Lomeus Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Hei. Flyttet nettopp inn i en ny leilighet hvor nett+TV fra Canal Digital er inkludert. Jeg har en helt ny TV, men det fulgte ikke med noen dekoder eller CAM, så eneste jeg får inn er 10-15 analoge kanaler, som uansett blir slukket 18.sept. Mtp at utleier betaler for 1 abonnement per leilighet han har i bygget så lurer jeg på hvordan jeg enklest/billigst kan gå frem for å få digitalisert/dekryptert signalet. Må jeg ha et eget programkort i tillegg til en sånn CAM? Finner alle kanalene, men får opp "No CL Module". Har ikke hatt TV kanaler siden jeg bodde hjemme for 9 år siden, så har egentlig ikke vært borti noe av dette før. MvhBjarte Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Er det ikke bare å kontakte CD og be om en dekoder? Evt. først spørre utleier hva du skal gjøre? Litt pussig om forumet er første stoppested før du har forsøkt begge disse.... Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 7. september 2017 Forfatter Del Skrevet 7. september 2017 Er det ikke bare å kontakte CD og be om en dekoder? Evt. først spørre utleier hva du skal gjøre? Litt pussig om forumet er første stoppested før du har forsøkt begge disse.... Har prata med utleier, han har ingen av delene, men sa at han evt skulle ta kontakt med CD om vi mista signalet 18.sept. CD ønska at jeg skulle sette opp et nytt abonnement for å få eget programkort, dvs at jeg må begynne å betale for noe jeg egentlig har inkludert. Får høre om utleier får noe mer info når signalene forsvinner 18.Sept tenker jeg. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Hvis leiekontrakten spesifiserer at TV-abonnement er inkludert burde det være en grei sak å få utleier til å trekke dette fra leien hvis du må opprette et slikt selv., Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 7. september 2017 Forfatter Del Skrevet 7. september 2017 Flytta nettopp inn, greier meg uten TV, men når jeg først skal ha det inkludert er det jo kjekt. Men å se på et analogt signal går ikke i 2017 Lenke til kommentar
barezell Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 parabol? Hos CD er det jo typisk sånn multirom løsning. Dvs at huseier kan ha 4 tunere/moduler what not på 1 abbo og betale et tillegg på 100something i måneden. Da får du alle de samme kanalene han har. For han som utleier må jo det være billigste løsning når han skal dekke tv kanaler i leiligheten. if kabel, i dont know. finnes ikke det her jeg bor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå