Alph3z Skrevet 7. desember 2003 Skrevet 7. desember 2003 Jeg har en 2 månder gammel pc, med ett Sapphire Radeon 9800 Pro. Jeg synes å merke at mitt skjemkort fungerer dårligere enn andre skjermkort, som f.eks GeForce4 Ti 4600 (Gef4 hadde bedre grafikk og fps i spill). 3D mark 2001 ga lavere score på mitt skjermkort enn på Geforce kortet. Tok en kikk på klokkefrekvensene på kortet. Her er hva min powerstrip viste: Og om jeg klokker den til maks, får jeg den opp til 449. Og på ATI sin hjemmeside, står det at mitt skjermkort skal ha en Engine clock på 380, og en memory clock på 680. men powerstrip viste at mitt skjermkort bare hadde en memory clock på 337,5 mhz. Hva er det som er galt? Kan noe hjelpe meg med dette?
genesis Skrevet 7. desember 2003 Skrevet 7. desember 2003 (endret) det er ddr, rammen kjører det tallet ganger to, altså 680 edit_ når det gjelder grunnen til scoren/ytelsen din, så henger dette gjerne sammen med resten av maskinen sine spes. Mye instillinger som det kan gjøre noe med. Test kortet i 3dMark03 m/ny patch. Dette er ikke så avhengig av de andre system ses. så der vil nok ditt skjermkort whoope de andre kortene du snakker om (gf4 kortene scorer elendig her ettersom de ikke støtter dx9) Endret 7. desember 2003 av genesis
Alph3z Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Skrevet 7. desember 2003 Kompisen min med geforce4 Ti har også DDR på sitt skjermkort, og i powerstripen hans, sto det at hans memory clock var på 600 eller noe sånt. Viser power forskjellige tolkninger av frekvens på forskjellige kort?
Alph3z Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Skrevet 7. desember 2003 og forresten, kompisen min har dårligere spes. enn meg ...
genesis Skrevet 7. desember 2003 Skrevet 7. desember 2003 hva av poeng får du? i 3dmark01SE og 3dmark03? http://www.hardware.no/tester/skjermkort/h...pro/index2.html les på minne spes. Prøv med omegadriverene (husk å fjerne restene fra den gamle driveren). omega_ omegadrivers.com fjerning_ finn noe (les deg frem) http://www.guru3d.com Rart. Sjekk at du kjører uten AA/AF_ kotrolpanel --> skjerm --> instillinger -> avansert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå