Gå til innhold

[Løst] Kompetansebevis - driti meg fullstendig ut?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tatt eksamen som privatist i Oslo, men ser til min store forskrekkelse at jeg har glemt å krysse av på at jeg vil ha kompetansepapiret i posten! Jeg trodde det skulle holde å få det elektronisk, men det viser seg at det ikke er nok. Og offentlige etater i Norge snakker selvsagt ikke sammen.

 

Har noen andre vært ute i en lignende situasjon? Er det mulig å ringe kommunen og prøve seg? Er det mulig å få ved oppmøte?

 

Jeg har sagt opp jobben min og leiligheten for å flytte til en annen by for å studere, men det er karakterkrav innenfor bestemte fag som jeg først klarte nå som privatist. Noen råd? :( 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg tror du kan få det fra den skolen du gikk på.

Jeg har gått på VGS i en annen skole enn Oslo, dessverre. Det er også mange år siden jeg gikk på skole.

 

Ta kontakt med skolen du gikk på og spør. Ellers kan du og prøve å ta kontakt med privatistkontoret der du var privatist. 

Lenke til kommentar

 

Jeg tror du kan få det fra den skolen du gikk på.

Jeg har gått på VGS i en annen skole enn Oslo, dessverre. Det er også mange år siden jeg gikk på skole.

 

Tror det er irrelevant, din gamle skole (eventuelt skolen som har tatt over ansvarsområdet for tidligere elever fra din skole dersom den ikke eksisterer lenger) har mulighet til å se karakterene dine og dermed gjøre justeringer på vitnemål uten at du fysisk må levere noe kompetansebevis. Tror jeg.

Lenke til kommentar

Det ordna seg! Jeg gikk inn på privatistweb 21.06 og endra det til "Jeg vil ha tilsendt i posten". Ringte privatistkontoret i Oslo påfølgende morgen, og de bekreftet at jeg stod oppført som at jeg skulle få det i posten. Jeg nevnte at jeg hadde registrert at jeg ville ha det i posten litt for sent, men det virket det ikke som om de brydde seg nevneverdig om. 

 

Lurer nesten på om de ikke har mulighet til å se når siste endring ble gjort, for det var rett før de beklaget at jeg ikke hadde fått det enda. Lå i postkassen to dager senere. Phew!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...