Gå til innhold

SNIKTITT: Get Apple TV-app Get-innholdet er endelig tilgjengelig på Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gets app er betraktelig bedre enn det som var!

Det som mangler nå er å kunne velge kanal mer

"spot on" uten å:

1. bla sidelengs til du finner kanalen

2. trykke på kanal.

3. bekrefte med ytterligere å trykke " Se direkte".

Dette må gjøres hver gang man bytter kanal.

Eller har jeg oversett noe fikst?

Less is more!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tv-titting på apple-tv anbefales på det sterkeste. Har ikke get, men både Riks-tv og Canal Digital som begge funker bra. Det beste er å slippe disse firmaenes råtne dekodere, bruker ikke "vanlig tv" via kort på tv lenger heller, apple tv dekker det bedre enn det også, for ikke å snakke om de dårlige Samsung-appene på Samsung tv-n. Som en stor bonus kan jeg ta med apple tv til utlandet og koble til en tv hvor som helst og ha med alle kanalene bare jeg kjører nett via mobil eller ipad - da skjønner ikke appene om de er i Norge eller utlandet. (Ikke gå via lokal wifi, det funker ikke). Apple tv er liten og lett å ha med på reise.

Lenke til kommentar

Appen er i og for seg grei nok, men hva skjer med RETTIGHETENE? De har rettigheter på rundt 20-30 kanaler avhengig av hvilke du har valgt inn i kanalpakken. Men for oss som har betalt for ekstrakanaler som f.eks Viasat Film etc. får ikke dette tilgjengelig i HVERKEN mobil-app eller APPLE-TV-app. De skryter av TV overalt - vås. Halvparten av tv-kanalene krever at du er tilkoblet ditt hjemmenett for å se på kanalene/opptakene..

 

Get er og forblir elendig. Denne oppdateringen er kanskje et lite pluss, men gnierne i Get MÅ betale mer for rettighetene..

Lenke til kommentar

HAr ikke testet denne appen, men Get er generelt utrolig dårlige påbrukergrensesnitt og brukeropplevelse. Kanskje de skulle ansette noen flinke UX-folk, det de har gjort til nå med menyer i bokser, respons på fjernkontroll, og i appen, er rett og slett utrolig dårlig og gammeldags.

Lenke til kommentar

Appen er i og for seg grei nok, men hva skjer med RETTIGHETENE? De har rettigheter på rundt 20-30 kanaler avhengig av hvilke du har valgt inn i kanalpakken. Men for oss som har betalt for ekstrakanaler som f.eks Viasat Film etc. får ikke dette tilgjengelig i HVERKEN mobil-app eller APPLE-TV-app. De skryter av TV overalt - vås. Halvparten av tv-kanalene krever at du er tilkoblet ditt hjemmenett for å se på kanalene/opptakene..

 

Dersom du abonnerer på Viasat Film hos GET (og flere andre), får du Viaplay med på kjøpet (registrer deg på signup.viaplay.no/ ). Det betyr at du kan benytte Viaplay-appen på alle plattformer den støtter (inkl. Apple TV).
Lenke til kommentar

Ja, den nye GET-appen er velkommen. Får nå streamet f.eks. HBO Nordic til Google ChromeCast på min IPhone6 + Android nettbrett :-)

Videre har jeg F-Secure VPN på flere enheter. Dette gjør at geoblokking av IP-adresser i utlandet er problemfritt så lenge jeg innstiller dette på en norsk server. Fint å kunne se norske nyheter + mye annet via bredbånd i f.eks. Spania.

Lenke til kommentar

Og ja, å gå via norsk server er helt lovlig. Bruker NRK-appen og NRK's nettsider bekrefter at dette er OK.

Opplevde litt hakking tidligere da jeg castet fra Get.no på Google Chrome's web-side for noen uker siden fra min stasjonære PC. Bruk den nye GET-appen isteden! Mye bedre.

Skulle gjerne hatt inn 5.1 lyd men dette har jeg ikke fått sjekket ut - noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar

HAr ikke testet denne appen, men Get er generelt utrolig dårlige påbrukergrensesnitt og brukeropplevelse. Kanskje de skulle ansette noen flinke UX-folk, det de har gjort til nå med menyer i bokser, respons på fjernkontroll, og i appen, er rett og slett utrolig dårlig og gammeldags.

 

Nå har jeg ikke hatt GET på 3 år, da jeg nå bor et sted der jeg må ta til takke med CD Kabel. Min mor har CD Satellitt og broren min bruker Viasat Satellitt. Dog, kompis av meg har GET, så innimellom får jeg leke meg litt med fjernkontrollen der.

 

Av det jeg ser, så må jeg si at Viasat tar bunnoteringen her, og Get faktisk er den jeg liker best. CD har skjerpet seg, og gjør mye av det jeg likte hos GET, men de er ikke blitt bedre enn GET ennå.

 

EDIT: Dette er fra dekoderne dems, og ikke app-variantene, så de skal jeg ikke uttale meg om.

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...