Gå til innhold

SNIKTITT: Get Apple TV-app Get-innholdet er endelig tilgjengelig på Apple TV


Anbefalte innlegg

b115242: helt enig, dette er for tungvint. Dessuten mangler undertekster på de fleste "utenlandske" kanaler, som Discovery, NatGeo, Viasat History osv

 

Og akkurat i skrivende stund, virker heller ikke teksting på NRK3, og da blir tjenesten nærmest ubrukelig. :-(
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som faktisk har litt erfaring med de forskjellige løsningene? Har selv Canal Digtial Saltetitt / Parabol i dag og har vært bra fornøyd med det da bildekvaliteten via Satellitt er av det beste du får hva gjelder TV-løsninger i Norge. Problemet nå er at det dukker opp endel mer moderne problemstillinger som TV-er i flere rom og det er rett og slett for få HDMI-innganger på TV-en så dekoderen ryker til fordel for Apple TV, PlayStation 4 Pro, Xbox One X og Nintendo Switch.

 

Har testet med CAM direkte i TV-en og det fungerer litt sånn ymse. Det er keitete med tanke på opptak da du må koble til ekstern disk osv som tar plass osv osv... Det er også mye ymse med elektronisk TV-Guide osv i selve programvaren på TV-en da denne litt for ofte driver å tuller så planlagte opptak ikke går til rett tid osv..

 

Testet Canal Digital sin app til Apple TV og iOS og den er ikke allverden. Det er mange kanaler som mangler / ikke er tilgjengelig via appen og bildekvaliteten og bildeflyten er veldig ymse. Du sitter igjen med noe som er temmelig overkomprimert og ikke ser spesielt bra ut på en 65-tommer OLED. På nettbrett så fungerer det sånn akkurat, selv der føler jeg at overkomprimeringen faktisk er litt merkbart selv på såpass relativt liten skjerm mens på mobil så fungerer det jo bra da skjermen er så liten uansett men bildeflyten er fremdeles litt så-som-så men endel hakking og artefacts under bevegelser osv..

 

 

Vi har fiber fra Get så kan jo da sikkert få en TV-løsning fra Get hvor vi baserer oss på app til Apple TV. Men om det ikke fungerer noe bedre enn hva løsningen til Canal Digital gjør så er det ikke så fryktelig interessant. Jeg vil jo ha en relativt "helhjertet" løsning hvor du faktisk får full tilgang til de kanalene du betaler for og hvor kvaliteten på tjenesten faktisk forsøker å matche det du ville fått via dekoder osv..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

Apple TV 4k + Get TV-app vs. Get BoX, noen som har innspill? BoX på sin side koster minst 50,- ekstra i måneden, er treg som fy, har ikke HDMI-CEC, etter min erfaring en mangelfull og svak Android TV-boks rett og slett. Så vurderer heller å gi min nVidia Shield en Apple TV 4k som nabo, kontra en Get BoX.

Endret av o-l-a-v
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...