Gå til innhold

Colosseum kino har blitt kraftig pusset opp


Anbefalte innlegg

Kjære Tek

 

Kan dere hoste videoen i artikkelen selv?

Jeg har abonnement hos dere, fordi jeg bruker adblocker til vanlig, men kan ikke se videoen fordi den krever at jeg skrur av adblocker.

 

Takk

 

Jeg er helt enig med deg, og er i samme situasjon.

Vil bare gi +1 hvis noen i redaksjonen eller journalist ser dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blant verdens ti beste kinoer? Vel, kanskje nå. Men tidligere? Aldri i verden. Colosseum har vært utdatert i lang lang tid. Kanskje de kan matche på lyd, men på komfort har de vært dårlige. Noe som er det aller viktigste for meg som er høyere enn snittet. Har vært på svært mange kinoer i utlandet og samtlige har vært bedre enn Colosseum på komfort i allefall. Men den aller verste kinoen jeg har vært på er Saga sine saler, unntatt sal 1. Man sitter så sammentrykket der at man har avtrykk på knærne når filmen er ferdig.

 

Ny sal på Colosseum 1 er gledelig, og jeg gleder meg til å prøvesitte. Men det er synd at det måtte en konkurrent til før de begynte å skjønne alvoret. Uten nye SF-kino som kommer neste år, så tror jeg at Colosseum hadde forblitt gammel og grå i flere år til dessverre.

 

Håper nå på en boost og at NFkino nå pusser opp stort sett alle andre saler de har også. Det er på tide!

 

Er enig i at det er og har vært mye gammelt og slitt i Oslo-kinoene. Går fortsatt mye på kino (så og si hver uke), men så sant det lar seg gjøre, prøver jeg å holde meg til Vika eller Ringen, da de er de eneste kinoene som har fremstått noenlunde moderne og komfortable. Er mest fan av Vika, da de har 18-års grense også, så en unngår de fleste fjortisaktige forstyrrelsene.

 

Men gleder meg til å prøve nye Colosseum! Kanskje det blir OK å se 3D igjen også - alt for mye ghosting i 3D-filmene ellers, så jeg har stort sett holdt meg unna det hvis jeg kan. Ikke det at det er så viktig med 3D, i utgangspunktet, men hvis det er gjort bra (som i f.eks. Gravity), har det litt verdi.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blant verdens ti beste kinoer? Vel, kanskje nå. Men tidligere? Aldri i verden. Colosseum har vært utdatert i lang lang tid. Kanskje de kan matche på lyd, men på komfort har de vært dårlige. Noe som er det aller viktigste for meg som er høyere enn snittet. Har vært på svært mange kinoer i utlandet og samtlige har vært bedre enn Colosseum på komfort i allefall. Men den aller verste kinoen jeg har vært på er Saga sine saler, unntatt sal 1. Man sitter så sammentrykket der at man har avtrykk på knærne når filmen er ferdig.

 

Ny sal på Colosseum 1 er gledelig, og jeg gleder meg til å prøvesitte. Men det er synd at det måtte en konkurrent til før de begynte å skjønne alvoret. Uten nye SF-kino som kommer neste år, så tror jeg at Colosseum hadde forblitt gammel og grå i flere år til dessverre.

 

Håper nå på en boost og at NFkino nå pusser opp stort sett alle andre saler de har også. Det er på tide!

 

Lyden har jo vært grusomt dårlig. Og nå har de valgt Auro 3D, jeg antar det var mye billigere en Dolby Atmos. Noe som gir en mye smalere film katalog. Synd at de tar sånne snarveier. Nå hadde vi i verdenes rikeste land muligheten til å få topp class kino men der falt de igjennom gitt.

Lenke til kommentar

Prøvde setene i går. 1. rad med disse nye 'len-deg-tilbake-og-nyt-filmen' setene. Setene var komfortable, bortsett i fra rompe partiet. Setet er alt for flatt, slik at øverste del av rompa blir nummen 15 minutter inn i filmen. Hadde kunne selve setet hatt en vinkel også i det du lente deg tilbake, så hadde de vært helt toppers.

De nye vanlige setene er nå trangere enn tidligere - noe som gjør albuerommet og selve sitte opplevelsen veldig trang. Jeg har nokså vanlig størrelse på hoftepartiet - men her fikk jeg nesten ikke rumpa nedi. Og avstanden mellom armlenene er nå mindre enn tidligere.

Jeg vil nå faktisk vurdere å ikke se filmer i Sal 1.
Veldig synd at de tok slike tilsynelatende kost besparende tiltak.

