Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vinduer åpnes på feil skjerm.


Anbefalte innlegg

Jeg har søkt og prøvd flere metoder, men jeg finner ikke ut hvorfor dette er tilfelle.

 

Jeg har 3 skjermer totalt, 2 bruker jeg fast.

 

[::3::][::1::][::2::]

 

1= Primær (Display Port)

2 = TV (HDMI)

3 = Sekundær (DVI)

 

Vær gang jeg åpner ett nytt vindu så åpnes den på #3.

Vær gang jeg skrur av og på skjermene så er vinduene flyttet til skjerm #3.

 

Er det noen her som kan hjelpe meg? Dette problemet GJØR MEG FETTE GAL! :wallbash:

 

 

  • Skjerm 1 er primær-skjerm
  • Problemet oppstod da jeg kjøpte ny skjerm (BenQ ZOWIE XL 2540 (som da er skjerm #1))
  • Alle drivere er oppdatert.
Endret av Janzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har søkt og prøvd flere metoder, men jeg finner ikke ut hvorfor dette er tilfelle.

 

Jeg har 3 skjermer totalt, 2 bruker jeg fast.

 

[::3::][::1::][::2::]

 

1= Primær (Display Port)

2 = TV (HDMI)

3 = Sekundær (DVI)

 

Vær gang jeg åpner ett nytt vindu så åpnes den på #3.

Vær gang jeg skrur av og på skjermene så er vinduene flyttet til skjerm #3.

 

Er det noen her som kan hjelpe meg? Dette problemet GJØR MEG FETTE GAL! :wallbash:

Sikkert mange som kan hjelpe deg med hvordan du kan fikse ditt probem med ukjent hardware og ukjent operativsystem.

 

Jeg kan jo for eksempel røpe at det sannsynligvis dreier seg om at innstillingene i det ukjente operativsystemet ditt ikke er korrekt, med mindre annen mulig, ukjent software, eller ukjente drivere til det ukjente skjermkortet tukler det til på tross av korrekte innstillinger i det ukjente operativsystemet. Det kan også skyldes feil i det ukjente operativsystemet, eller at det ukjente operativsystemet rett og slett har dårlig håndtering av flere skjermer. Det kan selvfølgelig også skyldes ukjent hardwarefeil på det ukjente skjermkortet, men vanlige feil på akkurat ukjente skjermkort er det nok dessverre få som er kjent med...

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=377631 ;)

 

Dersom antakelsen om at du har valgt feil innstillinger i det ukjente operativsystemet er årsaken til problemene, kan du se om denne løsningen, til et tilfeldig valgt operativsystem, hjelper.

 

red: Var rom for å legge til "ukjent(e)" et par steder til.

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...