Gå til innhold

Siacoin. En av de store kryptovalutaer?


djgudleif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg som ikke har så peiling: Ligger ikke selve verdien i at en coin engang skal kunne brukes til å handle med, slik BitCoin tildels er? Kan ETH, Siacoin etc. handles med noen steder i det hele tatt? Eller er formålet foreløpig kun handel frem og tilbake med valutaen?

Endret av afterall
Lenke til kommentar

For meg som ikke har så peiling: Ligger ikke selve verdien i at en coin engang skal kunne brukes til å handle med, slik BitCoin tildels er? Kan ETH, Siacoin etc. handles med noen steder i det hele tatt? Eller er formålet foreløpig kun handel frem og tilbake med valutaen?

 

Stadig flere kommer nok til å akseptere Siacoin etter hvert som det blir flere og flere som investerer. Fortsetter denne veksten ser jeg ikke bort fra at du kan betale med Siacoin på Kiwi i 2020. 

 

Anonymous poster hash: dbc4c...99f

Lenke til kommentar

 

For meg som ikke har så peiling: Ligger ikke selve verdien i at en coin engang skal kunne brukes til å handle med, slik BitCoin tildels er? Kan ETH, Siacoin etc. handles med noen steder i det hele tatt? Eller er formålet foreløpig kun handel frem og tilbake med valutaen?

 

Stadig flere kommer nok til å akseptere Siacoin etter hvert som det blir flere og flere som investerer. Fortsetter denne veksten ser jeg ikke bort fra at du kan betale med Siacoin på Kiwi i 2020. 

 

Anonymous poster hash: dbc4c...99f

 

 

Javel. Jeg hører du sier det. Med andre ord kan den ikke brukes til å faktisk handle med noe sted?

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du ikke det er plass til flere?

 

Anonymous poster hash: dbc4c...99f

Plass og plass, fru Blom.

 

Ett "medium of exchange" er verdifullt etterhvert som flere aksepterer den, og ettersom flere aksepterer den vil enda flere akspetere den. Snowball effect, eller network effect som man gjerne kaller det i disse tider.

 

Om man har mange beveger man seg bort fra medium of exchange i rettning av "barter".

 

Husk at man hadde kun 2-3 medium of exchange de siste 3000 årene (bortsett fra de siste 50-100 år når ting har gått galt), det var hovedsaklig gull og sølv (og litt kobber).

 

Anbefales å lese seg opp på pengenes historie (og funksjon).

 

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_money

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ett "medium of exchange" er verdifullt etterhvert som flere aksepterer den, og ettersom flere aksepterer den vil enda flere akspetere den. Snowball effect.

 

 

Ja, jeg skjønner logikken. Men folk har forskjellige meninger om hvilket MOE som er best, så da kan det vel hende at man får noen få store å velge blant?

 

Gull og sølv viser jo nettopp dette. Noen liker gull og andre liker sølv. 

 

Anonymous poster hash: dbc4c...99f

Lenke til kommentar

 

Ja, jeg skjønner logikken. Men folk har forskjellige meninger om hvilket MOE som er best, så da kan det vel hende at man får noen få store å velge blant?

 

Gull og sølv viser jo nettopp dette. Noen liker gull og andre liker sølv. 

 

Anonymous poster hash: dbc4c...99f

Joda, men ingen liker jern, eller bly, eller skjell, eller te, eller salt, eller ris, eller kyr, eller reinsdyr, eller, ...

 

Alle disse var penger engang. Du får bare finne ut hvilke 2 av de mange cryptovalutaer som kommer til å "vinne" tilslutt.

 

Dvs du får finne ut hvilke som er gull og sølv, og håpe du ikke tar feil og plukker ris og salt istedet.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva tror du selv? Ved siden av Siacoin har jeg hørt gode ting om Waves og Stellar Lumens. 

