Gå til innhold

[Løst] Headhunted midt i Studietiden?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ble nylig ferdig med midt første år av Bachlorgraden min og er rimelig klar for mitt andre år. Jeg lurer på hvordan kan man bli headhunted midt i studietiden din? Jeg vil si at jeg har gode karakterer og har en god forstålelse for det jeg studerer og bare lurer på om dere har noen tips om hva jeg burde kanskje gjøre for å få sikret meg jobb midt i studietiden? Jeg er aktiv på Github og har lastet opp en del av mine prosjekter opp dit samt laget en portofølje hjemmeside hvor jeg fremviser alle prosjektene mine. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ønsker du å bli headhuntet nå når du har 2år igjen av 3årig utdannelse? Arbeidsgiver vet ikke om han trenger eller vil ha deg om 2år, og du vet ikke hva du vil om 2år. Det er bortkasta for begge parter. Av de som blir headhuntet med 1år igjen av studiet, så har det vært mest masterstudenter fra NTNU med gode karakterer jeg har hørt om. De har også ofte relevante sommerjobber hos kjente it-firmaer å vise til.

Hvis du vil være sikret jobb er det bare å jobbe hardt. Få gode karakterer, og bidra på det du kan. Studentassistent, egne prosjekter, relevant sommerjobb hos it-firma, osv. Utpå våren på siste semester før du er ferdig er det da bare å slenge ut søknader til steder du kan tenke deg å jobbe. Da kan du vise til karakterer for 2,5 år, relevant sommerjobb, prosjekter på si, og kanskje en anbefaling fra noen du har jobbet hos/med. Hvis du faktisk har klart å gjøre deg selv ettertraktet vil du da få flere tilbud, og du kan velge det du synes er best.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...