Gå til innhold

Konstant feilmelding i Thunderbird epostprogram


Triolus

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg åpner Thunderbird får jeg følgende melding: "Feil ved kontoen [min epostadresse]".

 

Deretter står det "Kontoen er under behandling. Vent til behandlingen er fullført før du henter meldinger".

 

Så skjer det ikke mer. Meldingen blir stående til jeg klikker den bort. Dette har skjedd med to PCer under Windows 7 og fortsetter på ny PC som kjører Windows 10. Alle er stasjonære ACER-PCer.

 

Sletting av Thunderbird og nyinstallering hjelper ikke, Noen som kan tenke seg en forklaring på dette?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"sletting" av thunderbird medfører ikke nødvendigvis at profilmappa blir fjernet.

 

Fungerer Thunderbird ellers? Får du mottatt og sendt mail? Har du mer enn én epostaddresse registrert i Thunderbird?

 

Ha - skulle til å google feilmeldinga og se om dette kunne hjelpe, men det hjelper jo selvsagt ingenting når feilmeldinga er på norsk.

Sikker på at innholdet i meldinga er helt korrekt slik det fremstår på skjermen? Ser ved å google at meldinga "folder is being processed" ofte synes å være en gjenganger på engelskspråklige forum.

Lenke til kommentar

Svar til geil _hk

 

Takk for svar. Hvor finner jeg "profilmappa"? Bør den eventuelt slettes? Ja, jeg får sendt og mottatt mai og har bare én epostadresse registrert i i Thunderbird. Feilmeldingen er gjengitt ordrett. Så vidt jeg kan se er alle funksjoner intakte - bortsett altså fra at jeg får nevnte feilmelding hver gang jeg åpner Thunderbird. Meldingen blir stående helt til jeg klikker den bort - gjerne over natten.

Lenke til kommentar

Kunne du prøve å installere en engelsk-språklig versjon av Thunderbird - evt. mulig dette kan endres i innstillinger så du slipper å avinstallere.

 

Så skriver du inn ordrett hva den engelske feilmeldinga sier. Det er håpløst å google på norske feilmeldinger.

Jeg ser det problemet. Har forgjeves forsøkt å finne engelsk versjon, men jeg får ikke noe valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...