måtte gjelde rohingya-folket, palestinere, kurdere, samer, druseere, samaritanere, sigøynere, jøder, beduiner, kosovo-albanere eller hvem det nå måtte være så lenge de selv ønsker suverenitet!!!

Lenke til kommentar

Hvis du kan dokumentere hva slags tvang som blir brukt for å skaffe pengene skal jeg selvsagt se på det og kommentere det.

Staten beskatter befolkningen der, som alle andre steder, for å finansiere det politikerne skulle ønske, inkludert sterilisering av minoriteter.

 

Jeg støtter ALL suverenitet uansett om det måtte gjelde rohingya-folket, palestinere, kurdere, samer, druseere, samaritanere, sigøynere, jøder, beduiner, kosovo-albanere eller hvem det nå måtte være så lenge de selv ønsker suverenitet!!!

Alle dine eksempler er kollektivistiske, jeg spurte om individuell suverenitet. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...