Gå til innhold

Hjelp til nytt kabinett: Mid vs. full tower?


Anbefalte innlegg

Den gamle PC-en begynner å synge på siste vers, og i og med at den er såpass gammel (9 år), tenker jeg å bygge en helt ny en. Jeg har en grei idé om hvilke komponenter jeg vil ha, men sliter litt med kabinettet.

 

Først av alt: Mid vs. full tower? Har det noen praktiske forskjeller? Grunnen til at jeg ser på full er ganske enkelt at jeg vil ha en DVD-spiller/leser i den nye maskinen også, men disse ser ut til å bli faset ut nå, finner i alle fall veldig få mid towere med 5,25-brønner.

 

Jeg vil også ha støvfilter og glass på siden, om den er stillegående er det en bonus. Maks budsjett er 1500, men jeg kan overtales til å gå litt over.

 

Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags komponenter tenker du deg? Fulltower er best egnet med vannkjøling og E-atx hovedkort.

Hvis du ikke har planer om ryzen 9 eller intel i9 så er det ikke vits med annet en midi tower.

 

Sharkoon VG5-W

Planlegger du i7 7700k eller ryzen 7 burde et slik kabinett uten vifter være god nok hvis du setter opp viftene med lav turtall.

Lenke til kommentar

Vi får se hva Ryzen 9 blir liggende på, men ender nok opp med å gå for 7 (evt. Intel, her har jeg ikke bestemt meg helt enda). Ellers blir det ATX med luftkjøling, er fremdeles skeptisk til tanken på vann inne i PC-en! Takker for tips, skal sjekke ut det kabinettet der. Da blir det nok mid tower jeg går for da :)

Lenke til kommentar

Hei. Er det virkelig mulig? Skulle ikke tro det, men jeg ser nå at det meste faktisk er mulig.

Hvilken påstand er det at hvis man ikke skal ha Intel i9 eller Ryzen 9, så trenger man ikke Maxi Tower? Er det noen hjemme eller?

Alle som har holdt på med PC både bygging og ikke bygging, vet da vel at det er bedre plass i et Maxi Tower enn i et Midi Tower? Jeg blir helt matt av og lese det her altså.

Men ja. Du kan godt ta et Maxi Tower hvis du vil det. Det går helt fint og du får mere plass enn i et Midi Tower. Flere harddiskplasser blant annet. Så nei. Det har ingenting å gjøre med hvilken CPU eller Hovedkort du har sånn som tydligvis LMH1 mener.

Jeg synes personlig at Fractal Design sine Maxi Tower er bra. De er støydempet og har stillegående vifter. Med en stillegående CPU Kjøler, så blir det enda bedre naturligvis. Siden at jeg bare har erfaring med Maxi Towerene fra Fractal Design og ikke Midi Towerene, så kan jeg ikke svare for dem, men Midi Towerene er sikkert bra de også. Har jo støydemping i seg de også.

Så mitt tips er iallefall og gå for Fractal Design iallefall.

Endret av wil
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ville gått for ett midi-kabinett, hvis du ikke har ørtogførti harddisker du skal bruke. 

Kan jo ta en kikk på:

Be quiet! Pure Base 600  

https://www.prisguide.no/produkt/be-quiet-pure-base-600-m-vindu-294807

eller

Phanteks Enthoo PRO M

https://www.prisguide.no/produkt/phanteks-enthoo-pro-m-acrylic-window-261045

 

Begge er midi-kabinett med vindu, Be quiet har glass mens Phanteks sitt er i plast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...