Gå til innhold

ANMELDELSE: Full Throttle Remastered


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedproblemet til spillet er likevel at gåtene man må løse er vanskelige

Haha, ærlig talt altså. Et av tidenes letteste eventyrspill, og det får kritikk fordi det er..... vanskelig? Ankepunktene mot dette spillet er jo at det er for kort og for lett. I tillegg til de unødvendige actionsekvensene såklart.

 

Jeg fatter virkelig ikke hva som er poenget med å anmelde sjangere som ingen av anmelderne her liker. Rollespill, strategispill og eventyrspill får ikke den behandlingen de fortjener på Gamer, Heldigvis blir de beste spillene stort sett ikke anmeldt fordi anmelderne aldri har hørt om dem.

 

Hvem er anmeldelsene myntet på? Ikke de som liker sjangerne i alle fall. Er det mest for å bekrefte for AAA-konsollspillere at disse sjangerne er dritt?

 

Anmeldelser av ordentlige spill burde i alle fall begynt med å nevne et spill i samme sjanger som de mener er 10/10, så man har noe å sammenligne med når 6-7eren kommer, og som en slags bekreftelse på at anmelderen ikke hater sjangeren like mye som man alltid får inntrykk av når man leser teksten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hovedproblemet til spillet er likevel at gåtene man må løse er vanskelige

Haha, ærlig talt altså. Et av tidenes letteste eventyrspill, og det får kritikk fordi det er..... vanskelig? Ankepunktene mot dette spillet er jo at det er for kort og for lett. I tillegg til de unødvendige actionsekvensene såklart.

 

Jeg fatter virkelig ikke hva som er poenget med å anmelde sjangere som ingen av anmelderne her liker. Rollespill, strategispill og eventyrspill får ikke den behandlingen de fortjener på Gamer, Heldigvis blir de beste spillene stort sett ikke anmeldt fordi anmelderne aldri har hørt om dem.

 

Hvem er anmeldelsene myntet på? Ikke de som liker sjangerne i alle fall. Er det mest for å bekrefte for AAA-konsollspillere at disse sjangerne er dritt?

 

Anmeldelser av ordentlige spill burde i alle fall begynt med å nevne et spill i samme sjanger som de mener er 10/10, så man har noe å sammenligne med når 6-7eren kommer, og som en slags bekreftelse på at anmelderen ikke hater sjangeren like mye som man alltid får inntrykk av når man leser teksten.

 

 

Jeg likte innlegget ditt ved en feil.

Aaaanyway, hvis du ser på anmeldelsen til IGN vil du se at spillet også der får kritikk for å være for vanskelig. Så logikken din henger ikke helt på greip her.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hovedproblemet til spillet er likevel at gåtene man må løse er vanskelige.

 

 

 

 

 

Haha, ærlig talt altså. Et av tidenes letteste eventyrspill, og det får kritikk fordi det er..... vanskelig? Ankepunktene mot dette spillet er jo at det er for kort og for lett. I tillegg til de unødvendige actionsekvensene såklart.

 

Jeg fatter virkelig ikke hva som er poenget med å anmelde sjangere som ingen av anmelderne her liker. Rollespill, strategispill og eventyrspill får ikke den behandlingen de fortjener på Gamer, Heldigvis blir de beste spillene stort sett ikke anmeldt fordi anmelderne aldri har hørt om dem.

 

Hvem er anmeldelsene myntet på? Ikke de som liker sjangerne i alle fall. Er det mest for å bekrefte for AAA-konsollspillere at disse sjangerne er dritt?

 

Anmeldelser av ordentlige spill burde i alle fall begynt med å nevne et spill i samme sjanger som de mener er 10/10, så man har noe å sammenligne med når 6-7eren kommer, og som en slags bekreftelse på at anmelderen ikke hater sjangeren like mye som man alltid får inntrykk av når man leser teksten.

 

 

 

 

 

- Er helt enig med deg i at spillet er langt ifra vanskelig...

Selv har jeg bare rundet orginalen, men håper og tror at spillet bare har fått en ansiktsløftning.

 

Det å kalle et spill for vanskelig bare fordi det er tidkrevende, det er for meg et underlig fenomen.

 

Vanskelig og tidkrevende er ikke alltid en og samme ting.

 

Et vanskelig spill kan være tidkrevende, ja...

Men et tidkrevende spill trenger ikke nødvendigvis være vanskelig.

 

Jeg for min del synes det er en fordel når spill ikke lider av MacGyver-syndrom.

Misforstå meg rett, jeg digger MacGyver, men det hører liksom ikke hjemme i et spill.

Og særlig ikke når det kommer til Adventure-kategorien.

 

Side Note...:

Har selv rundet spill i Adventure-kategorien som er langt vanskeligere enn dette spillet her.

Og synd at det var så kort et spill.

 

På tross av at så mange spill i Adventure-kategorien har en tendens til å være nokså korte av seg, så må jeg innrømme det at ut av alle spill-karegoriene så er det Adventure-kategorien som jeg vender mest tilbake til selv om at jeg vet hvordan spillene ender.

 

RPG-karegorien er min nest mest elskede spill-kategori, og med Strategy-kategorien på tredje plass.

 

Action-kategorien har jeg ikke så veldig sansen for lengre, i hvert fall ikke sett opp imot da jeg var liten.

Men det finnes noen få untak..., som bl.a. "No One Lives Forever"-spillene.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...