Gå til innhold

Ny skjerm - Acer 27" LED Predator G-Sync XB270HA (Do or dont?)


Froztys

Anbefalte innlegg

Hei!

En kompis lurte på om jeg ville kjøpe Acer 27" LED Predator G-Sync XB270HA for 3500kr. Er med gsync og kunne vært Nice sammen med min rog strix GTX 1060. Er bare litt usikker ettersom det er litt gammel modell og mye penger. Vet man må opp i denne prisen for 144 Hz, men spiller mest moba spill og usikker på om jeg egentlig trenger dette.

Hva tenker dere, såpass bra at jeg burde kjøpe eller bare vente til f.eks black friday for 144 hz.

Pc stats (is it worth the investment)?:

Ryzen 1600
Asus rog strix gtx 1060
16 gb minne 2666 mhz

Takk for hjelp ! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde heller kjøpt 1080p, 24", 120-160hz. Man må på en måte vurdere prisen på hver komponent opp mot hva hver av komponentene kan levere i samarbeid i forhold til pris og ytelse. Strekk pikslene på 24" til 27", blir bildet bedre eller bare dårligere og større? Med det mener jeg at hvis du skal over til 27" så begynn i det minste på 1440p. Og for å få det, må du også opp i skjermkort, spesielt for å utnytte deg av den eventuelle oppdateringsfrekvensen. Vil du ha en større skjerm og et dårligere bilde, så kjøp den. Hvis ikke spar heller til den beste skjermen du kan, og samtidig til det beste skjermkortet som i tillegg kan drive den skjermen til det fulle. Slik sett er oppsettet ditt bra, men jeg ville ikke orket en 1080p, 27", jeg synes 24" er dårlig nok.

Endret av 0004
Lenke til kommentar

Hadde heller kjøpt 1080p, 24", 120-160hz. Man må på en måte vurdere prisen på hver komponent opp mot hva hver av komponentene kan levere i samarbeid i forhold til pris og ytelse. Strekk pikslene på 24" til 27", blir bildet bedre eller bare dårligere og større? Med det mener jeg at hvis du skal over til 27" så begynn i det minste på 1440p. Og for å få det, må du også opp i skjermkort, spesielt for å utnytte deg av den eventuelle oppdateringsfrekvensen. Vil du ha en større skjerm og et dårligere bilde, så kjøp den. Hvis ikke spar heller til den beste skjermen du kan, og samtidig til det beste skjermkortet som i tillegg kan drive den skjermen til det fulle. Slik sett er oppsettet ditt bra, men jeg ville ikke orket en 1080p, 27", jeg synes 24" er dårlig nok.

Hei,

 

Gode argumenter. Hva ville du anbefalt uten at jeg trenger å blakke meg ut?:)

Lenke til kommentar

Det kommer an på hva som er viktigst for deg. Kanksje oppdateringsfrekevsen er viktigere enn størrelsen og fargene på skjermen? Kanskje det er viktigere å få noe som er brukbart i dag, fremfor noe som er brukbart i mange år fremover?

 

EDIT: Men hvis vi tenker at du vil ha det beste. Da kan du regne med 8000 kr til skjerm og 8000 kr til skjermkort, forutsatt at du har en god prosessor osv. fra før. Da vil det koste deg rundt 1.300 kr per måned i ett år, om det er en hobby du satser på. Og det burde vare i rundt 5 år. Da snakker vi rundt 270 kr per måned for det beste av det beste, relativt sett.

Endret av 0004
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...