Gå til innhold

R9500 (np)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte da på vs 9500Pro og Ti4xxx serien

 

Edit: Kan du modde det?

Du kan modde NOEN R9500 PRO til 9700 PRO ja.

Regner med du skrev feil her, så tillater meg å rette ;)

 

Noen 9500-kort (np), kan moddes til 9700 np. Den varianten av 9500 som man i det hele tatt kan forsøke modden på har minnet sitt i L-form, dvs plassert rundt kjernen. Nyere 9500 hadde minnet plassert på toppen i en lang rett strek, og kunne ikke gjøres noe med.

 

I tillegg, så er det ikke sikkert at modden fungerer, da pixel pipelinene som blir aktivert kan ha feil o.l.

 

Men får du det til, ja da kan du regne med ytelse over radeon9600XT.

 

Et 9500 yter normalt i gamle spill ca like godt som et 4200. Men med litt AA og AF på, eller i nyere spill, så drar det lett i fra. Det er vel en smakssak..om du spiller CS eller nyere..for å sette det hele på spissen.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte da på vs 9500Pro og Ti4xxx serien

 

Edit: Kan du modde det?

Du kan modde NOEN R9500 PRO til 9700 PRO ja.

Høyst sannsynligvis ikke, nei. Det er av de elste utgavene det er, med gammel pcb og minnebrikker i L-form. Selv da er det ikke sikkert.

 

R9500np vil ikke yte bedre enn TI4600 i DX8 baserte spill, men førstnevnte vil være mye bedre i DX9 da den støtter det. R9500pro vil yte best av nevnte kort.

Lenke til kommentar

Jeg har et vanlig Connect3D Radeon 9500. Hadde en tråd her for en tid siden vedr. samme sak. Noen av 9500 kortene kan moddes til 9500 Pro, andre til 9700.

Hvis alle 4 minnebrikkene ligger på rekke ved siden av hverandre (som mitt) kan det ofte moddes til 9500 Pro. Hvis minnebrikkene ligger i en L kan det ofte moddes til 9700. Det ligger en test av 9500 Pro på Hardware.no med link til hvordan et 9500 kort kan softmoddes, mener jeg å huske. :D

Lenke til kommentar
Var inne og sjekket nå; gå til hardware.no, tester, skjermkort, Connect3D Radeon 9500Pro. Der finner du en link med mer info.

Vet ikke hvordan jeg legger inn linken her, får prøve å lære meg det.

Off topic:

Over der du starter å skrive et svar står the en liten "boks" hvor det står: http://

Du trykker på den og da kommer det opp et vindu hvor du skriver inn addressen til linken. Du trykker ok. Så skriver du hva som skal stå på linken (der hvor folk trykker for å komme til linken). Til slutt trykker du ok, og linken er ferdig.

 

Det var litt vanskelig å foklare i bare ord, men jeg håper du skjønte hva jeg mente.

 

On topic:

Noen r9500np kan moddes til pro, noen til 9700 og noen kan ikke moddes i det hele tatt uten å få grafikk-feil, feks mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...