Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Fra kabel til trådløst med denne?


Anbefalte innlegg

Jeg har bare kabel hjemme, fordi de trådløse signalene er for langt unna, kanskje det er betong imellom osv. Derfor lurer jeg på om jeg kan koble kabelen inn i en boks/dings og få trådløse signaler derifra.

 

Vil det isåfall bli et helt nytt trådløst nett, med eget navn og passord?

 

Er bare til mobilbruk, så jeg slipper å bruke 4G hjemme.

 

Fant denne, som har en fin pris. Kan den brukes til dette formålet?

post-281715-0-43950400-1501081631_thumb.jpg

post-281715-0-70794400-1501081646_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! 

 

Ja, denne vil fint kunne benyttes til det formålet du beskriver. Denne trådløse ruteren kan du koble direkte til ethernet-tilkoblingene på ditt modem som du har i dag. I utgangspunktet lager denne et nytt nettverk med trådløs funksjonalitet. Ulempen er at enheter på kabel ikke vil kunne kommunisere med trådløse enheter, og vice versa. Det jeg anbefaler er å sette denne i AP-modus (Access Point). Det blir da opprettet et nytt trådløst nettverk, men ruteren vil da fungere som en bro mellom den trådløse enheten og modemet. Dette gjør at ruteren blir en del av dette nettverket, og alle enheter kan dermed kommunisere med hverandre.

 

Denne modusen kan man ofte velge første gang man setter opp ruteren, eventuelt så må dette endres i kontrollpanelet når oppsettet er fullført. Her kan du også endre hvilket navn og passord det trådløse tilgangspunktet skal ha. Sjekk bruksanvisningen eller instruksjonene for nøyaktig fremgang - bl.a må oftekabelen fra modemet tilkobles en av de fire ethernet-koblingene på baksiden, isteden for WAN-tilkoblingen som vanligvis benyttes. 

 

Vær dog oppmerksom på at dette er en forholdsvis rimelig ruter med to antenner, noe som gjør at denne ikke er ideell dersom flere trådløse enheter for eksempel skal strømme film, eller gjøre andre store opp- og nedlastinger. Til normalt bruk (surfing, e-post, nyheter etc) vil denne dog fungere helt fint. 

Endret av ColdCode
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk. Jeg har fått koblet til routeren og kommet meg på nett med mob, med wi-fi. Men denne boksen poppet opp. Er dette noe å bry seg om? Jeg trykket bare cancel. Aner ikke hva slags brukernavn og passord det spørres etter, eller hvorfor jeg skal taste inn dette.

 

99ab1bd855e05029b312a80a905cdba8.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...