Gå til innhold

Nytt grafikk kort

Shotherra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant en test! Ser ut som om FX5700U har bedre ytelse enn 9600XT så lenge man ikke tar AA og AF i bruk. Holder det for deg så er det greit, men jeg kjøper GK med tanken på bildekvalitet, og da er det ATi som vinner.

Staljin

Skrevet
tipper det ligger litt under 5800...avhengig av system...tipper rundt 4000 i 3dmark03 og 12400 i 01

4000 er vel ganske bra i 3dmark 03? ... og 12 000 er veldig bra i 3dmark 01?

Skrevet

får jo 4100 med mitt kort i 3dmark03

og 13000 i 3dmark01

fx5700 er vel litt bedre en 9600pro i dx8-ytelse ja, men i dx9-ytelse er det ganske svakt, i hvertfall i hl2.

så ska du ha et kort til framtiden bør du gå for 9600xt, vist ikke nvidia gjør noe med driverne at ytelsen i dx9 nesten fordobler seg..og det er lite sansynlig

Skrevet

og 13000 i 3dmark01

fx5700 er vel litt bedre en 9600pro i dx8-ytelse ja, men i dx9-ytelse er det ganske svakt, i hvertfall i hl2.

så ska du ha et kort til framtiden bør du gå for 9600xt, vist ikke nvidia gjør noe med driverne at ytelsen i dx9 nesten fordobler seg..og det er lite sansynlig

Nå burde du lese hva du har skrevet om igjen. Har du i det hele tatt lest noen tester?. nVidia GeForceFX 5700 Ultra er bedre enn ATI's Radeon 9600XT i de fleste spill. Enten du liker det eller ei..

Skrevet

og 13000 i 3dmark01

Nå burde du lese hva du har skrevet om igjen. Har du i det hele tatt lest noen tester?. nVidia GeForceFX 5700 Ultra er bedre enn ATI's Radeon 9600XT i de fleste spill. Enten du liker det eller ei..

ja, dx8-spill ja, det er idag mange flere dx8-spill en dx9-spill. men i dx9 er ati-kortet bedre, enten du liker det eller ikke!

Om jeg ikke har lest tester :scared: du aner ikke hvor mange ATI vs. nvidia tester jeg har lest. Og om jeg har gått glipp av en på tom`s hardware, så driter jeg i det. :thumbdown:

Skrevet (endret)

Hmm..leser diverse tester selv nå. Hardocp finner at 9600XT såvidt er bedre enn 5700Ultra.

I tillegg, har de dette å si

Realworld Cash & Upgrading:

Utilizing a popular pricing engine we found that the lowest price a retail Radeon 9600XT is going for is currently $190. The MSRP on the 9600XT is $199. The MSRP of the BFG Asylum 5700Ultra is also $199, which makes it a competitive package. Oddly enough, one of the things that we usually don't let impact our video card evaluations is something that will be a very real issue for many of us. Every Radeon card sold right now at Best Buy is including a full version of Half-Life 2. Simply put, if you were going to be playing HL2 anyway, the 9600XT is immediately turned into a $149 card.

Skal lese flere tester igjen nå..kanskje jeg blir nødt til å skifte mening og gå tilbake til 9600XT som mitt valg. Det er tross alt billigere, og er ytelsen så jevn som i denne testen..ja da vet ikke jeg.

EDIT: Leste anandtech, der er 5700Ultra såvidt bedre..men 9600XT for 200,- billigere + HL2 gjør 9600XT til et bedre kjøp.

/Me kommer ikke til å anbefale 5700Ultra mer..bortsett fra til de som MÅ ha nVidia da.

Endret av Alastor
Skrevet
Seer dere diskuterer FX 5600.

Noen som har erfaringer med: "GeForceFX 5600, 256 MB DDR,

ViVo DVI-I"

Noen som vet??

Etter min mening så diskuterer vi GF FX 5700 Ultra.

FX 5600 med 256mb?, vel sjekk minne hastigheten på 256 kortet kan være at 128mb kortet faktisk er raskere i minne fordi de benytter bedre minne. Det gjelder ike å ha mest minne mulig, men mest ytelse i minnet.....!!. 128mb kort skal vel være et godt valg, med mindre du er avhengig av mye minne pga programmer, osv som krever mer minne på skjermkortet da

Skrevet

ViVo DVI-I"

Noen som vet??

FX 5600 med 256mb?, vel sjekk minne hastigheten på 256 kortet kan være at 128mb kortet faktisk er raskere i minne fordi de benytter bedre minne. Det gjelder ike å ha mest minne mulig, men mest ytelse i minnet.....!!. 128mb kort skal vel være et godt valg, med mindre du er avhengig av mye minne pga programmer, osv som krever mer minne på skjermkortet da

I know :yes:

Hvor rask er kjernen på denne?

Lurer på hvordan kortet er i forhold til 9600xt?

Noen som har erfaring?

Skrevet

ViVo DVI-I"

Noen som vet??

Noen som har erfaring?

På FX kortet har det 400mhz på gpu og 900mhz på minne, på Radeon 9600 vet jeg ikke.. etter min mening skal gainward klokket det litt høyre eller no sånt.....

Skrevet

ViVo DVI-I"

Noen som vet??

Noen som har erfaring?

På FX kortet har det 400mhz på gpu og 900mhz på minne, på Radeon 9600 vet jeg ikke.. etter min mening skal gainward klokket det litt høyre eller no sånt.....

ok, tror jeg legger i litt ekstra og kjøper 9600xt istede... :)

Skrevet (endret)

Altså, når du kan kjøpe et radeon 9600XT-kort til 1295 hos psdata, så vil jeg heller valgt det istedet for et 5700-kort. Det er er jo et røverkjøp, og kortet er MINST like bra (og faktisk litt bedre på flere og viktigere (LES: bildetkvalitet) områder). Men du virker som en hardbarka nVidia-fan, så...

Og det med ATI-driverene...opp til deg selv om du vil gjøre noe stort ut av det. Virker sånn for meg at de fleste ikke har problemer med driverene sine, men at de som faktisk har problemer er de som skriker høyest..!

Anyway, your choice! Lykke til med kjøpet ;)

Endret av ridgea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...