Gå til innhold

Den store Google Pixel 2 XL tråden


Nystic

  

66 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Google Pixel 2 XL?

    • Ja
      16
    • Nei
      50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis Multicom selger mobiler fra USA, er eneste ulempen jeg kan se at man får feil lader og man må bruke adapter. Siden laderen har høy ladekapasitet, hadde det vært bedre å fått Pixel 2 fra Tyskland eller andre markeder som har "norsk" kontakt i støpsel. 

 

Av den grunn kommer jeg til å kjøpe min fra Italia. Har en kurér som tar med hjem til Norge i jula.

Lenke til kommentar

Ser ut som Pixel 2 ikke kommer i US og internasjonal versjon som Pixel gjorde, det er kun to modelnumrene: G011A (den minste fra HTC) og G011C (XL fra LG).

 

Hvis Multicom selger mobiler fra USA, er eneste ulempen jeg kan se at man får feil lader og man må bruke adapter. Siden laderen har høy ladekapasitet, hadde det vært bedre å fått Pixel 2 fra Tyskland eller andre markeder som har "norsk" kontakt i støpsel. 

meeen når XL versjonen bare lader på 10-11w så har det jo ikke noe å si om man har lader med 18w eller ikke..

Lenke til kommentar

Fikk min i går, en knall fin telefon. Er det noen som husker Samsung-telefoner fra S3/S4-tiden? Det er vel et sånt blåskjær i min når jeg ser den fra siden fra rundt 20-30°. Plager ikke meg.

Og jeg ser at skjermen er kornete til en viss grad hvis jeg kikker nærmere etter når jeg drar ned varslingspanelet.. Jeg kan leve med det.

 

Det fulgte med en reiseadapter fra Multicom.

 

Noen som har spørsmål?

Lenke til kommentar

Fikk min i går, en knall fin telefon. Er det noen som husker Samsung-telefoner fra S3/S4-tiden? Det er vel et sånt blåskjær i min når jeg ser den fra siden fra rundt 20-30°. Plager ikke meg.

Og jeg ser at skjermen er kornete til en viss grad hvis jeg kikker nærmere etter når jeg drar ned varslingspanelet.. Jeg kan leve med det.

 

Det fulgte med en reiseadapter fra Multicom.

 

Noen som har spørsmål?

 

Kuli! Fikk nettopp melding om at min var sendt, i dag :)

 

Har du bilde/model på adapteren du fikk med?

 

- B

Lenke til kommentar

 

Ser ut som Pixel 2 ikke kommer i US og internasjonal versjon som Pixel gjorde, det er kun to modelnumrene: G011A (den minste fra HTC) og G011C (XL fra LG).

 

Hvis Multicom selger mobiler fra USA, er eneste ulempen jeg kan se at man får feil lader og man må bruke adapter. Siden laderen har høy ladekapasitet, hadde det vært bedre å fått Pixel 2 fra Tyskland eller andre markeder som har "norsk" kontakt i støpsel. 

meeen når XL versjonen bare lader på 10-11w så har det jo ikke noe å si om man har lader med 18w eller ikke..

 

 

Nja, jeg skriver det på kontoen for Pixel-hysteri, på samme måte som farge-kritikken og blåskjær sett fra siden. I batteritesten som ble gjort var medianen 10-11w, men det er velkjent fra både Nexus 6P og Pixel at ladingen ikke er lineær. Du får rask lading når batteriet er tomt, så throttles ladingen ned etter en stund (Google lover 7 timers batteritid på 15 minutters lading eller noe rundt der). I tillegg ble ikke testen gjort fra tomt batteri som gjør snittverdien lavere siden lade-boosten kommer i begynnelsen av ladeperioden/tomt batteri. 

 

Rask lading fra nesten tomt batteri er det viktigste for meg - det har funket knallbra på 6P og Pixel - så jeg tar for gitt at også Pixel 2 klarer det bra. Men min erfaring fra de tidligere telefonene er at å bruke standardladeren er viktig, det er stor forskjell på hvor stor output mobilladere har.  At standardladeren ikke utnytter absolutt all kapasitet for å sikre bedre batterilevetid/lavere temperatur er helt greit for meg.

 

For øvrig har han som gjorde nevnte test gått litt tilbake på konklusjonene folk trakk av den første testen . https://plus.google.com/102612254593917101378/posts/iGzhfA7djkw

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Sendingen er lastet opp for utkjøring" :D Hehe, nå er det snart julaften!

