Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei skal ha ny PC til høsten og har sett litt rundt på nettet. 

 

Hva er forskjellen på disse 2 PCene? https://www.lefdal.c...gnature-edition og https://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/HP14AL170NO/hp-pavilion-14-al170no-14-barbar-pc-gull

 

 

Jeg ser at Lenovoen har større harddisk, og muligens er vifteløs? Er det noen som utpeker seg som ett bedre kjøp enn den andre? 

 

Om noen har forslag til bedre PCer i noenlunde samme prisklasse som i utgangspunktet skal brukes til skolearbeid og streaming av film. Ikke noe tunge saker, men greit visst den ikke er helt sløv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP levers ofte med mye krappy programmer som er unødvendige til det vanlige bruk f.eks demo versjon av antivirusprogram gjennopprettning og en del annet bildeprogrammer.

 

Tror jeg ville vurdert signature edition eller multicom maskin. Husk på signature edition betaler du nok litt mere for å slippe ekstra programmer da programlevrandørene betaler litt for å få maskinen billig.

Vil foretrekke 512 GB SSD disk, da under 256 GB blir fort litt lite hvis du har en del programmer.

 

Tror maskinen bør være god nok til ditt bruk ja. Tviler på maskinene er helt vifteløse men tror heller ikke den støyer voldsomt mye bare litt i tung bruk f.eks prime 95.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Lenovo har - i alle fall så lenge jeg har vært i bransjen - levert jevn og god kvalitet, og det er etter min erfaring lite feil med dem, enten det gjelder hardware eller software. Ofte har Lenovo vært litt tilbakelent på designfronten i "lavere" prisklasser, men det har gjerne slått positivt ut på spesifikasjonene, da man gjerne har fått bedre spesifikasjoner sammenlignet med en maskin med samme pris. 

 

I hovedsak er de to maskinene du har funnet fram ganske like. 

 

* De har begge 14" skjerm

* De har begge nyeste generasjon i5-prosessor

* De har begge 8GB RAM 

 

Hovedforskjellen ligger, som du sikkert har sett, i lagringskapasiteten (256GB vs 512GB). 

Personlig ville jeg gått for Lenovoen - ikke bare på grunn av den ekstra lagringen, men også noen andre punkter: 

* 1Gbit nettverkskort, mot 100Mbit i HP-en. 

* Separate høyttaler/mikrofon inn-/utganger

* Teknisk sett oppgraderbar, om du senere skulle ønske mer minne eller større SSD. 

Endret av ColdCode
Lenke til kommentar

HP levers ofte med mye krappy programmer som er unødvendige til det vanlige bruk f.eks demo versjon av antivirusprogram gjennopprettning og en del annet bildeprogrammer.

 

Tror jeg ville vurdert signature edition eller multicom maskin. Husk på signature edition betaler du nok litt mere for å slippe ekstra programmer da programlevrandørene betaler litt for å få maskinen billig.

Vil foretrekke 512 GB SSD disk, da under 256 GB blir fort litt lite hvis du har en del programmer.

 

Tror maskinen bør være god nok til ditt bruk ja. Tviler på maskinene er helt vifteløse men tror heller ikke den støyer voldsomt mye bare litt i tung bruk f.eks prime 95.

Har du forslag til en multicom maskin i sammeprisklasse med noenlunde samme specs som disse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...