Gå til innhold

Spørsmål ang retur av vare som ikke har blitt leveret på døren enda (komplett)


Anbefalte innlegg

Kjøpte en psu igår og fant ut at den var for svak når jeg undersøkte litt nærmere.

Komplett sier at pakken vil komme på døra idag mest sansynligvis.

Kan jeg benytte meg av angreretten før jeg har tatt imot varen? slik at sjoføren som leverer varene hjem til meg, bare ender opp med å returnere varen istedet?

Har nemlig alt bestillt en PSU med høyere watt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kunne vel sagt, hvis det er dørlevering at man ønsker varen sendt tilbake, eller man sier man ikke kommer å hente den.

Eller hvis den er på postkontor nekte og hente den, men er kanskje ikke så lurt da man har brutt åpenkjøp rutinen og risiker å dekke ekstratap komplett gir og i verste fall miste returretten.

 

Jeg vet på pickuppoint er dette aldri noe problem, er bare å si i fra så ordner de det for deg.

Men posten er vel kanskje ikke så greie, da man må vel betale i så fall, da frakseddelen må byttes. Hvis ikke blir det langt dyrere.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En kan da ikke få kansellert en bestilling som er effektuert og på vei i posten....

 

Teknisk sett jo, men det blir mer som en retur uten at man trenger å sende varen tilbake selv. Komplett kan sende returmelding til transportfirmaet så man slipper å dra på butikken, ta ut pakka, slenge på en norgespakkelapp og sende den videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva man "teknisk sett" kunne ha gjort spiller liten rolle i og med at Komplett har prosedyrer som må følges for at de skal akseptere en retur. Så nei, man kan ikke få kansellert en ordre når den er sendt. Da blir det en retursak, og det er jo strengt tatt ikke noe problem utover at man må gjøre en ørliten innsats selv. 

Lenke til kommentar

Hva man "teknisk sett" kunne ha gjort spiller liten rolle i og med at Komplett har prosedyrer som må følges for at de skal akseptere en retur. Så nei, man kan ikke få kansellert en ordre når den er sendt. Da blir det en retursak, og det er jo strengt tatt ikke noe problem utover at man må gjøre en ørliten innsats selv. 

 

Jeg skrev teknisk sett fordi man ikke står for returen selv. Komplett sender melding til transportfirma og varen blir send tilbake mens man sitter i sofaen så får man pengene tilbake rett etter det. Om du synes det er feil å skrive "teknisk sett" får være din sak, men i praksis så er det mer som en kansellering enn en retur.

 

Edit; Prosedyren når de tilbakekaller en pakke er at de registrerer det og slenger varen tilbake på lageret. Det er ikke samme prosedyre som en vanlig retur. Jeg har gjort det et par tre ganger før så jeg vet hva jeg snakker om. Sist gang var et par måneder siden så det kan jo hende de har forandret hvordan de gjør det nå....

Endret av Soseks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...