Gå til innhold

HBO-hackeren ble tilbudt 250 000 dollar i «finnerlønn»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det virkelig så katastrofalt da? Blir jo ikke sånn at ingen gidder å se på episoden selv om noen få har lest manuset. Den jevne seer er vel mer opptatt av nettopp å unngå spoilere inntil de får sett episoden selv.

 

I det store bildet ser jeg ingen katastrofale følger av at neste ukes episode er tilgjengelig i manusform, hva skal liksom skje? Er man redde for at noen skal lage en egen episode før de selv får sendt den?

 

Ser heller ikke problemet med om manuset blir tilgjengelig. "Manuset" for de 5-6 første sesongene var nå fritt tilgjengelig i form av bøkene, lenge før episodene kom. Folk lot ikke akkurat være å se på serien av den grunn. Nei, det verste man kan gjøre er å faktisk betale slike utpressere. Når det gjelder lekkede episoder så tror jeg effekten også er liten. De som laster ned disse, hadde nok gjort det uansett, tviler sterkt på at det er mange som sier opp abonnementet sitt av den grunn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke løsepenger, men de skal altså betale til en anonym person via bitcoin...

 

Tror de hadde sikret seg mye bedre, på alle måter, om de heller betalte finnerlønn ved normal bankoverføring. Naturligvis uten å faktisk anmelde karen etterpå.

 

Da vil de heller oppfordre folk til å rapportere feil, fremfor å utpresse selskapene og potensielt frigjøre data i ettertid uansett.

Lenke til kommentar

@Kron Enig, de hadde ikke gir en "penny" for å få manuset tilbake eller å unngå at det blir sluppet på nett.

 

Om jeg har fått med meg dette riktig, som du sier, er det noe mer bak dette.

Ikke en gang alle personlighetene på YT kanalene vil vite hva som skjer.

 

Så, kun ett manus? Jeg tror ikke det er greia, må være opptak eller episoder det er snakk om.

Men HBO prøver jo å dysse dette ned til $250.000, når vi også har hørt om millioner. Men det er jo også rykter.

 

Men... Meh...

Endret av hugin_q3
Lenke til kommentar

Er det virkelig bare meg her som fikk med seg at siste episode av Game og Thrones faktisk ble lekket flere dager i forkant?

 

S07E05 ? Det har jeg ikke hørt noe om.

 

E4 har det jo vært skrevet artikler om, og 32 har kommentert artikkelen, 622 har delt den på Facebook, så svaret er Nei, det er virkelig ikke bare deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt av ett dilemma det her. Men det siste HBO burde gjøre er å gi etter og faktisk betale hackerne. Da åpner de faktisk opp en helt ny arbeidsplass som absolutt alle i verden som sitter på konfidensielle data helst ikke vil skal eksistere.

 

Det eneste mannen i gata kan gjøre mot dette, er det samme som man kan gjøre ved høstens valg, og det er å velge.

Velger man å ikke laste ned den hackede varianten av episoden, så støtter man ikke hackeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...