Gå til innhold

Fri EU-roaming fra i dag - flere operatører kutter også prisene utenfor EU


Anbefalte innlegg

De vet at per dags dato gjør slike ubrukelige tulleselskap som Canal Digital alt de kan for å beholde sine nesten 100-år gamle coax-kabler så mye det lar seg gjøre i stedet for å bygge ut fiber... som de ikke gjør... men inngår ulovlig samarbeid med Telenor der de påtvinger kundene TV+Bredbånd eller ingenting. Den tape de, men de gir seg ikke akkurat som det useriøse tulleselskapet som aldri bygger ut noe som helst - NextGenTel - prøver på liv og død å holde liv i kobberkablene.

Og igjen, tilbake til landets eldste telekom-monopol Telenor: mens slike "tilbakestående" land som Romania og "hæ? Er de med i Norden?" land som Finland har nå gitt sine borgere 1Gbit fiberkabler siden dette er selvfølgelig satsing på fremtidens infrastruktur - så selger Telenor 30/30 via fiber for sikkert det dobbelte av hva det koster der borte 1Gbit, hvis ikke mer.

 

Her var det mye vrøvl og usannheter ja!

 

1.: Coax-kablene i bakken er max et sted rundt 30-35 år gamle, men de aller fleste, om ikke alle er mye yngre. Første kabeltv i Norge var i blokker for å ta i mot Svensk tv.  Den store utbyggingen ble drevet av satellitt-tv på midten av 80-tallet. Etter første utbygging så er fiberen kommet lenger og lenger ut i kabelnettet, og mange steder står fibernoden i kjelleren av blokka du bor i, eller på byggefeltet du tilhører. 

 

2.: Canal Digital bygger ut masse fiber... jobben min er å prosjektere og bygge ut FTTH for dem. 

 

3.: Du sier at Canal Digital inngår ulovlig samarbeid med Telenor... Nå ER Canal Digital Telenor da.

 

4.: Koblingssalg TV/Bredbånd er avskaffet. 

 

5.: Nextgentel bygger også ut fiber... om enn ikke like stor skala som Altibox/Canal Digital

 

6: Iflg rapport fra FTTH Council Europe, rapport fra Februar 2016, var Norge det landet som hadde høyest prosentandel utbygd FTTH med 26,5%. Litauen, Latvia, Sverige og Russland hadde høyere total penetrasjon, om en også tar med Fiber To The Building. Romania hadde 11% utbygd med FTTH, 27,5% om en også tar med FTTB mot Norge med 28% med FTTB. Finland som du også refererer til har kun 2% utbygd FTTH nett, og 14% om du også tar med FTTB.

 

7: Gjennomsnittlig internett-hastighet: Her ligger Norge på en 3. plass på verdensbasis, kun slått av Hong Kong og Sør-Korea. Kilde... Akamais http://www.stateoftheinternet.com

 

 

 

 

 

 

 

 

Du fikk det sikkert ikke med deg, så jeg kan gjenta det: det Canal Digital gjør er at de "piggibacker" på Telenor sitt utbygging av fiber og tilbyr pakkeløsning man inntil nylig ikke kunne skille.

Så det er, av alle praktiske grunner, nettopp Telenor som bygger ut pga at hvis man sier opp avtalen for TV-biten og sitter igjen med kun bredbånd så ender man opp som kunde hos Telenor etter ettårskontrakten med Canal Digital har gått ut.

 

 

Igjen... Canal Digital ER Telenor... Canal Digital Kabel er kun en merkevare til Telenor. Kilde: https://kabel.canaldigital.no/om/canal-digital-kabel-tv/

Endret av Andre1980
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1.: Coax-kablene i bakken er max et sted rundt 30-35 år gamle, men de aller fleste, om ikke alle er mye yngre. Første kabeltv i Norge var i blokker for å ta i mot Svensk tv.  Den store utbyggingen ble drevet av satellitt-tv på midten av 80-tallet. Etter første utbygging så er fiberen kommet lenger og lenger ut i kabelnettet, og mange steder står fibernoden i kjelleren av blokka du bor i, eller på byggefeltet du tilhører.

 

Urelevant.

 

2.: Canal Digital bygger ut masse fiber... jobben min er å prosjektere og bygge ut FTTH for dem.

3.: Du sier at Canal Digital inngår ulovlig samarbeid med Telenor... Nå ER Canal Digital Telenor da.

 

Dette var litt av en selvmotsigelse. Jeg sa at CD bygger ikke ut fiber... du sier de gjør det, siden Telenor eier CD. Hvis jeg har selv sett eksempler der installatører i Telenor sitt regi trekker fiber og det eneste CD "leverer" er TV-boks... da står jeg på mitt at CD bygger ikke ut fiber.

 

4.: Koblingssalg TV/Bredbånd er avskaffet.

 

Ikke takket være Telenor sitt eget initiativ, må det påpekes. Og ikke takket være Telenor blir kanskje Telenor-sitt 5-sifret nummer policy avskaffet. Og nå var de IGJEN i en klangel som de tapte pga ette eller annet betalingssystem, i to instaser må det legges til.

Så ja, ta og utdyp påstaden din neste gang i stedet for å komme med beskjed "er avskaffet".

 

 

5.: Nextgentel bygger også ut fiber... om enn ikke like stor skala som Altibox/Canal Digital

 

Ja, lol, "bygger ut". Jeg fikk faktisk henvendelse fra de ca 2 måneder siden der skulle "levere" internet via fiber jeg alrede har... med samme fart... og høyere pris. Så det er nok fra samme gjengen som "bygger ut" akkurat som Canal Digital.

 

 

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...