Gå til innhold

Vet dere hva? Gud finnes! (Bokmål versjonen.)


Anbefalte innlegg

jeg skjønner ikke om folk er bare inkompetente, eller bare ulærte?

Men jeg må si dere at gud finnes på lik linje som tor, odin, zeus, krishna, anubis, gud, jesus, engla, spiderman, slenderman, demona, engla, helvette, enhjørninger, djevler, helter osv. Ja, de finnes ikke i den fysiske værden som flodhesta, bila, homofile, verdensrommet, 
brødskiver og cowboy laila gjør. Men de finnes inni knotten din som idealbilder, fantasi, drømmer, forestillinger, helter, guder, bilder, og andre ting som finnes i knotten din. Gir litt pokker hva du kaller det for, illusjona, fantasi, pølsevev, dagdrømmer osv. Alt er jo oppi knotten din.

 

jeg skjønner jo at jeg ikke kan akkurat si at det jeg kommer med er en vitenskapelig sannhet ved bruk av naturvitenskapelig fremgangsmåte, med observasjoner og matematiske sannheter. Men satan meg langt oppi jødefitta det finnes flere sannheter enn naturvitenskapelige sannheter. Som for eksempel at jeg vet at mamma elsker meg, nå har ikke jeg akkurat satt mamma i løgndetektor hverdag siden jeg ble født og stilt henne spørsmålet hver dag om hun elsker meg. Men jeg trenger vel ikke en løgndetektor for å skjønne at det sant at mamma elsker meg? På lik linje som at jeg trenge ikke akkurat en vitenskapelig rapport for å skjønne at jeg tjener litt på å jobbe litt, det er jo bare å ta en lørdagstur på nærmeste storsenter så skjønner jeg jo det. Det å tro at du trenge sånt gjør deg jo egentlig bare til en handlingsløs kar uten bein i nesa.

 

Men joda, om noen har kommet med noen matematiske formler og noen fine hjernemaskiner til å sjekke ut om jeg faktisk har fantasi, som gjør dette etterprøv bart så vil jeg gjerne vite om det. Da skal jeg også bevise at gud finnes oppi knotten våres.

 

Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hvorfor folk skal angripe folk som har fantasi venner, drømmer og alt annet sånne teite forestillingstanker oppi hode. Jeg forestiller meg nå at jeg er tor med hammern stadigvekk når jeg skal bromme på kona når hun er en udugelig kvinne. Å jeg hadde nå ikke hatt nok modighet til å stå imot djevelkjeften hennes om jeg ikke var besatt av tor i det ho åpnet kjeften. Å det er akkurat det folk trenger, det er jo helt idiotisk å tvinge folk til å slutte å tenke på moral som bilda, hvorfor i helvette skal jeg tenke på moral som abstrakte kommentarer som en eller annen filosof kalt kant har sagt. Jeg har ikke akkurat 210 i IQ og er kalt Newton.

 

Unnskyld meg altså, men det å angripe forestillingan til normalt folk er ikke til noens hjelp. Å jeg kommer til å fortsette å tro på gud, fordi jeg trenge noe å strekke meg etter, når jeg skal selvrealisere meg på verkstedet. Ikke er jeg noen vel lest nobelfredspris vinner når jeg står å bannes over bilen på verkstedet. Jeg ser nå heller på meg selv på som en mann som lever opp til det beste jeg kan være, og det hendte at det forbilde var mange guder og gud. Jeg må jo si det er vel mye bedre at jeg etterligne en eller annen Tor, som er ansvarsfull og har litt bein i nesa, enn at jeg etterligne koko jenter som idoliserer justin bieber. Fytti helvette…. Kan dere ikke finne nån kkk og angripe forestillingan dems istede?

 

Og om du skulle angripe noen fjerne fjols, ikke kall dem dumme for å tenke i bilda. Bare gi dem en annen moral historie. De fleste er jo ikke ondskapsfulle med mindre de tror at hitler eller djevelen er gode forbilder, da kan du skyte de og hilse fra meg.

