Gå til innhold

Spår at Sverige blir kontantløst innen 2030


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må koste mer å ta ut kontanter. Norges Bank bruker 2 milliarder per år på seddelpressen. Denne kosten må de som ønsker å bruke kontanter betale.

 

Nei.

Vi betaler nok allerede.

 

Men er gøy på butikken når alle bare omg jeg er så retarded at jeg ikke har kontanter på meg når kort automaten er nede, da kan jeg med mine 200-300kr bare betale og spasere igjennom, mens de andre mongoene kan stå der pga av seg selv og sin egen dumhet å ikke få betalt.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

"For bankene innebærer håndtering av kontanter kun en kostnad."

 

For butikken (og dermed også for kundene, utgifter legges alltid inn i prisen) koster det mer til VISA enn håndtering av kontanter. (Ihvertfall med hjelp av det gode , norske, selskapet Strong som har gjort det umulig å rane en butikk, og unødvendig med kontant-telling)

VISA begynner nå å bli redd for den enorme fortjenesten kortbruk gir i inntekt. ( Og dermed forbrukernes utgift.)

Nå er det vel BankAxept som er den mest brukte betalingsformen i Norge, ikke Visa. Mye mye billigere er det og.

Lenke til kommentar

kontantlos.300x225.jpg

– Det går veldig fort nå.

 

Spår at Sverige blir kontantløst innen 2030

Ja og vi brukerne blir sittende og teste dette for bankene .

Jeg ser for meg DNB som ledende på skandalen ingen penger og vipps virker ikke og nettbanken nede dette er ikke noe som kan skje men noe som vil skje ganske ofte.DNB har nemmlig ikke råd til og utvikkle dette sikkert, fordi de må sørge for avkastning til eierene sine.Derfor blir det som nå Vi beklager men har satt våre beste folk på saken . Du kan da selfølgelig spørre om å få snakke med dirken Rune Bjerke selv , men han har gått tidlig fordi det var så lite han kunne tilføre saken.om 1 eller 2 døgn er alt oppe og går igjen .Men problemet da er at toget, flyet eller noe annet du skulle reise med er gått. og alt du skulle handle er ikke gjort og blir kansje heller ikke gjort før etter weekenden.

Så får og være litt alvorlig så må vi tilføye at vi kan skifte bank men hvem gjør det når man har opparbeidet lang fartstid der man er.Og det norske folk er litt trege med å ta action som man sier. Nei kontantløst tror jeg det tar litt mere tid til å bli, dessuten er staten lovmessig forpliktet til at vi skal ha kontanter og kunne betale med det.Ha en god dag.

Lenke til kommentar

Nei kontantløst tror jeg det tar litt mere tid til å bli, dessuten er staten lovmessig forpliktet til at vi skal ha kontanter og kunne betale med det.Ha en god dag.

At det i dag er lovfestet at vi skal kunne betale med kontant kan jo endres over natta. Et stortingsvedtak er alt som skal til.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...