Gå til innhold

AMDs RX Vega 64 øker med 1000 kroner i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OC3D var vel også de som kom med rykte om 70-100mh/s hash rate for vega, noe som ikke viste seg for å være sant. Så, stoler ikke særlig på de..

 

Det som gjør dette litt rart er at komplett bekrefter dette.. Welp, kanskje vi får svar fra AMD før navi.. Wait for benchprice :p

Lenke til kommentar

Dette er jo helt feil. Satt selv å venta på lanseringen og når de ble lansert var det en versjon uten spill. De hadde en på komplett uten spillene prey og wolfenstein og en med.

 

Disse ble fjernet fra markedet ved streng beskjed fra AMD pga Miners.. skaff dere fakta før dere lager en så stor overskrift og artikkel

:wallbash:

Lenke til kommentar

Forundrer meg ikke at KOMPLETT øker prisen på dem :)

 

vega 64 aqua kortet skulle koste rundt 700 dollar på release med 100 dollar rabatt på ryzen 7 og 200 rabatt på en 34 tommer skjerm, sto det da på amd sin side, komplett pissa alt det amd hadde lova å kjørte vega 64 aqua for smale 871 dollar, handler vell mer om at komplett er overpriset af, samt pakketilbudet komplett kom med, var 1000 kr dyrere enn hvis du satte de 3 produktene sammen på egenhånd, og ja du fikk de to spillene med på kjøpet selv om man ikke kjøpte pakken... Kjøpte 7970 i januar 2012, siste skjermkortet jeg har kjøpt siden da fra komplett, så neste gang jeg skal kjøpe noe blir det nok fra England mens jeg er på ferie, da billetten og kortet blir billigere.

 

Men også å sammenligne Vega med Lada blir feil, blir mer BMW/AUDI/BENZ mot Mazda osv.

Lenke til kommentar

Forundrer meg ikke at KOMPLETT øker prisen på dem :)

 

vega 64 aqua kortet skulle koste rundt 700 dollar på release med 100 dollar rabatt på ryzen 7 og 200 rabatt på en 34 tommer skjerm, sto det da på amd sin side, komplett pissa alt det amd hadde lova å kjørte vega 64 aqua for smale 871 dollar, handler vell mer om at komplett er overpriset af, samt pakketilbudet komplett kom med, var 1000 kr dyrere enn hvis du satte de 3 produktene sammen på egenhånd, og ja du fikk de to spillene med på kjøpet selv om man ikke kjøpte pakken... Kjøpte 7970 i januar 2012, siste skjermkortet jeg har kjøpt siden da fra komplett, så neste gang jeg skal kjøpe noe blir det nok fra England mens jeg er på ferie, da billetten og kortet blir billigere.

 

Men også å sammenligne Vega med Lada blir feil, blir mer BMW/AUDI/BENZ mot Mazda osv.

Tenk hvis prisene fra AMD er så høye at butikkene må selge med tap, for å få "ut" prisene AMD lovte?

 

Heldigvis har vi et par her på forumet som jobber i databutikk, som kan svare på det etterhvert. :)

Lenke til kommentar

Forundrer meg ikke at KOMPLETT øker prisen på dem :)

 

vega 64 aqua kortet skulle koste rundt 700 dollar på release med 100 dollar rabatt på ryzen 7 og 200 rabatt på en 34 tommer skjerm, sto det da på amd sin side, komplett pissa alt det amd hadde lova å kjørte vega 64 aqua for smale 871 dollar, handler vell mer om at komplett er overpriset af, samt pakketilbudet komplett kom med, var 1000 kr dyrere enn hvis du satte de 3 produktene sammen på egenhånd, og ja du fikk de to spillene med på kjøpet selv om man ikke kjøpte pakken... Kjøpte 7970 i januar 2012, siste skjermkortet jeg har kjøpt siden da fra komplett, så neste gang jeg skal kjøpe noe blir det nok fra England mens jeg er på ferie, da billetten og kortet blir billigere.

 

Men også å sammenligne Vega med Lada blir feil, blir mer BMW/AUDI/BENZ mot Mazda osv.

 

Ser selv at noen av kortene har ganske lik pris som xfx sitt, men sapphire sitt er 1000 kr forskjell mellom komplett og scan.co.uk, men kan trygt si at jeg har ikke noe tilovers for komplett, samt når jeg skal kjøpe PC neste gang går jeg heller til elkjøp for å kjøpe en CPU med samme pris som dem og diverse utstyr.