 

Og dere som prøver å bevise at gud finnes i den fysiske verden og manifesterer seg fysisk. Unnskyld meg altså men gå å heng dere. Jeg er enig at gud er altid me dere, men han er med dere i tankene, ikke som en eller annen flyvende sjelerobot som manifisterer en eller anna fysisk form som sitter på skuldern din og dømmer deg for hver eneste handling, ja han dømmer deg nok på samme måte som skyldfølelse, empati, sympati, og andre rævva medlidenhetsfølelsa dømmer deg. Men han tar da faen meg ikke en fysisk form, selv om man skulle tro det i ny og ne. Ikke bli lurt av djevelens kaos. Han er ikke fysisk.

~~ Brennpeis.

Gjerne si meg imot om du er vaskekte, så skal jeg fortelle deg hvor stor idiot du er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En Brennpeis, den 18 Aug 2017 - 01:05, sa:snapback.png

(...)Men jeg må si dere at gud finnes på lik linje som tor, odin, zeus, krishna, anubis, gud, jesus, engla, spiderman, slenderman, demona, engla, helvette, enhjørninger, djevler, helter osv. Ja, de finnes ikke i den fysiske værden som flodhesta, bila, homofile, verdensrommet, brødskiver og cowboy laila gjør. Men de finnes inni knotten din som idealbilder, fantasi, drømmer, forestillinger, helter, guder, bilder, og andre ting som finnes i knotten din. (...)

 

"Din definisjon på Gud er det lite vitenskapen har å si noe mot, men jeg vil tro mange religiøse er dypt uenige..."

@Civilix

Jeg vet ikke hvorfor religiøse skal ha noe problem med det jeg sier bortsett fra at: Det jeg skriver er formulert på en utrolig stygg måte og er faen meg ikke respektabel på noen som helst måte. Men jeg er dritt lei av at folk skal gjøre spaden til noe annet enn en spade.

Og om det virkelig er idioter der ute som er uenige med meg om at gud bare finnes oppi knotten din, så skal de få lov å lese om augustin som er en jævla dypt respektert teolog og filosof innenfor Kristendommen. Han sier hva som er den katolske kirken. Hva den var ment til å gjøre. 

 

Edit: og PS, Jeg vet at jeg ikke har det mest fintslipte språket. Men satan jeg vet vel faen hva deler av sannheten er forde om, og denne delen feiler folk på å forstå av en eller annen jævla dum grunn. Folk bare missforstår ka som menes med Personligsannhet, jeg klarer ikke å forklare hva tankan mine handler om og dele de på en meningsfylt måte. VELL SÅ FAEN KLARER IKKE DE DET! DE HAR SIKKERT OPPLEVD HELVETTE! og funnet en forbanna løsning på hva som feiler dem. Hvem faen har språk til å forklare sånt?!? Men selv om de ikke klarer å forklare det, så er det vel fortsatt en jævla viktig sannhet. Så viktig at dem begynner å kalle det hellig.

Edit: men jo for all del dere kristne lag avbildninger av gud. Det er en grunn for at den jævla loven er på plass. (den som handle om at du ikke skal lage bilder om gud.) Det er for at du ikke skal missoppfatte hva gud er for noe, som greske, norrøne og andre religioner gjør.

Endret av En Brennpeis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg skal kritisere meg selv nå. Fordi jeg har nå brukt banneord i hytt og pine. Noe som bryter det første bud. Problemet med det, er at ordene mister makt etter en stund, det blir overbrukt og da har ordene man bruker ingen virkning annet enn at folk tror at jeg er tullette, gal eller sytete.

Det samme er det som skjer i dagens samfunn med ord som Rasisme, mobbing, homo, osv... ^^ Så kanskje det var en grunn for at man skulle holde guds ord hellige? slik at de faktisk hadde betydning da først noen brukte de. Men hvem bryr seg? Hvem gidder å samarbeide med religiøse mennesker for å faktisk finne ut hva de sier som er vettugent? De er jo bare dumme hele gjengen, til og med de som er smarte av dem.

Endret av En Brennpeis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg føler at jeg burde klare å kritisere dette. 

Næææ, no use :)

 

Men om jeg følger logikken hans/hennes. Fra tidligere poster... osv

 

 

Note: det står feil når jeg kopierte den sitatet der. Det er ikke jeg som har skrevet det

æ tror ikke på non som e flyvende propell bil i himmelen.

 

Men det æ tror på e at menneska får traumer, som krigere og soldater i krig. Kor mange e det som ikkje får skjiten sprøyta nakkelangs når du skyt folk på krigsslettan, du har d satan ikkje bra me dæ skjøl i ettertid. Det eneste du får ut av sånn pøkk av skjit, e jo at du tror at man e onskapen skjøl, og man hakke peiling korsen man skal leve me sæ sjøl og all driten du har opplevd. Da e det jævlig kjekt å kunne ha et språk for å forklare hva trauman går ut på. Å æ ska si dokke en ting, og det e at det å ha traumer er et helvette. Det e det værste bedritne skjiten du non gang kan føle på, og helvette e et jævla godt ord på trauma. Fylt med demona, djevla og pedofile voldtektsmenn som sluker opp livskrafta til de som e svake, de svake uten våpen som ikke kan kjempe sin egen jævla sak. og ja, i den sense så skal æ fortelle dokke alle at helvette er et jævla realt sted. Og om dokke har lyst å oppleve helvette, ja da kan dokke plukke opp rifla og reise ned til et djævel styrt rike. 

 

Når du kommer hjem. Så må du ha noe å leve opp til. Å satan kan ikke bygge opp et helvettes samfunn på menneska som har opplevd helvette, det burde dokker alle forstå. Da har man behov for et forbilde, da har man behov for å vite at det e nån der ute som man kan leve for, noe som man kan kjempe for, for å gjøre det her helvette av ein rund stein som svever i svartenatta litt bedre å leve på. Da treng æ å vite at det finnes noen folk der ute som e helta. Noen som e engla, og noen som prøver å bli som gud. Æ må ha menneska rundt meg som tror på en bedre fremtid og som overbevise mæ at dette e noe som er verdt å kjempe for.

 

Og om dokke ikke tror på engla eller djævla. Så skjønn æ at dokker først og fremst e bortskjemt, og at dokker kommer til å slit den dagen dere oppleve helvette, fordi da kommer dokker ikke til å ha et ordentlig språk for å forklare den driten dere har opplevd. Forstå at helvette e en metafor på det værsteste styggeste stede som vi menneska kan lage. Det e et guds forlatt, et land uten forbilda, et land der ingen tar ansvar. Bare se på hellas kor til helvette d stedet går. Hadde de hatt en liten snever sans av ansvarlighet og tatt tak og sett opp til non gode guda som tor og odin eller prøvd å leve opp i idialbilde til spiderman, ja da hadde det landet der gått mye bedre. 

 

Hadde de soldatan under andre verdenskrig til han hitler, stått opp mot hitler og skaut han ned og tatt ansvar så hadde krigen aldri skjedd. Problemet var at folk va djævelsk ansvarsløse, og prøvde heller å gjømme brødskalkan under gjeran til jødecampen og ja det va nok en god handling, men ikke faen om det var en ansvarsfull løsning. Men hitler han va smart som knærta alle heltan på dag 1. Hadde han ikke gjort det hadde ikke resten av folke følgt han så jævla lett.

 

Og himmelen e da en metafor på det beste forbanna stedet vi menneska kan lage, og vet dokker ka. Vi menneska har ikke peiling på kordan et sånt sted ser ut. Ja, vi er jævla gode på å lage helvetter, men å lage et samfunn hvor vi alle tar ansvar. Det vet vi faen ikke hvordan ser ut eller hvordan tar form. Men å tro på et sted der alle menneska hadde tatt litt ansvar, ja det hadde vært himmeln i all sin prakt.

 

satan.

 

Men jo for all del, ikke tro på at finnes et så forjævlig sted som helvette  :D Det e ingenting som irriterer meg mer enn folk som prøver å prate om gud og satan, som ikke engang har opplevd hva det handle om. Idiotiske prester og idiotiske ateista, domme e de hele gjengen. Nei, for all del tro eller ikke tro at det finnes magi i skogen, enhjørninger i fjellet, demoner under bakken og gud i himmelen. Det høres jo ut som den jævla hippie bevegelsen å sitte å diskutere det faktum om satan finnes eller ikke. VELL NO SHIT SHERLOCKS det finnes ikke nån røde geit menneska under bakken. Men faen e det sånn æ fårestiller meg folk ser ut når de skyt ned familien min. De e jo nån helvettes satanister hele jævla bråten.