 

Noen andre som får noe i dag / har tilbakemelding etter bruk i helgen?

 

- B

Min kom på fredag, men har ikke hatt anledning til å hente den før i dag. Blir en tur innom posten etterpå gitt. :)

 

 

Hehe. Kommer med tilbakemelding så fort esken er åpen! Alright med dør-til-dør på jobb, altså! :D 

 

- B

Lenke til kommentar

 

 

"Sendingen er lastet opp for utkjøring" :D Hehe, nå er det snart julaften!

 

Noen andre som får noe i dag / har tilbakemelding etter bruk i helgen?

 

- B

Min kom på fredag, men har ikke hatt anledning til å hente den før i dag. Blir en tur innom posten etterpå gitt. :)

 

 

Hehe. Kommer med tilbakemelding så fort esken er åpen! Alright med dør-til-dør på jobb, altså! :D

 

- B

 

Fekk min fredag. 

 

Kunne ikkje vært meir nøgd. Skjermen er heilt fantastisk slik eg har opplevd den i bruk desse dagane. 

Ein fantastisk telefon. Kjapp som eit uveir. Gled dokke  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

First impressions:

 

1. Nydelig telefon, rett og slett. Akuratt installert November patchen gjennom ADB (dukket ikke opp OTA).

 

2. Absolutt et blåskjær ved litt tilting - men I don't care, hadde XZ Premium før denne, og den hadde så-å-si samme.

 

3. Ikke merket noe "dårlig touch" i kantene. 

 

4. Ikke merket noe ticke-lyd i høyttalerne

 

5. Ikke noe blinking av skjermen ved notifications

 

6. All in all - so far so good!

 

- B

Lenke til kommentar

First impressions:

 

1. Nydelig telefon, rett og slett. Akuratt installert November patchen gjennom ADB (dukket ikke opp OTA).

 

2. Absolutt et blåskjær ved litt tilting - men I don't care, hadde XZ Premium før denne, og den hadde så-å-si samme.

 

3. Ikke merket noe "dårlig touch" i kantene. 

 

4. Ikke merket noe ticke-lyd i høyttalerne

 

5. Ikke noe blinking av skjermen ved notifications

 

6. All in all - so far so good!

 

- B

Min har heller ikke fått OTA. Sitter på september-patch nå. Kan det ha noe med at den er assosiert med Telenor hos Google? Det skulle være den eneste grunnen til at den ikke får oppdateringer rett fra Google. I statene er det Verizon og kompani som sitter på oppdateringer før de sendes ut for å testes mot nettverket, etc.

Fulgte du noen oppskrift for å gjøre, evt hvilken?

 

Er det noen andre som har fått noen oppdatering over luften her?

Lenke til kommentar

 

First impressions:

 

1. Nydelig telefon, rett og slett. Akuratt installert November patchen gjennom ADB (dukket ikke opp OTA).

 

2. Absolutt et blåskjær ved litt tilting - men I don't care, hadde XZ Premium før denne, og den hadde så-å-si samme.

 

3. Ikke merket noe "dårlig touch" i kantene. 

 

4. Ikke merket noe ticke-lyd i høyttalerne

 

5. Ikke noe blinking av skjermen ved notifications

 

6. All in all - so far so good!

 

- B

Min har heller ikke fått OTA. Sitter på september-patch nå. Kan det ha noe med at den er assosiert med Telenor hos Google? Det skulle være den eneste grunnen til at den ikke får oppdateringer rett fra Google. I statene er det Verizon og kompani som sitter på oppdateringer før de sendes ut for å testes mot nettverket, etc.

Fulgte du noen oppskrift for å gjøre, evt hvilken?

 

Er det noen andre som har fått noen oppdatering over luften her?

 

 

Snakket med Google, OTA er rullende frem til ca 21.11 ("kan ta opptil 3 uker før alle har den") - så det handler kun om "bad luck" tror jeg.

Telenor har 0 å si i dette tilfelle, da Norge ikke oppererer med carrier-updates bakt inn i OTAs, så vidt meg bekjent.

