Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

har altfor lav selvtillit og selvfølelse :(


Anbefalte innlegg

Jeg har altfor lav selvtillit og selvfølelse :(

jeg bryr meg om helt lattelig ting for eksempel:

- Hvis en bekjent ser på meg med hatfulle blikk tenker jeg umiiddelbart at han/hun begynner å hate meg eller jeg har gjort noe som gjør dem sinte eller at de tror at jeg er kvinneundertrykkende siden jeg er fra et arabisk land.

- jeg bryr meg mye om hvor mye bursdaggratulasjoner jeg får på face-en for eksempel hvis jeg får 10-20 tenker jeg at det er unormalt siden de fleste får +50

 

ahh er så lei av dette

Hva tror dere? Hva kan jeg gjøre for å forbedre min selvtillit og selvfølelse?

PS: er ikke 100 % om selvtillit og selvfølelse er de rette begrepene

Endret av prettyboy1995
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ung, det er helt normalt å slite litt med popularitetspresset.  

På et eller annet tidspunkt i livet begynner du å gi faen i hva alle andre mener om deg. 

 

Det at du i det hele tatt bryr deg om hvor mange andre som "liker" en status eller gidder å ta seg tid til å skrive "grattis" på veggen din er dusteri. Jeg kan garantere deg at de aller fleste som skriver på veggen din og andres ikke ville husket det hvis dere møttes ute. 

De eneste jeg forventer skal huske, og blir skuffet hvis de glemmer, er familie og 2-3 næreste venner. Og det burde holde. Jeg er ikke så viktig for alle de andre. 

 

La tia gå, så skal du nok se at alle andres meninger betyr mindre og mindre, og at dine egne og de du bryr deg om betyr mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...