 

 

I dag E Æ JÆVLA FORBANNA Å Æ SKA FORTELLE DOKKE AT Æ tror ikke på magi.

 

Men det æ tror på e at man kan skape et ordentlig samfunn og æ tror på forhandlinga. æ tror på at historen om moses fortelle noe viktig. Historien til Moses handle om at han og folke hans ble undertrykka av egypterne, egyptern hva non idiota som ikke skjønte korsen man forhandla med folket til moses, istedenfor undertrykte farao dusten hele befolkningen istedefor å integrere dem og være venlig med dem. Og ka skjer? Jo moses lager et helvette for egypterne. Som tvinge egypterne til å løslate folket.

 

Etter moses og hans folk stikke av fra faraoene og går rundt i ørkenen så begynner di å krangle, fordi de har værken mål elle mening med livet, de e flyktninga og har ingenting å leve for, og hva gjør moses? Jo, han stikke å lage noen regla på et fjell. Som skape fred blant folke, og som gav mening til folket, som egentlig e helt gudommelig. Satan han klarte å lage fred! Det e jo helt utrolig!!!

 

Med fred i moses folk klarer han å samle folke og begynte å krige og begynte å undertrykke andre menneska. Satan han hadde ikke lært en skjit han moses. For en tulling. KRIG JÆVEL!

 

Ka e d folk drive med i dag? jo de sitte å skul titte på svartinga på trikken, og undertrykke utlendinga og flyktninga fra andre land. Du burde helle ta de dære jævla reglan ned fra det derre høye fjellet der du står, (din jævla selvgode Farao idiot. Du e satan ingen gud i eget hjem.) ta dem ned fra det hersens fjellet, akurat som moses gjorde, ikke hold dem så inni helvettes hellig og gjør det verken moses elle faraoene ikke klarte. Del dem med de svartingan på trikken. I steden for å tro at de e tjuvradda som du må krige mot.

 

Og om du klare å svelge bolla, kakke ned denne jævla selvgodheta di og ta dæ ydmykheten til å prate med de jævla svartingan som kommer over grensa vår. Jo, da handle du bedre en alle guds forbilda. Fordi selv de va menneska og satan hva de uperfekte idiota. og om vi e bedre enn de som kom før oss, da lage vi magi, da lage vi harmoni. Den idyllen der, den himmelen der jo den vil æ se før jeg drar til helvette.

 

Satans nisser.

Det jeg vet om Augustin, var at han mente at det var en dualisme. Altså en splittelse mellom den fysiske verden og bevistheten eller sjelen vår. Det var staten, feks Norge som skulle ha kontroll over den fysiske verden og kirken som skulle ha kontroll over bevistheten, eller sjelelivet, drømmene, fantasien osv... som Brennpeis skriver om. Det henger veldig i hop med hva platon og hans trosrettning i nyplatonismen. Fordi Augustin er jo svært nyplatonsk i sin tenkning, siden han prøvde å fjerne denne splittelsen mellom religioner og samle de under et tak. Altså kirken, slik at man hadde en "samlet" bevisthet, og Augustin er jo da denne broen fra platonsk til kristen tenkning.

 

Men Brennpeis, om du skal være en sann Augustinsk følger. Så var jo meningen hans å føre alle mennesker under et tak slik at vi står samlet, det du gjør nå ved å prøve å legitimisere gud, vet jeg ikke om vil føre mennesker sammen. Du vil jo egentlig bare gjøre splittelsen mellom ateist og religiøs mer tydelig?

 

Og ja, jeg studerer litt språk nå, og jeg må bare erkjenne og være enig med deg at metaforer er et kraftig virkemiddel, og man ødelegger metaforer ved å overbruke de. Så jeg vil ikke si at metafor bruk er noe vi ikke bruker så mye lengre og er sikkert noe vi burde bli flinkere til å bruke, fordi det er enklere å forstå hverandre. Det du skriver at det å angripe noen skaper en krig som er mellom Tor og Loke, ser jeg veldig klart for meg. Dog jeg trenger tid til å tenke over bildebruken din. Siden den er ellers lite brukt i mine omgangs gjeng, siden jeg bruker mer abstrakte konkreter blant mine venner, og har sånn sett ikke bruk for gudebilder, og andre forestillinger.

