Gå til innhold

RYKTE: Spesifikasjonene til tre Intel Coffee Lake-prosessorer skal være lekket


Anbefalte innlegg

Tilbake til topic, så kan det vel se ut som om Coffe Lake mister OC-forspranget sitt mot Ryzen serien, men den tar igjen på cores og mest sannsynlig ENDA litt mer IPC.

 

Interessant! Kanskje jeg får selge Ryzen 1600 oppsettet og oppgradere/sidegrade til i7-8700k? Faen det er dyrt å vere student og samt elske ny teknologi.

Hvor lenge er det til Coffe Lake kommer ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilbake til topic, så kan det vel se ut som om Coffe Lake mister OC-forspranget sitt mot Ryzen serien, men den tar igjen på cores og mest sannsynlig ENDA litt mer IPC.

 

Interessant! Kanskje jeg får selge Ryzen 1600 oppsettet og oppgradere/sidegrade til i7-8700k? Faen det er dyrt å vere student og samt elske ny teknologi.

Hvor lenge er det til Coffe Lake kommer ut?

OC forspranget er det ingen som vet noe om enda. Blir spennende å se om det blir 5Ghz+ eller ei.

Lenke til kommentar

Trenger mer IPC sammenliknet med SL (6700K). Jeg klør etter å oppgradere, men foreløpig er det ikke nok å vinne på flere kjerner (gaming) til at jeg kan oppgradere hvis ikke jeg oppnår samme klokkehastighet og/eller får bedre IPC. Min 6700K kjører på 4.5GHz i dag. 

Lenke til kommentar

Kan noen vennligst forklare meg hvorfor folk ser ut til å være så begeistret for disse prosessorene? Slik jeg ser det, dersom i7 8700K legger seg på samme prisnivå som 7700K så snakker vi fortsatt om 25% færre kjerner/tråder enn Ryzen 7 1700/1700X for samme pris. 7700K har jo fordelen ved at den kan overklokkes utrulig høyt og vinner derfor på IPC og enkeltkjerne-ytelse, men det er vel heller tvilsomt at en 6-kjerner kan nå samme klokkehastigheter, og disse prosessorene bør vel da ha en usannsynlig høy forbedring på IPC fra forrige generasjon for at de skal være verdt det når det kommer til total ytelse kontra Ryzen 7?

Eller er det noe jeg har oversett?

 

Min i7 5930k har jeg på 4,9ghz med 1,28v, nå skal det være sakt at jeg var heldig med silikonlotteri, men fortsatt burde det ikke være veldig vanskelig å nå 4,5-4,8ghz med opptil 1,30v på disse cpuene

Lenke til kommentar

 

Kan noen vennligst forklare meg hvorfor folk ser ut til å være så begeistret for disse prosessorene? Slik jeg ser det, dersom i7 8700K legger seg på samme prisnivå som 7700K så snakker vi fortsatt om 25% færre kjerner/tråder enn Ryzen 7 1700/1700X for samme pris. 7700K har jo fordelen ved at den kan overklokkes utrulig høyt og vinner derfor på IPC og enkeltkjerne-ytelse, men det er vel heller tvilsomt at en 6-kjerner kan nå samme klokkehastigheter, og disse prosessorene bør vel da ha en usannsynlig høy forbedring på IPC fra forrige generasjon for at de skal være verdt det når det kommer til total ytelse kontra Ryzen 7?

Eller er det noe jeg har oversett?

 

Min i7 5930k har jeg på 4,9ghz med 1,28v, nå skal det være sakt at jeg var heldig med silikonlotteri, men fortsatt burde det ikke være veldig vanskelig å nå 4,5-4,8ghz med opptil 1,30v på disse cpuene

Samme arkitektur overklokker ca like langt, uavhengig om det er 4 eller 10 kjerner, har det vist seg. Så lenge kjølinga er i orden.

 

Broadwell-e 6 core klokker helt likt som 10 kjerneren, f.eks. Sammr med Ryzen 4, 6 og 8 core. Threadripper 16 core blir intet unntak ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...