Gå til innhold

Battlefield 1942 problemer og MSI 645 Ultra


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg spillet Battlefield 1942 Deluxe utgaven som kræsjer maskinene min hele tiden. Har oppgradert til versjon 1.5. Så langt jeg kan se så er dette det eneste spillet jeg har som kræsjer slik. Noen ganger fryser bildet og eneste utvei er reset knappen. Andre ganger så starter maskinen på nytt. Jeg har søkt litt rundt på diskusjons forum rundt om og funnet at det er mange som har samme problemer, men det er ingen som har funnet en skikkelig fiks på problemet. Jeg får heller ikke registrert Battlefield fordi jeg ikke får valgt noen kommuner i registrerings programmet og derfor nekter den meg å sende avgårde reg. skjema. Skulle nesten tro det er snakk om ett komplott mot Norske brukere.

 

Jeg har prøvd nesten alt av drivere på skjermkort og lydkort, men ikke noe har hjulpet så langt.

Minne er skjekket og funnet ok. HD er defragmentert og checkdisk er kjørt.

Integrerte lydkortet er disablet både i bios og i OS uten at det har hjulpet noe som helst.

Jeg tror ikke systemet sliter med varme heller. CPU temp ligger på rundt 45 grader idle og ca. 50 grader ca. 15 sekunder etter kræsj.

 

Jeg syns det blir for ille at man må ende opp med å kjøpe ny hardware for å spille ett spill som i utgangspunktet brude kjøre fin fint på eksisterende hardware. Vet at jeg ikke har rå spill pc, men grafikken og frameraten er helt grei for mitt bruk inntil videre.

 

Er det andre som sliter med samme problem? Noen som har kommet over en fiks?

Jeg har lest at flere mener spillet er dårlig programmert og jeg har hørt at hovedkortet mitt er råttent og vanskelig å ha med å gjøre når det gjelder BF1942.

Alle tips tas imot med takk og jeg vil prøve å følge opp denne tråden hvis jeg klarer å løse problemet for jeg er sikker på at det er mange andre der ute som har akkurat samme problem.

 

Følgende hardware er installert i PC'n:

- 350 W PSU

- 80 GB WD HD (4 ntfs partisjoner)

- Samsung DVD rom

- ATI Radeon 32 MB sdr (7200)

- MSI 645 Ultra Hovedkort (integrert lydkort)

- Win2K Pro OS fullstendig oppgradert med alt av SP'er

- 512 MB Corsair Value 2100

 

Mvh

Tigern73

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg ser på signaturen din, så har jeg hørt at win 2000 pro ikke er så godt egnet til spill(rett meg hvis jeg har feil). Hadde ATI grafikkort for lenge siden, da hadde jeg mye problemer med noe spill pga. dårlige drivere den tiden, men drivere til ATI er vel mye bedre nå. Sjekk minimunskrav på spillet ditt hvor mye ram battlefield krever av grafikkortet, kanskje 64 MB oppover.

Når det gjelder installering av nye drivere, kan det hende at noe av det gamle drivere sitter igjen i systemet.

 

Lykke til videre, håper det ordner seg. .:scared:

Lenke til kommentar

Jeg stiller godt på alle minimumskrav som spillet krever. Skjermkortet mitt er også "godkjent" selv om endel gamere her ikke helt skjønner hvordan jeg fikser 30-40 bilder i sekundet :p

Jeg kjører forøvrig en intel 1.8 GHz northwood.

Jeg kan være enig i at Win2K ikke akkurat er det beste OS'et for spill, men det skal liksom fungere sammen med Battlefield ifølge spillet selv.

Jeg skal prøve en gang til å installere alle drivere på nytt, men jeg har vondt for å tro at det hjelper, men må jeg så må jeg.

Jeg har til og med kjøpt spillet, så det er ikke noe nedlasta hack fra nettet jeg prøver å kjøre.

Håper andre som har problemer eller har hatt problemer melder seg på her så jeg får spilt dette geniale spillet.

Jeg har en gammel P2 350 MHz som jeg skal teste i løpet av uka for å se om det klarer å dra spillet rundt uten å kræsje. Gjør det det så blir jeg pissed.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem med mitt msi max-u og time setting mode på rammen

i bios.

Se på Advanced chipset features i biosen.

Hvis du har samme bios vil det stå:

AGP aperture size 64M /er vel passe på ditt kort.

DRAM CAS# Latency By SPD

Timing Setting Mode Normal /Fast mode krasjet min marskin.

MA 1T/2T select Auto

Host to memory latency Normal

:xmas:

Lenke til kommentar

Jeg er inne på samme tanke. Skal se om jeg ikke kan få tak i ett annet OS, f.eks. XP.

Jeg har også lurt på om det kan være et problem fordi jeg har installert spillet på stasjon G (G for games). Har vært borti dårlig installasjons rutiner som ikke klarer å installere seg på annet en c:\Programfiler\xxx før.

Men jeg tror jeg satser på å oppgradere OS'et til XP så snart jeg får tak i det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...