 

Men kanskje det er grunnen for at jeg ikke forstår religiøse mennesker, jeg prater i abstrakter basert på en fysisk virkelighet, mens religiøse prater i metaforer basert på en filosofisk tankebasert virkelighet?

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Bibelen hjelper oss til å forstå meningen med livet

 

Den besvarer slike spørsmål som: Hvor kommer livet fra. Hvorfor er vi her. Er det bare for å leve noen få år, få så mye ut av livet som vi kan og deretter dø ?

Bibelen gir trygghet. En falsk trygghet i mine øyne.

Bibelen gir livet en hensikt. Å oppnå evig liv sammen med en uendelig kjærlighet, til noe som ikke finnes.

 

Bibelen sår! Profesjonelle kristne høster.

Lenke til kommentar

Bibelen hjelper oss til å forstå meningen med livet

 

Den besvarer slike spørsmål som: Hvor kommer livet fra. Hvorfor er vi her. Er det bare for å leve noen få år, få så mye ut av livet som vi kan og deretter dø ?

 

Jeg er både enig og uenig i det du sier. Den kan absolutt kan være til hjelp, men jeg ville korrigert litt på det at, jeg vil ikke si at bibelen direkte svarer på meningen med livet. Men bibelen er forklart i historier, i fortellinger av menneskers, englers, herrens, handlinger. Altså den er veldig handlingsstyrt, som hjelper mennesker å forestille handling og oppførsel. Noe som er langt vanskeligere med dagens abstrakte bøker, å forstå hvordan man skal handle riktig og stabilt. Spesielt med denne ungdommens endrings og tilpassnings ånd til det globale samfunn.

 

Sikkert helt tilfeldig at det er folk som ikke behersker rettskriving i nevneverdig grad og som legger ut i lange tirader er de som er religiøse.

 

Hvilket gatehjørne står du vanligvis på? ;)

 

Pedagogisk sett, er det å ikke se en persons styrker en stor svakhet. Bare å rakke ned på ens svakheter, skaper bare et fixed mindset. Som igjen får en til å sette seg fast i egne trygge tankebaner, men du har jo et godt språk så da skjer vel ikke sånt da?

 

 

Bibelen hjelper oss til å forstå meningen med livet

 

Den besvarer slike spørsmål som: Hvor kommer livet fra. Hvorfor er vi her. Er det bare for å leve noen få år, få så mye ut av livet som vi kan og deretter dø ?

 

Bibelen gir trygghet. En falsk trygghet i mine øyne.

Bibelen gir livet en hensikt. Å oppnå evig liv sammen med en uendelig kjærlighet, til noe som ikke finnes.

 

Bibelen sår! Profesjonelle kristne høster.

Nå svarte ikke du på det han sa. Du kastet egentlig bare ut noe som ikke har noe sammenheng.

 

Men ja, jeg er enig at bibelen kan gi en "falsk" trygghet. Nå skjønte jeg deg slik at du oppfatter bibelen og kirken som et manipuleringsverktøy? På en måte skjønner jeg deg veldig godt, fordi mange bruker bibelen til å kontrollere andre, seg Selv, og hverandre. Det gjennom sosialkontroll. Tror det var Smiths venner hvor jeg hørte kommentaren: "om du ikke tar på deg skjørt, så får du ikke lov å være med på middag."

 

Det at noen skal gjøre seg selv til herre, over andre mennesker uten at det er fortjent er tullete.

 

Men gode mennesker som Bill gates, Mandela og andre leder figurer er jeg villig til å stå bak og betale en del av mitt livsbrød for at de skal kunne være ledere. Fordi de gjør utrolig gode ting for verden.

 

Man kan jo bare se på den skam Vatikanet har skapt med all den barnemisshandlingen de pådriver. Jeg støtter ingen mann som beskytter slik skjit. Det er ingen leder som fortjener mitt levebrød. Djeveler og Juksemaker ledere som får sinn makt på uærlig måte. Nærmest kjøper makt med all denne mafia virksomheten. Nei, det vil jeg ikke ha. Så sånn sett er jeg utrolig glad i denne fornuft som har vokst frem de siste årene.