Lenke til kommentar

Nå har jo Komplett samt tyske og svenske forhandlere bekreftet at 4999,- var prisen for ETT introduksjonsparti med kun kort, som ikke kommer for salg igjen. Skal du ha Vega 64 må du kjøpe Black Bundle med 2 spill til 5999,-

 

Dette rimer med kostpris på kort inn til Nidaros Data iallefall (pluss minus 5000 eks mva avhengig av modell). Skal vi unngå å selge kortene med tap må vi ta rundt 6500 kroner... Så kan dere regne ut hvor mye butikker tjener på å selge skjermkort  :hm:

Lenke til kommentar

Forundrer meg ikke at KOMPLETT øker prisen på dem :)

 

vega 64 aqua kortet skulle koste rundt 700 dollar på release med 100 dollar rabatt på ryzen 7 og 200 rabatt på en 34 tommer skjerm, sto det da på amd sin side, komplett pissa alt det amd hadde lova å kjørte vega 64 aqua for smale 871 dollar, handler vell mer om at komplett er overpriset af, samt pakketilbudet komplett kom med, var 1000 kr dyrere enn hvis du satte de 3 produktene sammen på egenhånd, og ja du fikk de to spillene med på kjøpet selv om man ikke kjøpte pakken... Kjøpte 7970 i januar 2012, siste skjermkortet jeg har kjøpt siden da fra komplett, så neste gang jeg skal kjøpe noe blir det nok fra England mens jeg er på ferie, da billetten og kortet blir billigere.

 

Men også å sammenligne Vega med Lada blir feil, blir mer BMW/AUDI/BENZ mot Mazda osv.

Du kan ikke direkte oversette MSRP til priser i Norge, MSRP er uten de forskjellige landenes skatter og avgifter. Dette har vi vært gjennom en million ganger før, kanskje Tek.no burde skrive en artikkel  :hmm:

Lenke til kommentar

"AMD: – Jobber med en uttalelse

 

Oppdatert 17.08:

 

På spørsmål rundt AMDs prispolitikk uttaler AMDs europeiske PR-ansvarlig, Joe Cowell følgende:

 

– Vi jobber med en uttalelse og planlegger å utstede denne i løpet av de kommende dagene."

 

 

 

Den uttalelsen BØR være bra ?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

En finsk side har lagt ut noe som visstnok er en uttalelse fra AMD (ingen kilde) på at $499 SKU kommer tilbake, men at det er så sinnsyk etterspørsel at de ikke vet. HVA MED Å BARE FJERNE SPILLENE FRA PAKKEN TIL $599 DA?!! 

 

Dette er noe av det merkeligste jeg har vært borti. Får ikke kjøpt inn noen $499-SKU fra noen leverandører, så da er det vel bare Komplett som får selge dem da  :w00t:

Lenke til kommentar

Men at ubundlete kort ved lansering skulle komme i et begrenset opplag, var jo annonsert under presentasjonen av VEGA?

Og mener å huske at de kalte den SKUen for limited edition.

Ja, men her er linken. Så enten stemmer det ikke, eller så lyver AMD (google translate fra finsk): 

 

https://www.io-tech.fi/uutinen/amd-julkaisi-virallisen-lausunnon-radeon-rx-vega-64n-hinnoittelusta-ja-saatavuudesta/

Lenke til kommentar

Tipper ikke uttalelsen er så bra. Tipper heller de krangler som faen om hvilken stakkars satan så må stå for den

 

”Radeon RX Vega 64 demand continues to exceed expectations. AMD is working closely with its partners to address this demand.  Our initial launch quantities included standalone Radeon RX Vega 64 at SEP of $499, Radeon RX Vega 64 Black Packs at SEP of $599, and Radeon RX Vega 64 Aqua Packs at SEP of $699. We are working with our partners to restock all SKUs of Radeon RX Vega 64 including the standalone cards and Gamer Packs over the next few weeks, and you should expect quantities of Vega to start arriving in the coming days.”

Lenke til kommentar

En finsk side har lagt ut noe som visstnok er en uttalelse fra AMD (ingen kilde) på at $499 SKU kommer tilbake, men at det er så sinnsyk etterspørsel at de ikke vet. HVA MED Å BARE FJERNE SPILLENE FRA PAKKEN TIL $599 DA?!! 

 

Dette er noe av det merkeligste jeg har vært borti. Får ikke kjøpt inn noen $499-SKU fra noen leverandører, så da er det vel bare Komplett som får selge dem da  :w00t:

 

Jeg har ikke fått noen uttalelse fra min kilde i AMD ennå, men har purret i forbindelse med denne angivelige uttalelsen til IOTech. Lager nok en egen sak på det når jeg får svar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...