Gå til innhold

Kjøpe Ny CPU,HK,RAM... Trenger Tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey, har vært ute av HW racet en stund nå , etter lynnedslag hjemme trenger jeg nytt HK, CPU og RAM... 

Så jeg lurer på hva bør man gå for nå om dagen ? Tenker hovedsaklig på spilling...  

Har sett på følgende : 

Asus Strix Z270F Gaming

Intel Core i5-7600K

Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB

Hovedsaklig en oppgradering pakke fra Komplett.no 

Det jeg lurer på er om dette er ut-datert allerede siden nye 8000 serien snart kommer fra Intel ? 
Eller burde man gå for AMD sin Ryzen ? 

Takk for alle svar :) 
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal PCen brukes til? Personlig ville jeg nok heller gått for Ryzen 5 1600(X) enn i5. 6c/12t vs 4c/4t. Mulig 7600K har noe bedre enkeltkjerneytelse som gir en liten gevinst i enkelte spill, men Ryzen 5 er en bedre allround CPU som er mer enn bra nok i alt av spill. 

Alternativt vente å se hva Intel får til med neste gen. i5 med 6 kjerner. 

Skrevet

Hovedsakelig til spilling ville jeg gått for en 6700K eller 7700K.

AMD kun om du skal gjøre andre ting enn gaming, typ. Video og bilderedigering, streaming osv.

Skrevet

Hey , skal kun brukes til spilling nesten... Bruker bærbaren til jobbing :) 

Så dere mener Ryzen er best til spilling ?  I5 7600K begynner kanskje å bli litt ut-datert iforhold til Ryzen ?

Hadde I5 2500k før , så uansett så blir det en bra oppgradering tenker jeg ... 

Skrevet

Jeg ville ventet på Coffee Lake som lanseres snart.

Ja er jo det jeg tenker kansje er lurt , er det satt noe release på Coffee Lake ? 

Skrevet

Hey , skal kun brukes til spilling nesten... Bruker bærbaren til jobbing :)

Så dere mener Ryzen er best til spilling ?  I5 7600K begynner kanskje å bli litt ut-datert iforhold til Ryzen ?

Hadde I5 2500k før , så uansett så blir det en bra oppgradering tenker jeg ... 

Spørs litt hvilken oppløsning du spiller i og hvilket skjermkort du har/skal gå for også. 7600K og 1600X har ganske sammenlignbar FPS i fullHD, 7600K har kanskje litt høyere snitt-FPS totalt sett, men det er ikke mye. Men takket være konkurranse fra AMD blir Intel pushet til å tilby flere enn 4 kjerner til hvermannsen. Dette igjen vil mest sannsynlig legge press på utviklere for bedre flerekjernestøtte i programmer/spill. 1600X er med andre ord et mer fremtidsrettet valg enn 7600K. 

Skrevet

Jeg ville ventet på Coffee Lake som lanseres snart.

Ja er jo det jeg tenker kansje er lurt , er det satt noe release på Coffee Lake ? 

Tidligste datoen jeg har hørt er fra 16. September. Kan godt hende det drøyer til Oktober også, men den skal komme FØR juletider. Klarer du å vente på 8700K til da, så er det lurest. Den vil være bedre til spill enn Ryzen, men også koste litt mer (3500-4000 kr tipper jeg).

Per i dag er i7 7700K den beste gaming CPU'n du kan få, og et bedre valg enn 7600K grunnet at spill bruker ofte mer enn 4 tråder i dag. 8700K får jo 6 kjerner + HT = 12 tråder når den kommer. Opp til deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...