 

Så ja, slike mennesker, slike jævler skal du bare holde deg unna. Du skal ikke tro blindt, selv om det omhandler dine egne. Ikke tilgi den nød som ikke omhandler deg selv.

Endret av En Brennpeis
Lenke til kommentar

Bibelen hjelper oss til å forstå meningen med livet

 

Den besvarer slike spørsmål som: Hvor kommer livet fra. Hvorfor er vi her. Er det bare for å leve noen få år, få så mye ut av livet som vi kan og deretter dø ?

 

At en bok eller person svarer på noe betyr ikke at svaret er riktig. Det er så mye som ikke henger på greip i bibelen at det ikke gir mening å sette sin lit til at det som står der er riktig. Den er også full av ting som veldig tydelig er skrevet for å oppnå kontroll, det har vi også bevis på i form av kristne lederes makt oppigjennom.

 

Hvis Gud og Jesus finnes så er de garantert flaue for at mennesker misbrukte deres navn og skrev bibelen.

Lenke til kommentar

 

Bibelen hjelper oss til å forstå meningen med livet

 

Den besvarer slike spørsmål som: Hvor kommer livet fra. Hvorfor er vi her. Er det bare for å leve noen få år, få så mye ut av livet som vi kan og deretter dø ?

 

At en bok eller person svarer på noe betyr ikke at svaret er riktig. Det er så mye som ikke henger på greip i bibelen at det ikke gir mening å sette sin lit til at det som står der er riktig. Den er også full av ting som veldig tydelig er skrevet for å oppnå kontroll, det har vi også bevis på i form av kristne lederes makt oppigjennom.

 

Hvis Gud og Jesus finnes så er de garantert flaue for at mennesker misbrukte deres navn og skrev bibelen.

At newton lagde et bevis for Gud. Betyr ikke at loven om tyngdekraft er feil.

 

At Freud sa at man har tanker som er ubevisst til oss selv. Men sa at de fleste tanker omhandlet ubevisste undertrykte sexfølelser og at kvinner ikke er logiske, er vel ikke helt hundre.

 

At du er en ignorant tulling som ikke forstår at alle har rett i noe og feil i masse annet og velger å ignorere dette faktum. Betyr ikke at mange av de observasjonene du gjør ikke er riktige.

 

Men igjen lytte og samarbeide ovenfor å presse på sine egne syn på andre om at ting er dritt er overskrytt.

 

 

Og ja enig. Om Gud fantes i en fysisk manefistasjon, så kunne man tenkt seg at de var flaue. Fordi det er et ordentlig makkverk.

Endret av En Brennpeis
Lenke til kommentar

 

Bibelen hjelper oss til å forstå meningen med livet

 

Den besvarer slike spørsmål som: Hvor kommer livet fra. Hvorfor er vi her. Er det bare for å leve noen få år, få så mye ut av livet som vi kan og deretter dø ?

 

At en bok eller person svarer på noe betyr ikke at svaret er riktig. Det er så mye som ikke henger på greip i bibelen at det ikke gir mening å sette sin lit til at det som står der er riktig. Den er også full av ting som veldig tydelig er skrevet for å oppnå kontroll, det har vi også bevis på i form av kristne lederes makt oppigjennom.

 

Hvis Gud og Jesus finnes så er de garantert flaue for at mennesker misbrukte deres navn og skrev bibelen.

 

 

Du er sannsynligvis enig i at mye av det som blir gjort i religionens navn, ikke har Guds godkjennelse. Under verdenskrigene, som millioner av nålevende mennesker overlevde, oppfordret religionssamfunnene på begge sider av fronten sine tilhengere til å drepe: Drep tyskerne - drep dem sa biskopen i London og erkebiskopen i køln sa til tyske soldater: Vi befaler dere i Guds  navn å kjempe til siste blodsdråpe for landets ære. Katolikker drepte følgelig katolikker med sine religiøse lederes godkjennelse og protestanter gjorde det samme. Islam og hinduer gjør det samme. På grunn av de forbrytelser som medlemmene av forskjellige religionssamfunn har begått i Guds navn, har millioner i vår tid vendt seg bort fra Jehova Gud og Jesus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...