Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"blackout" på monitor ved alt-tab mellom fullscreen-program og "vanlige" program


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et lite problem på min stasjonære pc. Jeg har 3 skjermer koblet til pcen min og bruker ofte pcen til kommunikasjon, samtidig som jeg er inne i fullskjerm-programmer. Feks når jeg spiller og har messenger på en av sideskjermene slik at jeg kan se hva folk skriver og svare. Eneste problemet jeg har er at skjermen jeg har som skjerm nummer 2 bruker veldig lang tid fra jeg trykker alt-tab til den igjen "skrur seg på". Altså at skjermen blir svar idet jeg alt-tabber ut av programmet og bruker et par sekunder før den skrur seg på igjen. Denne skjermen er koblet med HDMI.

 

Hovedskjermen har ikke samme problemet, der tar det ca 0.5 sekunder fra jeg alt-tabber til skjermen får signal og kan brukes. Jeg prøvde å bytte kabler for å sjekke, og det er bestandig den skjermen med HDMI som bruker lang tid. 

Har noen en forklaring på dette? Har valg av kabel noe å si for hvor fort skjermen klarer å skifte mellom fullskjerm og skrivebordet?

 

Det skal sies at jeg har de to skjermene koblet i skjermkortet mitt(GTX 770), mens den tredje skjermen har jeg koblet direkte i hovedkortet. Den tredje skjermen er annerledes enn de to andre ettersom dette bare var en gammel skjerm jeg hadde stående og koblet til via VGA for å ha små-programmer på når jeg skriver og jobber (spotify, messenger, med mer..). Denne skjermen blir ikke svart engang når jeg skifter mellom fullskjerm-program og vanlig, noe de andre gjør.

 

Altså. Den ene skjermen, koblet i VGA til hovedkortet, bruker kortest tid. Hovedskjermen(koblet via DVI) bruker så kort tid at det ikke er til bry, og den siste skjermen(kobet via HDMI) bruker altfor lang tid i forhold til de andre når jeg skifter mellom programmer. Har noen et fornuftig svar på dette, og forhåpentligvis en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...