Gå til innhold

KOMMENTAR: Snart får digi.nos digitale abonnenter dobbelt så mye innhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at abonnenter får to daglige saker istedenfor en, betyr det at ikke-abonnenter får én sak mindre om dagen - eller er dette tilleggs-produksjon? :)

 

Hei, det meste av stoffet kommer fortsatt til å være gratis. Vi fikk nylig ytterligere ett årsverk i digi.no-redaksjonen, i tillegg til at vi har begynt å øke bruken av frilansere for å produsere Digi Ekstra-saker. Nøyaktig hvor mange saker som kommer til å være åpne hver dag er vanskelig å svare på – men målet er å gi abonnentene et enda bedre tilbud uten at det skal gå for mye ut over det vi publiserer åpent.

Lenke til kommentar

Betyr ikke så mye for meg, bare gir meg mindre insentiv til å besøke sidene, noe som jeg aner vil bety lavere besøkstall på sikt for dere. Er ikke akkurat motivert til å betale for saker som i stor grad er klipp og lim fra andre media hvor det ligger åpent ute. Hvis ikke økonomien er god nok i reklamemodellen, så vil jeg påstå at dere heller må tenke nytt. For at abonnementsverdien skal være god nok, så må dere ha et basisprodukt først som er godt nok, og ved å kannibalisere basisproduktet, så skyter dere nok dere selv i foten på sikt.

Lenke til kommentar

Betyr ikke så mye for meg, bare gir meg mindre insentiv til å besøke sidene, noe som jeg aner vil bety lavere besøkstall på sikt for dere. Er ikke akkurat motivert til å betale for saker som i stor grad er klipp og lim fra andre media hvor det ligger åpent ute. Hvis ikke økonomien er god nok i reklamemodellen, så vil jeg påstå at dere heller må tenke nytt. For at abonnementsverdien skal være god nok, så må dere ha et basisprodukt først som er godt nok, og ved å kannibalisere basisproduktet, så skyter dere nok dere selv i foten på sikt.

 

 

Det er helt greit. Hvis det betyr mindre kommentarer av denne typen så setter jeg pris på det. Folk som kommer utenfra og mener å vite vesentlig bedre hva en forretning handler har aldri noe verdifullt å fare med.

 

*vinke*

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Hei, det meste av stoffet kommer fortsatt til å være gratis. Vi fikk nylig ytterligere ett årsverk i digi.no-redaksjonen, i tillegg til at vi har begynt å øke bruken av frilansere for å produsere Digi Ekstra-saker. Nøyaktig hvor mange saker som kommer til å være åpne hver dag er vanskelig å svare på – men målet er å gi abonnentene et enda bedre tilbud uten at det skal gå for mye ut over det vi publiserer åpent."

 

I de fleste tilfeller er 2 av 3 saker som jeg kan ha interesse av å lese, blokkert. Så å si at det meste er gratis, er fullstendig feil.

 

200 kr. pr. mnd er altfor mye for en nettavis. Det kommer jeg aldri til å betale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Hei, det meste av stoffet kommer fortsatt til å være gratis. Vi fikk nylig ytterligere ett årsverk i digi.no-redaksjonen, i tillegg til at vi har begynt å øke bruken av frilansere for å produsere Digi Ekstra-saker. Nøyaktig hvor mange saker som kommer til å være åpne hver dag er vanskelig å svare på – men målet er å gi abonnentene et enda bedre tilbud uten at det skal gå for mye ut over det vi publiserer åpent."

 

I de fleste tilfeller er 2 av 3 saker som jeg kan ha interesse av å lese, blokkert. Så å si at det meste er gratis, er fullstendig feil.

 

200 kr. pr. mnd er altfor mye for en nettavis. Det kommer jeg aldri til å betale.

 

Men du betaler sikkert for Netflix, Viaplay eller andre ting du ser på hver mnd?

Jeg anser digi som en bransjeavis, og jeg betalte for ekstra for en god stund siden. Med håp om at de dybde artiklene de nå snakker om kommer.

Da blir det verd pengene, i hvertfall for meg som jobber i IT bransjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...