Gå til innhold

Blir vote (poll) registrert pr ip ?


Anbefalte innlegg

Jeg skulle stemme på hvem som produserte prosessoren min, men fikk bare opp antall voter, og "Du har allerede stemt" .. Vel det har jeg ikke.

Ergo, så vil jeg tro at vote går etter ip, og ikke nick som jeg trodde i utgangspunktet. ISP'en min er INO, og da er det jo en g_o_d del folk som har samme ip (tror ip'en er en brannmur i Bergen). Har problemer også på DC med at jeg er banna, men det er en annen sak

 

Ikke verdens undergang at jeg ikke får vota, men ville bare gi tilbakemelding om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men ikke mulig å gjøre noe med det for hardware.no sin side, hvis de ikke vil akseptere en del juksing da ;)

 

At INO ikke deler ut IP'er er jo håpløst, og kan I min menig bare brukes til e-post og surfing siden de også setter en gol del restriksjoner....

Er de så billig?

Lenke til kommentar
Jeg syns det er litt smårart at det er innført slike "begrensinger" på slike poller, man må være _bra_ fantast for å gidde å "cheate" på slikt. :roll:

Er rimelig sikker på at 20% av folka på forumet her hadde stemt _minst_ 2 ganger på en slik avstemning!

Poller bør være slik de er nå syns jeg, hvis ikke så blir det jo bare feil.

 

Men burde gå per medlem, ikke ip :)

Lenke til kommentar
Atlså, so what om ikke noen får stemt -hvor irriterende hadde det ikke vært å måtte logge seg inn for å stemme?

 

Tror nok antall stemmer da hadde gått ned - så best om de har det slik de har det nå...

Hva er så problematisk med å logge seg inn for å stemme ?

Det tar like lang tid, som når en skal skrive et innlegg i forumet. (Dvs. done på no-time)

 

Tror heller ikke det blir noe mindre voter av det, siden det virker som det er en del som deler ip med andre, og da får jo alle vota.

Lenke til kommentar
Hva er så problematisk med å logge seg inn for å stemme ?

 

Fordi det er svært tidkrevende? En avstemning skal være en kjapp ting å få unnagjort. Det er heller ikke bare registrerte forum-brukere som titter på hardware.no's forside.

La oss heller snu det andre veien, hvor mange har en ISP med delt IP?

Lenke til kommentar

Stemmer det. Pollene på forsiden av hw.no

 

Jeg antar at det er endel som ikke er registrerte brukere som kommer inn på hw.no, det er jo nesten selvsagt..

La oss heller si at det er like mange som ikke får stemt fordi de deler ip med andre som har stemt før, er like mange som kommer inn og stemmer selv om de ikke er registrerte hw.no brukere (alltså forum-brukere)

 

Men at problemet med å måtte logge seg inn for å stemme, fordi det er tidkrevende, synes jeg er tynt :ermm:

 

Forestill deg...

Du trykker på ett av alternativene i vote'n. Du får opp :

"Du må logge deg inn for å stemme."

Under det står det "Brukernavn" og "passord". Der skriver du inn hva det måtte være,

Enter,

og deretter "stemmen din er registrert".

 

Som sagt.. Det er ikke verdens ende om jeg ikke får vota :)

Lenke til kommentar
Men at problemet med å måtte logge seg inn for å stemme, fordi det er tidkrevende, synes jeg er tynt  :ermm:

Jeg er ikke helt enig at det er tynt, for jeg tror du overvurderer mange nettbrukere ;)

 

Men hvor mange er det som deler IP egentlig? Utenom ONI, så kjenner jeg ingen andre som driver med det i stor skala. (Og forresten har ONI gått ut og sagt at det bare er "midlertidig", har jeg hørt.)

Og så har vi resten av de "skikkelig" ISP'ene (Netcom, Tele2, Telenor, Bluecom, Nextgentel, Direct Connect, FirstMile etc etc...) Altså, de FLESTE om ikke alle :cool:

 

Må de plages med dialogbokser for brukernavn, passord og registreringer for å gjøre mindretallet til lags?

Lenke til kommentar
Hmm, synes nesten majoriteten bør få stemt - og de aller fleste i norge har vel egen ip? :p

 

Samma det da - er bare et par votes vi går glipp av :p

:grin:

 

Majoriteten ? Hvem er det ?

Er vel vanskelig å fastslå. De som har samme ip eller de som er her bare for å se på nyhetene uten å være registrerte brukere?

 

Blir nesten som et kommunevalg.. "Du har allerede stemt. Du får ikke stemme fordi du har samme fødselsdato som en annen, og han var her før deg, og vi driter i om du heter noe annet".. :p

 

Hadde det bare vært bare et par velgere da og ? Så har vi jo de som ikke bryr seg om hvem de stemmer på, og bare velger ett eller annet partiet (hvem vet, kanskje de kunne å finne på å stemme på Krf også) *grøss*

 

Neida.. Følte bare for å kverulere litt nå :)

 

Godnatt :sleep: (fikk endelig brukt den smilien også)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...