 

Anonymous poster hash: dbc4c...99f

Ussikkert, foreløbig er scoreboard slik:

 

Crypto-currency_market_capitalizations.p

 

Dog, om noen kommer opp med noe som er commodity based, som bedrer anonymiteten, som er sikret å holde verdien lenge, som er umulig å forfalske, ....

 

Mao

 

krugerrand_back_600px-20140414140607.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ethereum og Siacoin er mye større enn du viser der. 

 

Anonymous poster hash: dbc4c...99f

Mulig Wikipedia tar feil, det er dog fra ifjor.

 

Legg gjerne frem dine egne kilder.

 

 

Kilder? Det er jo bare å se hvor mye de er verdt i dag. Ethereum er nesten like stort som Bitcoin, og folk snakker nå om at det snart vil gå forbi. 

 

Anonymous poster hash: dbc4c...99f

Lenke til kommentar

 

Kilder? Det er jo bare å se hvor mye de er verdt i dag.

Nei, det er som å si at det britiske pundet er større enn den amerikanske dollar fordi den er verdt mer.

 

Ethereum er nesten like stort som Bitcoin, og folk snakker nå om at det snart vil gå forbi.

 

Anonymous poster hash: dbc4c...99f

Kilder er kjekt å ha, om ikke for noe annet enn å dele din kunnskap med de ignorante ... som meg. ;)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kilder? Det er jo bare å se hvor mye de er verdt i dag.

Nei, det er som å si at det britiske pundet er større enn den amerikanske dollar fordi den er verdt mer.

 

Ethereum er nesten like stort som Bitcoin, og folk snakker nå om at det snart vil gå forbi.

 

Anonymous poster hash: dbc4c...99f

Kilder er kjekt å ha, om ikke for noe annet enn å dele din kunnskap med de ignorante ... som meg. ;)

 

 

En Bitcoin er verdt 2500, en Ethereum er verdt 300. Men til sammen er Ethereum nesten like stort. 

 

Anonymous poster hash: dbc4c...99f

Lenke til kommentar

 

 

For meg som ikke har så peiling: Ligger ikke selve verdien i at en coin engang skal kunne brukes til å handle med, slik BitCoin tildels er? Kan ETH, Siacoin etc. handles med noen steder i det hele tatt? Eller er formålet foreløpig kun handel frem og tilbake med valutaen?

 

Stadig flere kommer nok til å akseptere Siacoin etter hvert som det blir flere og flere som investerer. Fortsetter denne veksten ser jeg ikke bort fra at du kan betale med Siacoin på Kiwi i 2020. 

 

Anonymous poster hash: dbc4c...99f

 

 

Javel. Jeg hører du sier det. Med andre ord kan den ikke brukes til å faktisk handle med noe sted?

 

 

Det er nok viktigere at den har et eller annet formål. Man tjener Siacoin av å tilby lagringsplass/båndbredde og bli del av desentralisert nettverk.

Man betaler i Siacoin for å leie lagringsplass. Disse tingene er allerede mulig å gjøre og hele greia er mer eller mindre ute av "vaporware"-stadiet.

 

Se heller på det som en slags "token".

Det er kommet forslag om å endre navnet Siacoin om til Siacloud, og distansiere seg fra å "bare være en coin" som alle de andre.

Verdien på Siacoin vil være avhengig av selve selskapet som står bak, ikke hvorvidt den benyttes i sammenheng med tradisjonell e-commerce... Med desentralisert lagring vil det være mulig å konkurrere med dropbox/amazon AWS på pris, sikkerhet og 100% oppetid. Men det må selvfølgelig vokse seg veldig stort for å komme helt dit.

 

Jeg brukte det som short term invest, men ser ikke bort i fra at jeg kjøper meg inn igjen dersom teamet bak releaser noe nytt snart.

 

Andre coins tiltrekker seg miners og traders. Siacoin tiltrekker seg i tillegg til dette folk som kan tilby hosting, og folk som er ute etter billig hosting.

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...