Gå til innhold

Oppgradere drivere på Radeon 9000


n0nick

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på hvordan jeg kan oppgradere drivere til Radeon 9000. Akkuratt nå har jeg (tror jeg ) de nyeste drivere siden jeg netopp kjøpte maskinen, men hvis jeg går på ATI.com så sier dem at jeg må oppgradere drivere hos det merke som er på maskinen. Jeg eier en ECS Green 551 maskin, selv om jeg har kjøpt barebone og de andre komponentene for seg selv! Drivere til denne maskinen er 6 måneder gamle på ECS sin hjemmeside!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ett av to; enten på www.ati.com eller på hjemmesidene til produsenten av skjermkortet ditt.

www.ati.com eller produsenten av skjermkortets hjemmeside blir jo akkuratt det samme. Du mente kanskje produsenten av pcen, altså ecs. Sistnevnte er ofte annbefalt, men får man det til å fungere med en annen driver så tut & kjør.

Lenke til kommentar
ett av to; enten på www.ati.com eller på hjemmesidene til produsenten av skjermkortet ditt.

www.ati.com eller produsenten av skjermkortets hjemmeside blir jo akkuratt det samme. Du mente kanskje produsenten av pcen, altså ecs. Sistnevnte er ofte annbefalt, men får man det til å fungere med en annen driver så tut & kjør.

Jeg har vært innom ati og de sier at jeg må laste ned drivere til skjermkortet fra produsenten av maskinen, som da i mitt tilfelle blir ecs. Men jeg vet for det første ikke helt riktig hvilken model jeg har, det står green 551, men jeg har centrino 1.5 , 1gb ram, og 60 gb hd! Jeg kjøpte barebone og de andre komponentene for seg selv! Oppdateringene på ecs sin side er 6 måneder gamle.. så..

Lenke til kommentar
last ned omega 3.9 driverne på www.omegacorner.com,drivere som funker som bare det til bærbare!

Altså som jeg skrev tidligere, så har jeg de "nyeste" drivere til skjermkortet nå! Jeg kjøpte maskinen for en uke siden! Men jeg tenkte i fremtiden, når jeg trenger/vil oppgradere drivere, om hvordan jeg velger de rette for grafikkortet mitt!

Lenke til kommentar

om du sjekker forumet på www.driverheaven.net så synes de generelt omegadriverne er best for bærbare, bl.a fordi de tillater overklokking hos endel pcer.om ikke 3.9 funker så går det an å¨laste ned tidligere drivere også.jeg synes omegadriverne er litt bedre enn ati sine+ at jeg slipper å bruke modder på dem.omegadriverne kommer vanligvis ut en uke etter de offisielle ati-driverne...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vel, jeg fikk hvertfall en INF feilmeding, der det sto at maskinvaren ikke var i min maskin. Går dårlig da. Men har ikke prøvd noen eldre drivere på den siden...

Du må installere en annen driver først. Du har sikkert gjort det, men bare i tilfelle liksom. Fikk også feilmeldig når jeg prøvde å innstallere Omega drivere like etter jeg hadde formatert.

Lenke til kommentar

Et par konklusjoner:

 

1. Jeg kan love deg at det ikke nødvendigvis var de nyeste driverne som fulgte med maskinen når du kjøpte den, selv om den er nesten helt ny.

 

2. ATI har ikke egne drivere for bærbare maskiner, dette er blant annet fordi skjermkortene ofte er individuelt tilpasset maskinene de sitter i.

 

3. De andre komponentene i maskinen din påvirker ikke hvilke drivere du skal bruke på ditt Mobiliy Radeon 9000 i ECS Green 551.

 

4. Dersom maskinen funker stabilt med de driverene du har og du ikke nødvendigvis spiller så mye, hvorfor bytte?? Dersom du spiller en del og skal ha de beste driverene bør du følge rådet som er gitt her før om å bruke moddede Catalyst drivere (enten gjøre det selv eller laste ned ferdige).

 

5. Selv om maskinprodusenten kommer med nye drivere er ikke disse nødvendigvis så nye... De er ofte basert på eldre catalyst drivere. Dessuten slutter de fleste å lage nye drivere når maskinen går ut av produksjon.

Lenke til kommentar
Vel, jeg fikk hvertfall en INF feilmeding, der det sto at maskinvaren ikke var i min maskin. Går dårlig da. Men har ikke prøvd noen eldre drivere på den siden...

Du må installere en annen driver først. Du har sikkert gjort det, men bare i tilfelle liksom. Fikk også feilmeldig når jeg prøvde å innstallere Omega drivere like etter jeg hadde formatert.

Ja, jeg har lagt inn andre drivere ja.

Lenke til kommentar
Et par konklusjoner:

 

1. Jeg kan love deg at det ikke nødvendigvis var de nyeste driverne som fulgte med maskinen når du kjøpte den, selv om den er nesten helt ny.

 

2. ATI har ikke egne drivere for bærbare maskiner, dette er blant annet fordi skjermkortene ofte er individuelt tilpasset maskinene de sitter i.

 

3. De andre komponentene i maskinen din påvirker ikke hvilke drivere du skal bruke på ditt Mobiliy Radeon 9000 i ECS Green 551.

 

4. Dersom maskinen funker stabilt med de driverene du har og du ikke nødvendigvis spiller så mye, hvorfor bytte?? Dersom du spiller en del og skal ha de beste driverene bør du følge rådet som er gitt her før om å bruke moddede Catalyst drivere (enten gjøre det selv eller laste ned ferdige).

 

5. Selv om maskinprodusenten kommer med nye drivere er ikke disse nødvendigvis så nye... De er ofte basert på eldre catalyst drivere. Dessuten slutter de fleste å lage nye drivere når maskinen går ut av produksjon.

 

1. Ja, det vet jeg. Men jeg har sjekket rundt der det finnes drivere som jeg får lagt inn, og får da alltid beskjed om at jeg har nyere drivere inne på maskinen. Skal ikke si at de ovennevnte driverene ikke er nyere, men det har jo tydeligvis ikke noe å si så lenge det ikke går ann å legge de inn.

 

2. Driverene som jeg bruker ligger på en cd som fulgte med maskinen fra ECS.

 

3. Hva har det med saken å gjøre? Har da ikke sagt det heller...

 

4. Den fungere stabilt på det meste ja, men grunnen til at jeg ville bytte drivere er fordi pc-en restarter seg selv når jeg prøver å spille HALO. Etter ca 1 min får jeg en søt blå-skjerm fra windows i 1/10 sek, før pc-en restarter.

Dette har ikke skjedd med denne pcen før i det hele tatt. Ikke på spill eller noe. Og jeg har spilt mange flere tungdrevne spill på denne pc-en. Kanskje det bare er Microsoft og HALO som er noen sære jævler?

 

5. Pcen har ikke gått ut av produkjon så vidt jeg vet. Selger jo som hakka møkk ennå virker det som...

 

Egentlig bryr jeg meg ikke så veldig mye om hvilke drivere jeg har, bare ting virker som de skal. Men det butter jo på HALO som sagt, derfor ville jeg prøve å bytte.

 

EDIT: skriveleif

Endret av Kenti
Lenke til kommentar
En venn av meg opplevde samme problemet med Halo. Han lastet ned catalyst 3.9 og mobility modder, og nå funker det perfekt! ;)

Hmm, vet du åssen han fikk lagt inn de driverene eller? Det går jo dårlig for meg...

 

Mobility modder, er det et program for å overklokke ATI kortet eller?

 

Åssen pc hadde han?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...