Gå til innhold

Program for registrering av filmsamlinga


Anbefalte innlegg

Hei, Vet ikke om dette er riktig kategori med flytt den gjerne om jeg har gjort en feil.

 

Jeg har endel DVD og Bu-ray filmer og hittil har jeg brukt excel til å lage en liste. Nå har jeg en scanner som leser strekkoder, og lurer på om det er noen programmer som jeg kan bruke til å scanne strekkoden slik at filmen blir registrert. 

 

Noen som kjenner noen programmer jeg kan bruke? Kom gjerne med tips og anbefalinger til gratis- og betalings versjoner.

 

Takker for all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv DVD-profiler, brukt det siden dvd kom på markedet (altså rundt 20 år!).
Har i dag 5.886 registrerte titler, flest dvd men også BluRay og rundt 150 av de nye 4k-filmene.

DVD profiler er veldig enkel å bruke spesielt hvis du har strekkode-leser. I tillegg har den en bra app sånn at du har med deg hele samlingen på mobilen.
Jeg må innrømme at programmet har spart meg mange penger siden jeg kjøper film både på nett og i butikker. Det største problemet vi som samlere har er at cover og tittel ofte er endret så mye at man risikerer å kjøpe dobbelt opp. Da er det kjekt å bare sjekke med basen på telefonen eller på pc'en!
Vil anbefale programmet på det varmeste! Og utleiebiten plager overhode ikke, du trenger ikke engang bry deg med den!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

et spm...åssen sletter man en film på dvdprofiler?

Du merker ut tittelen (trykker på tittelfeltet i boksen nede til venstre), høyreklikker og velger fjern tittel fra menyen som da åpner seg. Obs, du har ingen 'angre-funksjon' så husk at alt du evt har lagt inn av personlige data slettes for den tittelen du sletter. Jeg registrerer hvor den er kjøpt, dato og pris så vær obs på at sånne data forsvinner!

Endret av Woff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...