Gå til innhold

Ny ipad (Mini 4 eller Ipad 2017?)


Tullballj

Anbefalte innlegg

Har hatt min kjære ipad mini siden den var ny i 2012/13. Var en av de første som kjøpte den. Den virker fortsatt greit, men merker at HW henger etter for hver gang ios blir oppdatert. Selv min gamle Iphone 5 som er reserve mobil oppleves raskere enn ipaden.

Jeg snuser derfor på en ny ipad. Spørsmålet er hva jeg skal gå for? Jeg liker at ipad mini er mindre enn vanlig ipad, men den er tross alt et år eller mer siden den kom ut, og var vel ikke helt high end når den var ny. Alternativet er nye ipaden som bare heter ipad. Hva er best valg? Ps, må være cellular.



https://www.power.no/data-og-tilbehoer/nettbrett-og-tilbehoer/nettbrett/ipad-mini-4-cell-128gb-space-gray/p-251607/

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/nettbrett-og-tilbehoer/nettbrett/ipad-cell-128gb-gold/p-542084/




 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min nye iPad 9.7" (2017) på fredag. Har hatt den i 2 dager nå og fornøyd med den med tanke til prisen (Gikk for 32 GB uten cellular).

 

Lastet ned ca. 20 applikasjoner og har ikke hatt noe problemer så langt.

 

Jeg ser ingen grunn til å betale mer for en iPad Mini 4 128 Cellular (2015) kontra iPad 9.7" (2017) 128 GB Cellular om du absolutt ikke må ha mindre nettbrett.  :hmm:

Lenke til kommentar

Er ikke nye ipaden egentlig en modifisert utgave av Ipad Air 1 gen?

Nei er modifisert utgave av iphone 6s cpu, apple a9 cpu, ipad air 2 bruker a8x altså en generasjon eldre men litt kraftigere utgave,

Ytelse messig er de ganske like, air 2 skal ha litt bedre display når man er ute i solen da den har et anti refleks display som ikke ipad 2017 ikke har.

Men er vel ikke mulig å få tak i ipad air 2 lenger.

også ville jeg ikke kjøpt mini 4 heller, den kom ut for 2 år siden, begynner å bli gammel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...