Gå til innhold

Valg mellom LG G6 og P10 plus


muummi

Anbefalte innlegg

Skla bytte ut min Nexus 6P, og har sett på LG G6 og Huawei P10 plus. Det som er viktig for meg er et godt kameraog god batteritid. Jeg har tidligere hatt Huawei Mate 7, og var svært fornøyd med batteritiden på den.

 

Hva er det beste kjøpet av disse? Klarer ikke å bestemme meg.

 

Takker for svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på Kirin prosessoren i P10, men ser at LG'en har en Snapdragon 821.

Går du får en modell med Snapdragon 835 vil du nok få bedre batteritid (og ytelse) da dem bruker mindre strøm og yter bedre.

 

Eksempler på dette er Galaxy S8 og Oneplus 5 som begge har utmerket batteritid til tross for "små" batterier.

 

Begge disse har IPS skjerm, så farger vil se litt "blassere" ut i forhold til på din Nexus sin Amoled skjerm. Sortfarge på IPS kan heller ikke måle seg med Amoled skjermer.

 

Begge telefonene vil nok føles "tregere" ut visse plasser en din Nexus også, siden dem kjører Androidversioner med tunge skins på toppen.

 

Ingen av telefonene har Bluetooth 5.0 heller, om det skulle være av interesse.

 

Begge er gode telefoner så det er vanskelig å velge for deg dog.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Usikker på Kirin prosessoren i P10, men ser at LG'en har en Snapdragon 821.

Går du får en modell med Snapdragon 835 vil du nok få bedre batteritid (og ytelse) da dem bruker mindre strøm og yter bedre.

 

Eksempler på dette er Galaxy S8 og Oneplus 5 som begge har utmerket batteritid til tross for "små" batterier.

 

Begge disse har IPS skjerm, så farger vil se litt "blassere" ut i forhold til på din Nexus sin Amoled skjerm. Sortfarge på IPS kan heller ikke måle seg med Amoled skjermer.

 

Begge telefonene vil nok føles "tregere" ut visse plasser en din Nexus også, siden dem kjører Androidversioner med tunge skins på toppen.

 

Ingen av telefonene har Bluetooth 5.0 heller, om det skulle være av interesse.

 

Begge er gode telefoner så det er vanskelig å velge for deg dog.

Er du sikker på at disse vil være tregere enn Nexusen altså? Den kom jo ut i 2015. Den er blitt merkbart tregere på det året jeg har hatt den, samt at batteriet har begynt å tape seg.

 

Vil si det viktigste med en ny telefon, er et raskt og godt kamera, samt god batterikapasitet

Lenke til kommentar

 

Usikker på Kirin prosessoren i P10, men ser at LG'en har en Snapdragon 821.

Går du får en modell med Snapdragon 835 vil du nok få bedre batteritid (og ytelse) da dem bruker mindre strøm og yter bedre.

 

Eksempler på dette er Galaxy S8 og Oneplus 5 som begge har utmerket batteritid til tross for "små" batterier.

 

Begge disse har IPS skjerm, så farger vil se litt "blassere" ut i forhold til på din Nexus sin Amoled skjerm. Sortfarge på IPS kan heller ikke måle seg med Amoled skjermer.

 

Begge telefonene vil nok føles "tregere" ut visse plasser en din Nexus også, siden dem kjører Androidversioner med tunge skins på toppen.

 

Ingen av telefonene har Bluetooth 5.0 heller, om det skulle være av interesse.

 

Begge er gode telefoner så det er vanskelig å velge for deg dog.

Er du sikker på at disse vil være tregere enn Nexusen altså? Den kom jo ut i 2015. Den er blitt merkbart tregere på det året jeg har hatt den, samt at batteriet har begynt å tape seg.

 

Vil si det viktigste med en ny telefon, er et raskt og godt kamera, samt god batterikapasitet

 

P10 plus har meget godt kamera, de samarbeider med leica jeg er ikke en ekspert og er heller ikke så kjent med g6 men om kamera er et av punktene så putter jeg min stemme på p10 plus

Lenke til kommentar

Nja, de nye telefonene vil nok være raskere pga nyere hardware men Stock Android er det ingenting som slår når det gjelder ytelse.

 

Nå har jo Android Oreo og kommer til din 6P. Kan ta lang tid før det kommer til LGen og Huaweien.

 

Ville bytta batteri på 6P'en og lagt inn oreo.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...