Gå til innhold

Motoren datt av båten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den eneste muligheten er vel å prøve å forklare at det var en feil med produktet, at festet ikke virket som det skulle. Men det blir vel vanskelig å få bevist. Da ser de sikkert på hvor mange andre slike tilfeller som har funnet sted, og det er sikkert ikke mange. Du kan jo prøve.

 

Kanskje leie en dykker til å dykke ned og hente den opp. Må vel finnes en slik mulighet? Blir vel billigere enn å kjøpe ny til 20 000. En sånn motor bør vel tåle litt vann?

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Først og fremst, jeg ville hatt store kvaler med å gjøre det her selv, men siden du spør, så bare skriver jeg dét jeg tenker kan være levedyktig. Beklager hvis det virker støtende på noen.

 

Det som jeg har sett etterpå er at båten min ikke har en metallplate og/eller kant som hindret motoren fra å dette av. Ser at nesten alle andre båter har dette. Kan det hjelpe til å overbevise forsikringselskapet?

 

Det jeg tenker er at hvis dét skal ha noen effekt, så bør det stå noe om dette i montéringsanvisningen som følger med motoren. Kan aldri tenke meg at det ikke følger med noen slik instruksjonshefte til en slik dyr vare? Hvis det er sånn at du sér slike plater på stort sett alle andre båter, så bør det kanskje være rimelig å antá at båtmotorfabrikanter skal, ikke bør, opplyse alle kjøpere om å skaffe en slik plate om det ikke finnes alleréde. Mange ville det sikkert kalt dumskap, men i min verden finnes det ikke dumskap, bare dårlig veiledning og lederskap. Når man selger noe så dyrt, så må man opplyse om alle tenkelige og utenkelige tilfeller.

 

Dá kan kanskje forsikringsselskapet ta affære og gå for strupen dems ^^, bare billedlig talt, men dét er den eneste åpningen jeg kan tenke meg. At det er en brist i montéringsinstruksjonen fra båtmotorfabrikantens side. Og da er det jo også et spørsmål om etikk fra din side. Men det KAN jo være andre som har vært i din situasjon og ikke brydd seg om å tenke over det en gang. Så du kan være en som går foran.

 

Mange sier kanskje at det ikke skader å prøve, men man blir jo oppfattet som en kranglefant så lett i dag.

 

Man -kan- jo også vurdére hvor dype lommer fabrikanten har. Hvis det er et kjempestort merke, så er det 1% mér etisk forsvarlig. De må jo instruére kundene grundig ved kjøp av en så dyr vare. Er det et nyoppstartet firma som kan slås konk ved et sånt søksmål, så er det kanskje mer riktig å la være. Men alt blir opp til deg.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...