Gå til innhold

Muskelknute i skulder


Anbefalte innlegg

Hei,

Har en muskelknute i høgre skulder, nermere bestemt Levator Scapulae (Ifølge kiropraktoren).

Har slitt med denne knuten i over 3 år nå. Det gjør at jeg ikke har kjangs til å ta markløft, grunnet at det kniper seg til og svir noe sinnsykt, i tillegg til stråling utover. Det kniper seg også til etter noen timer på kontoret eller hjemme.

 

Før jeg sluttet å trene for rundt 1,5 år siden brukte jeg tusenvis av kroner på kiropraktor, noe som hjalp en liten stund, men kom alltid tilbake ganske fort. Prøvde også egenmasasje etter boka skuldersmerter av Eirik Sandvik, men også her fikk jeg aldri gang med det. Brukte da golfball og lacrosseball som jeg maserte knuten med.

 

Jeg sluttet jo da altså å trene, og har ikke tenkt så mye på det, før jeg nå har begynt igjen.

Jeg kjenner den sitter der nett like godt som for 1.5 år siden. Markløft er fortsatt ikke aktuellt, men klarer sumo mark med litt smerte.

 

Noen som har tips om hva jeg kan gjøre med det? Er det mulig å få den helt bort, og ikke bare midlertidig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg tok bare kontakt med en Nemus klinikk som hadde diverse tilbud som Fysioterapeut og Kiropraktor osv, men visste ikke selv hva jeg trengte så de anbefalte meg å gå til kiropraktoren. Kanskje jeg skal undersøke litt andre behandlinger

Lenke til kommentar

Jeg har i det siste gått til osteopat, fordi jobben har avtale der gjennom bedriftshelsetjenesten.

 

En osteopat er en litt mer helhetlig tilnærming til slike problemer. Det er litt som en blanding mellom en fysioterapeut og kiropraktor. Han knekker opp rygg og nakke og slikt, som en kiropraktor gjerne gjør, men i tillegg er det også fokus på hvordan man behandler, og ikke minst unngår, belastningsskader og muskelproblemer (ubalanse, strekk osv.)

 

Har hatt god erfaring så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...