Gå til innhold

TEST: Apple iOS 11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig det er en revolusjon for iPad om man bruker den annerledes enn meg, men med min enkle bruk så synes jeg det har blitt dårligere. Split screen aktiverte jeg tidligere ved å dra inn fra høyre kant, og jeg kunne velge mellom alle kompatible apper. Nå, om jeg har skjønt det rett, må appen ligge i docken og der er det jo ikke allverdens plass. Er det noen annen løsning her?

 

Og mens diverse strømmetjenester omsider hadde skjønt at når jeg dro opp fra bunnen for å få kunne justere skjermlys, så trengte ikke filmen å pauses, så må jeg nå dra to ganger oppover og se at hele appen minimeres.

 

Småproblemer dette, men jeg skjønner ikke greia. Likte godt det nye tastaturet, riktignok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg oppgraderte til iOS 11 på min iPad Pro, og må si at så langt har opplevelsen blitt dårligere. Man får et par nye funksjoner, men helehtsinntrykket av iOS 11 er at det mangler finpussing, mye finpussing. Hver gang jeg åpner eller bytter en app, vises en halvferdig animasjon av hva jeg bare kan anta er en "zoom in"-effekt, bare at det vises kun i ett bilde.

 

"Swipe inn"-funksjonen som nevnes var også veldig praktisk. En har den nesten i denne utgaven, det vil si, når en først har plassert en app på sida, kan man swipe den inn. Dessverre kan man etterpå ikke enkelt bytte mellom "sidelinjeapper".

 

Dessuten (og dette siste punktet er kanskje ikke Apple sin feil, men noe å være obs på for brukere som vurderer å oppgradere): Ikke alle Apps er skikkelig kompatible med nye iOS og den nye split-screenen. Telegram lar seg for eksempel vise side om side med andre programmer, men vil kreve at tastaturet alltid er synlig, noe som er veldig begrensende.

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte til iOS 11 på min iPad Pro, og må si at så langt har opplevelsen blitt dårligere. Man får et par nye funksjoner, men helehtsinntrykket av iOS 11 er at det mangler finpussing, mye finpussing. Hver gang jeg åpner eller bytter en app, vises en halvferdig animasjon av hva jeg bare kan anta er en "zoom in"-effekt, bare at det vises kun i ett bilde.

 

"Swipe inn"-funksjonen som nevnes var også veldig praktisk. En har den nesten i denne utgaven, det vil si, når en først har plassert en app på sida, kan man swipe den inn. Dessverre kan man etterpå ikke enkelt bytte mellom "sidelinjeapper".

 

Dessuten (og dette siste punktet er kanskje ikke Apple sin feil, men noe å være obs på for brukere som vurderer å oppgradere): Ikke alle Apps er skikkelig kompatible med nye iOS og den nye split-screenen. Telegram lar seg for eksempel vise side om side med andre programmer, men vil kreve at tastaturet alltid er synlig, noe som er veldig begrensende.

 

Godt jeg ikke er den eneste som lider av animasjonsproblematikken. Det føles tregt og trasig når animasjonen ikke virker glatt og pent. Jeg regner med de kommer med en fix meget snart.

 

På iPhone savner jeg knappen i innstillinger som aktiverer og deaktiverer muligheten til automatisk lysstyrkejustering. Hvor har det blitt av den i iOS11? Det hender seg at funksjonaliteten svikter, og man må deaktivere og aktivere funksjonen for å få den til å fungere. Nå er den muligheten fullstendig borte, og jeg må justere lysstyrken manuelt. Skuffende.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe min aller første iPhone når X kommer ut. Men kan man faktisk ikke laste ned noe over 150mb fra appstore uten wifi? Bare det er jo nok til å ikke vurdere iPhone lengre.. Her sitter jeg med 40gb i måneden også skal Apple bestemme at 150mb er nok, wtf..

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe min aller første iPhone når X kommer ut. Men kan man faktisk ikke laste ned noe over 150mb fra appstore uten wifi? Bare det er jo nok til å ikke vurdere iPhone lengre.. Her sitter jeg med 40gb i måneden også skal Apple bestemme at 150mb er nok, wtf..

 

Apple bestemmer jo litt ymse for brukerene, er greit å være klar over om man vurderer å bytte.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...