Gå til innhold

Hvor mye koster det å bytte batteri på Macbook pro retina 13 inc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye koster det å bytte batteri ved eplehuset, elkjøp og lefdal?

 

Eplehuset så koster det 2.999 kroner og det er en autorisert forhandler / verksted

 

Elkjøp og lefdal gjør det mest sannsynlig for samme prisen eller mer, Siden alle kjedebutikkene som selger Macbook vil sende de produktene de får inn til et autorisert verksted. 

 

Du kan sikkert få det billigere om du går innom mindre elektro/pc/mobil butikker som ikke er autorisert.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøv å hør med Eplehjelpen. Når jeg var i kontakt med dem nå i sommer, skulle de ha kun kr. 1.990,- (inklusiv MVA) for selve batteri og bytte til min 15" MacBook Pro (ikke Regina fra 2012). Det er mulig det kan være litt forskjell på pris for de forskjellige modellene.

Om du drar til Hong Kong, så skal Apple Store der ha rundt kun kr. 1.000 (HK$988) for batteriet, og der koster ikke noe ekstra for byttet (installasjonen). De fikk litt sjokk når de hørte om våre norske tilstander. I tillegg tar de en gratis hardware test rett før du leverer inn maskinen, og etter batteriinstallasjonen tar de en gratis 4 timers test av noe slag før du får igjen Macen din. Jeg fikk igjen Macen min med splitter nytt batteri dagen etter :) 

Hadde jeg ikke dratt til Hong Kong hadde jeg nok gjort det hos Eplehjelpen da de er veldig flinke, hyggelige og kundeorienterte. Dessuten lærer en veldig mye hos dem, så der får du langt mer igjen for pengene enn om du tar det med Eplehuset og deres serviceverksted.

 

Jeg har ikke hatt særlig positiv opplevelse med Eplehuset sitt autoriserte Apple verksted da de hadde klart å levere tilbake Macen min hvor det var en feil som jeg ikke hadde opplevd før, og hvor tre skrurer datt av etter en stund, og en dust på verkstedet som var frekk. Sjefen for verkstedet beklaget dette, og jeg ga dem en ny sjangse, men det endte med at samme dust tok maskinen min.... Jeg har hatt min MacBook innom Eplehjelpen en gang (i fjor høst) for å få renset den for støv og byttet harddisk - og det var en veldig hyggelig og fin opplevelse. De tilbyr t.o.m. gratis web seminar (live) på YouTube, og du kan ta med maskinen din for en gratis prisvurdering før de gjør noe.

Endret av GungFu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...