Endret av Roger L
Lenke til kommentar

Prøvde setene i går. 1. rad med disse nye 'len-deg-tilbake-og-nyt-filmen' setene. Setene var komfortable, bortsett i fra rompe partiet. Setet er alt for flatt, slik at øverste del av rompa blir nummen 15 minutter inn i filmen. Hadde kunne selve setet hatt en vinkel også i det du lente deg tilbake, så hadde de vært helt toppers.

 

De nye vanlige setene er nå trangere enn tidligere - noe som gjør albuerommet og selve sitte opplevelsen veldig trang. Jeg har nokså vanlig størrelse på hoftepartiet - men her fikk jeg nesten ikke rumpa nedi. Og avstanden mellom armlenene er nå mindre enn tidligere.

 

Jeg vil nå faktisk vurdere å ikke se filmer i Sal 1.

Veldig synd at de tok slike tilsynelatende kost besparende tiltak.

 

Kjenner meg overhodet ikke igjen i den beskrivelsen her. Jeg har til nå prøvd rad 3, 6 og gullrekka på rad 8. Syns begge type seter er en stor oppgradering fra de gamle, og man har jo åpenbart langt bedre plass enn tidligere. Det er jo nettopp derfor de fjernet 100 seter i salen. Rumpa mi holdt også fint ut i tre timer under Blade Runner 2049 uten å bli nummen. 

 

Om jeg skal pirke på noe så må det være at jeg skulle ønske man kunne justert rygg og fotskammel individuelt. 

 

Lydopplevelsen man får plassert i gullrekka er forøvrig helt fantastisk. 

Lenke til kommentar

 

Prøvde setene i går. 1. rad med disse nye 'len-deg-tilbake-og-nyt-filmen' setene. Setene var komfortable, bortsett i fra rompe partiet. Setet er alt for flatt, slik at øverste del av rompa blir nummen 15 minutter inn i filmen. Hadde kunne selve setet hatt en vinkel også i det du lente deg tilbake, så hadde de vært helt toppers.

 

De nye vanlige setene er nå trangere enn tidligere - noe som gjør albuerommet og selve sitte opplevelsen veldig trang. Jeg har nokså vanlig størrelse på hoftepartiet - men her fikk jeg nesten ikke rumpa nedi. Og avstanden mellom armlenene er nå mindre enn tidligere.

 

Jeg vil nå faktisk vurdere å ikke se filmer i Sal 1.

Veldig synd at de tok slike tilsynelatende kost besparende tiltak.

 

Kjenner meg overhodet ikke igjen i den beskrivelsen her. Jeg har til nå prøvd rad 3, 6 og gullrekka på rad 8. Syns begge type seter er en stor oppgradering fra de gamle, og man har jo åpenbart langt bedre plass enn tidligere. Det er jo nettopp derfor de fjernet 100 seter i salen. Rumpa mi holdt også fint ut i tre timer under Blade Runner 2049 uten å bli nummen. 

 

Om jeg skal pirke på noe så må det være at jeg skulle ønske man kunne justert rygg og fotskammel individuelt. 

 

Lydopplevelsen man får plassert i gullrekka er forøvrig helt fantastisk. 

 

Som sagt så testet jeg 1. rad med gullsetene, og 2. rad med ordinære seter. Med mindre det finnes andre seter lengre opp, så er fortsatt stolene slik jeg beskriver - sånn som jeg erfarer det med min kropp. Ordinære stolene virket trange på 2.rad - og min bror som er mindre enn meg syntes også disse var særdeles trange. Vi forsto ikke hvordan dette kunne være til tross for 100 mindre seter i salen.

 

Ordinære setene har også null hodestøtte hvis man ønsker å sitte rett opp og ned. Er man over 190 så finnes det ingen hodestøtte. Finnes ikke noen mellomting heller mellom ordinær sitte posisjon eller ligge posisjon på de ordinære setene. Ryggen på stolen har ingen motstand, så det er enten eller. Ringen Kino kan man i det minste velge i hvilken grad av helling man ønsker på stolryggen fordi de har innebygget motstand.

 

Lydopplevelsen var det ingenting å utsette på - og på et tidspunkt trodde jeg taket skulle ramle ned pga av mye bass og høy lyd.

Så ingen trekk der fra min side.

 

Lenke til kommentar

Makan til gimmick. Hva skal grafikken i taket være godt for, annet enn å være et svindyrt forsøk på å bli lagt merke til internasjonalt? Jeg veit ikke med dere, men de få gangene jeg tar turen innom kinematografen pleier jeg som regel å rette blikket mot filmlerretet. De 16 4K-projektorene som er i en prisklasse så høy at produsent selv på deres nettsider henviser til e-post ved interesse fremfor å gå ut med prisen, kunne blitt droppet til fordel for bedre seter, hvis den generelle oppfatningen av komforten i salen etter hvert viser seg å være slik Roger L beskriver ovenfor.

Endret av eirikheggelund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...