 

Det er super-enkelt å oppdatere via adb - tok meg 5 minutter, og 0 stress :)

 

Superenkel video å følge her: 

 

*I take no responsebility

 

- B

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

 

 

First impressions:

 

1. Nydelig telefon, rett og slett. Akuratt installert November patchen gjennom ADB (dukket ikke opp OTA).

 

2. Absolutt et blåskjær ved litt tilting - men I don't care, hadde XZ Premium før denne, og den hadde så-å-si samme.

 

3. Ikke merket noe "dårlig touch" i kantene. 

 

4. Ikke merket noe ticke-lyd i høyttalerne

 

5. Ikke noe blinking av skjermen ved notifications

 

6. All in all - so far so good!

 

- B

Min har heller ikke fått OTA. Sitter på september-patch nå. Kan det ha noe med at den er assosiert med Telenor hos Google? Det skulle være den eneste grunnen til at den ikke får oppdateringer rett fra Google. I statene er det Verizon og kompani som sitter på oppdateringer før de sendes ut for å testes mot nettverket, etc.

Fulgte du noen oppskrift for å gjøre, evt hvilken?

 

Er det noen andre som har fått noen oppdatering over luften her?

 

 

Snakket med Google, OTA er rullende frem til ca 21.11 ("kan ta opptil 3 uker før alle har den") - så det handler kun om "bad luck" tror jeg.

Telenor har 0 å si i dette tilfelle, da Norge ikke oppererer med carrier-updates bakt inn i OTAs, så vidt meg bekjent.

 

Det er super-enkelt å oppdatere via adb - tok meg 5 minutter, og 0 stress :)

 

 

 

*I take no responsebility

 

- B

 

Ja, tenkte at Telenor ikke skulle ha noe å si for å få OTAer.

Men det er rart, for i det siste skal man få tilgjengelige oppdateringer uavhengig av "rollout-nivå" hvis man sjekker manuelt etter oppdatering i Innstillinger.

Så langt ingenting.

http://www.androidpolice.com/2017/09/22/mash-no-check-update-button-nexuspixel-now-always-pulls-latest-ota/

Ikke så gærent, jeg kan sikkert kjøre den via ADB, men jeg vil ha den automatisk 

Lenke til kommentar

 

 

 

First impressions:

 

1. Nydelig telefon, rett og slett. Akuratt installert November patchen gjennom ADB (dukket ikke opp OTA).

 

2. Absolutt et blåskjær ved litt tilting - men I don't care, hadde XZ Premium før denne, og den hadde så-å-si samme.

 

3. Ikke merket noe "dårlig touch" i kantene. 

 

4. Ikke merket noe ticke-lyd i høyttalerne

 

5. Ikke noe blinking av skjermen ved notifications

 

6. All in all - so far so good!

 

- B

Min har heller ikke fått OTA. Sitter på september-patch nå. Kan det ha noe med at den er assosiert med Telenor hos Google? Det skulle være den eneste grunnen til at den ikke får oppdateringer rett fra Google. I statene er det Verizon og kompani som sitter på oppdateringer før de sendes ut for å testes mot nettverket, etc.

Fulgte du noen oppskrift for å gjøre, evt hvilken?

 

Er det noen andre som har fått noen oppdatering over luften her?

 

 

Snakket med Google, OTA er rullende frem til ca 21.11 ("kan ta opptil 3 uker før alle har den") - så det handler kun om "bad luck" tror jeg.

Telenor har 0 å si i dette tilfelle, da Norge ikke oppererer med carrier-updates bakt inn i OTAs, så vidt meg bekjent.

 

Det er super-enkelt å oppdatere via adb - tok meg 5 minutter, og 0 stress :)

 

 

 

*I take no responsebility

 

- B

 

Ja, tenkte at Telenor ikke skulle ha noe å si for å få OTAer.

Men det er rart, for i det siste skal man få tilgjengelige oppdateringer uavhengig av "rollout-nivå" hvis man sjekker manuelt etter oppdatering i Innstillinger.

Så langt ingenting.

http://www.androidpolice.com/2017/09/22/mash-no-check-update-button-nexuspixel-now-always-pulls-latest-ota/

Ikke så gærent, jeg kan sikkert kjøre den via ADB, men jeg vil ha den automatisk 

 

 

Hmm - kan hende at de ikke orker å ha mer trøbbel (server overload(?) ) i forsøket på å gi folket hva de vil (color-options) så velger å kjøre safe i den første oppdateringen?

 

Gleder meg til Pixels egen kamera-chip aktiveres, det er neste oppdatering jeg venter på! Hehe

 

- B

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...